Altså nu er det jo meget forskelligt hvordan man oplever barslen, men jeg synes faktisk at det ER nemt.
Jeg er helt med på at hvis man får en kolikbaby, eller et barn der ikke sover i løbet af dagen, så kan det være svært at nå alting, men hvis man har en nogenlunde normal baby der sover og spiser og prutter og bøvser, så synes jeg faktisk barsel er temmeligt afslappende sammenlignet med hverdagen hvor begge forældre skal på arbejde.
Vi venter vores 3. fælles barn nu, og herhjemme er der klar enighed om at den der går hjemme på barsel er den der tager den primære tjans i hjemmet. Planen er at jeg tager 8-9 mdr på barsel og at manden derefter tager 3 mdr.
Der er ingen der siger at man skal renskure alting hver dag, men det tager ikke lang tid at tømme opvaskemaskinen, støvsuge eller lige ordne vasketøjet.
Selvfølgelig er der dage hvor man ikke lige når alting, men generelt bliver jeg altid lidt forbløffet når folk oplever barslen som noget hårdt. For mig har barsel altid været lidt ligesom en forlænget ferie 
Anmeld