Farmand, det er hårdt at være på barsel!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.261 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Supermum

Har i haft nogle "problemer", diskussioner og føler lidt i ikke blir hørt når man fortæller at det rent faktisk er hårdt at være på barsel, og at man faktisk ikke sidder så meget ned? Jeg tumler lidt med en farmand der mener at det er jo piece of cake at gå hjemme, og det er da ikk hårdt (vi har 1½ barn, dvs det ene barn er 1 uge hos os og den anden uge hos moren) det er da nemt at få 2 børn ud af døren om morgenen og køre i børnehave med den store, og får i også den der nogen gange; Du kan da ikke være træt når klokken er 21, nu troede jeg lige vi skulle se en film la la. . .? Eller hvordan er det hos jer? er farmand god til at sætte sig ind i jeres situation, og ved hvad i snakker om når i fortæller at det godt kan være hårdt engang imellem?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

modesty

Jeg synes du skal sige til ham at før han har prøvet det, skal han lukke arret.

Ej spøg til side, men jeg mener det lidt. Prøv en weekend f.eks at sige at nu må han tage "barslen" så han kan se hvordan det føles. Hvis du ammer, kan aftalen evt. være at han kun må komme med baby til dig når h*n skal spise. Og det indebærer også at han skal op om natten når baby vågner.

Og svaret på dit spørgsmål - nej, det har ikke været det store problem herhjemme. Han kan godt forstå at det er et fuldtidsarbejde at være på barsel, specielt fordi vores dreng max sover 45 minutter af gangen.

Anmeld

10. februar 2012

Mor til Majbørn

Havde en veninde med samme problem - hun overdrog den sidste mdr af barslen til kaeresten og fik ALDRIG klager/kommentarer bagefter.

Du kan jo tage en fri-weekend hos en veninde/dine foraeldre/ligge syg og saa kan han jo prove hvordan det er... nogle gange skal det vaere haardt mod haardt

Anmeld

10. februar 2012

Supermum

modesty skriver:

Jeg synes du skal sige til ham at før han har prøvet det, skal han lukke arret.

Ej spøg til side, men jeg mener det lidt. Prøv en weekend f.eks at sige at nu må han tage "barslen" så han kan se hvordan det føles. Hvis du ammer, kan aftalen evt. være at han kun må komme med baby til dig når h*n skal spise. Og det indebærer også at han skal op om natten når baby vågner.

Og svaret på dit spørgsmål - nej, det har ikke været det store problem herhjemme. Han kan godt forstå at det er et fuldtidsarbejde at være på barsel, specielt fordi vores dreng max sover 45 minutter af gangen.

Jo helt sikkert, det vil jeg prøve at sige til ham. Men han har jo prøvet det kan man sige, med hans egen datter. .  så han ved desværre godt hvad han snakker om. Og vores baby datter hun sover jo faktisk som en drøm, godt lure dagen lang. Men der er bare mange ting der skal ordnes syntes jeg, både hendes rutiner, og sørge for hun har det godt men ligeså meget hjemmet tøjvask, rengøring, madpakker, hvad skal vi ha og spise og alm. hverdags ting.

Anmeld

10. februar 2012

Den lykkelige

Heldigvis ikke..
Min datter har ikke været det nemmeste barn!!
Min kæreste har altid sagt til mig at han har stor respekt for det jeg gør og hvis vi har snakket i telefon hvor han er på arbejde siger han god arbejdslyst til mig inden vi lægger på.. Han synes det er hårdere at gå hjemme med hende end at være på job.. men hun har også været sin sag.. nu er hun snart 1 år og bliver lettere med tiden..
Men han må prøve end dag.. hvad med at sig en dag at du tager ud i den weekend.. så kan han stå med det hele og to børn..

Anmeld

10. februar 2012

Supermum

Supermum skriver:

Jo helt sikkert, det vil jeg prøve at sige til ham. Men han har jo prøvet det kan man sige, med hans egen datter. .  så han ved desværre godt hvad han snakker om. Og vores baby datter hun sover jo faktisk som en drøm, godt lure dagen lang. Men der er bare mange ting der skal ordnes syntes jeg, både hendes rutiner, og sørge for hun har det godt men ligeså meget hjemmet tøjvask, rengøring, madpakker, hvad skal vi ha og spise og alm. hverdags ting.

Hov ja forresten, har prøvet den der med at han tager hende i weekenden, men det går helt galt, for an overholder ingen sovetider, spisetider og sådan. Så jeg blir nødt til at komme på banen for ellers går det hele i hårknude, mht søvn osv

Anmeld

10. februar 2012

MyLove E

Supermum skriver:

Har i haft nogle "problemer", diskussioner og føler lidt i ikke blir hørt når man fortæller at det rent faktisk er hårdt at være på barsel, og at man faktisk ikke sidder så meget ned? Jeg tumler lidt med en farmand der mener at det er jo piece of cake at gå hjemme, og det er da ikk hårdt (vi har 1½ barn, dvs det ene barn er 1 uge hos os og den anden uge hos moren) det er da nemt at få 2 børn ud af døren om morgenen og køre i børnehave med den store, og får i også den der nogen gange; Du kan da ikke være træt når klokken er 21, nu troede jeg lige vi skulle se en film la la. . .? Eller hvordan er det hos jer? er farmand god til at sætte sig ind i jeres situation, og ved hvad i snakker om når i fortæller at det godt kan være hårdt engang imellem?!

Her hjemme er det sådan at jeg altid har dårlig samvittighed når jeg ikke får lavet noget her hjemme i løbet af dagen.

Men har den dejligste mand som siger at det skal jeg ikke tænke på. For jeg har jo passet Elias hele dagen. Og vi har også en søn der kun sover mellem 20-60min af gangen og så er der fart på..

Min mand er tit hjemme ved 15 tiden også får jeg lov til at sove en time..

Anmeld

10. februar 2012

Frk.S

Nej, sådan er min kæreste heldigvis ikke.

Han ved udemærket hvor super hårdt det kan være. Han er også enormt god til at "aflaste" - så han lige hygger lidt med hende når han kommer hjem fra arbejde, så jeg kan koble helt af, fx tage et langt bad el. lign.

Han står også ofte op med hende lørdag/søndag morgen når hun er blevet ammet - og så kan jeg lige sove videre en time eller to. DET er guld værd.

Her er det mere mig der er undskyldende hvis jeg ikke lige har haft tid eller overskud til så meget af det huslige. Hvis jeg siger at jeg ikke har lavet en skid og kun har slappet af når Freja har sovet. Så siger han: "Det er da fint, skat. Du skal da bare slappe af hvis du trænger til det"
Og så klarer vi tingene sammen i løbet af eftermiddagen/aftenen.

(Jeg sender lige min dejlige rødstrømpe-svigermor endnu en kærlig tanke!)

Anmeld

10. februar 2012

Thalia

Altså nu er det jo meget forskelligt hvordan man oplever barslen, men jeg synes faktisk at det ER nemt.

Jeg er helt med på at hvis man får en kolikbaby, eller et barn der ikke sover i løbet af dagen, så kan det være svært at nå alting, men hvis man har en nogenlunde normal baby der sover og spiser og prutter og bøvser, så synes jeg faktisk barsel er temmeligt afslappende sammenlignet med hverdagen hvor begge forældre skal på arbejde.

Vi venter vores 3. fælles barn nu, og herhjemme er der klar enighed om at den der går hjemme på barsel er den der tager den primære tjans i hjemmet. Planen er at jeg tager 8-9 mdr på barsel og at manden derefter tager 3 mdr.

Der er ingen der siger at man skal renskure alting hver dag, men det tager ikke lang tid at tømme opvaskemaskinen, støvsuge eller lige ordne vasketøjet.

Selvfølgelig er der dage hvor man ikke lige når alting, men generelt bliver jeg altid lidt forbløffet når folk oplever barslen som noget hårdt. For mig har barsel altid været lidt ligesom en forlænget ferie

Anmeld

10. februar 2012

katrineoerum

Min man har på ingen måde kritiseret mig når jeg har været på barsel. Måske fordi jeg selv også har gået i skole og så har han over tager 2 mdr. gammel baby hele formiddagen, mens hans samtidig skulle ryde op og gøre rent.

Hvis det er muligt synes jeg du skulle spørge om i ikke skulle bytte plads i et par dagen. Og så husk at læg en liste over hvad du plejer af lave i løbet af en dag som han så skal nå, for hvis du ikke gør det så ville han nok bare sætte sig i sofaen med baby hele dagen og nej så er det jo ikke noget problem. Og han skal selsvfølgelig også står op om natten......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.