Sat igang??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.436 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Darling<3

Altså der er jo noget tid til at jeg skal føde, men alligevel vil jeg lige hører jer ad

Pga nogle ting min mor oplevede med sin første fødsel, vil jeg virkelig gerne sættes igang i uge 38 - tror i at man kan det??

Jeg får ekstra skanninger når jeg er over uge 30, ca 4 - men det er de sidste 2-3 uger jeg er nervøs for, så jeg føler ikke at jeg har lyst til at gå tiden helt ud, desværre

Håber der er nogle som kan give et muligt svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

lycly

Jeg vil tro, at hvis der er en eller anden form for risiko ved at gå længere end uge 38, så burde der ikke være noget i vejen for at de sætter dig igang. Men snak med din jordemoder om det

Anmeld

9. februar 2012

Darling<3

LunaLykke skriver:

Jeg vil tro, at hvis der er en eller anden form for risiko ved at gå længere end uge 38, så burde der ikke være noget i vejen for at de sætter dig igang. Men snak med din jordemoder om det

Jeg tror ikke det er en farlig risiko ved at gå længere end til uge 38, men jeg har bare slet ikke lyst til det - det fylder meget i mit hoved hvad min mor var igennem

Det er igennem min søde jordmoder jeg har fået de ekstra skanninger, tør næsten ikke spørge efter at blive sat igang også

Anmeld

9. februar 2012

lycly

Darling<3 skriver:

Jeg tror ikke det er en farlig risiko ved at gå længere end til uge 38, men jeg har bare slet ikke lyst til det - det fylder meget i mit hoved hvad min mor var igennem

Det er igennem min søde jordmoder jeg har fået de ekstra skanninger, tør næsten ikke spørge efter at blive sat igang også

Men har du fået de ekstra skanninger pga det din mor har været igennem? For så kan det jo være at du er så heldig at du slipper for at spørge, og at de selv foreslår at du sættes i gang, hvis de godt kan se en fornuftig grund til det
Men de fleste jordemødre går jo meget ind for, at barnet skal blive i maven indtil det selv vil ud. Så det er ikke sikkert .

Anmeld

9. februar 2012

Darling<3

LunaLykke skriver:

Men har du fået de ekstra skanninger pga det din mor har været igennem? For så kan det jo være at du er så heldig at du slipper for at spørge, og at de selv foreslår at du sættes i gang, hvis de godt kan se en fornuftig grund til det
Men de fleste jordemødre går jo meget ind for, at barnet skal blive i maven indtil det selv vil ud. Så det er ikke sikkert .

Ja, jeg sagde til hende at det betød meget for mig at blive holdt øje med i slutningen og det kunne hun sagtens forstå, så hun får mig ind til ekstra skanninger - men jeg vil sku faktisk hellere have min datter ud

Nej det er jo nemlig det, men de kunne jo være at der var nogle herinde som måske havde ønsket at blive sat igang og kunne fortælle deres historie

Anmeld

9. februar 2012

Julemusen

Hvis barnet har det godt inde i maven så sætter de dig ikke igang før 2 uger over tid, hvis fødslen ikke slev går i gang. 

Du skal tænke på at du godt kan være klar til at barnet kommer, men det betyder ikke at barnet er klart  til at komme ud. 

Men er godt at du får ekstra scanninger så du kan være mere tryg omkring det hele  Stort held og lykke her fra!

Anmeld

9. februar 2012

Darling<3

Kitty-Katten skriver:

Hvis barnet har det godt inde i maven så sætter de dig ikke igang før 2 uger over tid, hvis fødslen ikke slev går i gang. 

Du skal tænke på at du godt kan være klar til at barnet kommer, men det betyder ikke at barnet er klart  til at komme ud. 

Men er godt at du får ekstra scanninger så du kan være mere tryg omkring det hele  Stort held og lykke her fra!

Jamen det er jo det jeg ikke er sikker på - altså lige nu er hun er helt fantastisk, men jeg ved ikke hvordan det hele vil se ud når jeg kommer op omkring uge 38 og jeg vil ikke tage chancen og tage alene hjem fra sygehuset

Håber min jordmoder kan hjælpe mig, om ikke andet så må jeg jo bare vente og se hvad tiden bringer

Anmeld

9. februar 2012

Julemusen

Håber alt går som det skal, og ja din jordemoder er der for at støtte dig 

Min egen mor har også haft "skrækkelige" fødsler med mig og mine søstre. Hun havde stærk svangerskabsforgiftning to af gangene og indlagt til observartion. Forsøgt igangsat 2 gange med den første og lå med veer i 74 timer. Og endte med at min søster på 4 kg lå i kuvøse pga udmattelse.

Men alle fødsler er forskellige, og bare fordi min mor har haft dårlige oplevelser betød det ikke at mine ville blive ligesådan.

Jeg havde en fantastisk graviditet og fødsel! og  for at det samme gælder for dig!

Anmeld

9. februar 2012

norenberg

Hvis der ikke er det mindste i vejen med dig eller dem lille, er de meget strikse, og du får ikke lov til at blive sat i gang før, hvis det kun er pga din angst, for at det vil gå som det gjorde med din mor....

Anmeld

9. februar 2012

Darling<3

norenberg skriver:

Hvis der ikke er det mindste i vejen med dig eller dem lille, er de meget strikse, og du får ikke lov til at blive sat i gang før, hvis det kun er pga din angst, for at det vil gå som det gjorde med din mor....

Det er kun min "angst" der gør at jeg vil sættes igang, ikke andet..

Må jo vente og se hvad der sker, og selvfølgelig snakke med min jordmoder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.