Hjælp til udmalkning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2012

JacobsMoar

Annemor... skriver:

Nej, det er han vel ikke. Men jeg synes bare at han spiser lidt for tit. Han er 2 mdr og jeg kan kun få ham til at vente i 3 timer hvis at han tager en god lur ellers er det ca. hver anden time han får mad

Det synes jeg lyder rimeligt..

Han kan ikke være midt i et appetitspring ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

Annemor...

LunaLykke skriver:

En god måde at tjekke om han er mæt på, er ved at tilbyde ham en flaske (enten mm eller mme) lige efter amning. Vil han ikke have den, så er han mæt, men drikker han det hele, så har han ikke været mæt af brystet . Sådan gjorde jeg og det var en rar måde at få bekræftet om hun var mæt eller ej

Lyder som en god ide at prøve det. Det må jeg lige gøre senere, når han skal have mad igen

Anmeld

9. februar 2012

vitapigen

Annemor... skriver:

Nej, det er han vel ikke. Men jeg synes bare at han spiser lidt for tit. Han er 2 mdr og jeg kan kun få ham til at vente i 3 timer hvis at han tager en god lur ellers er det ca. hver anden time han får mad

I mine øre lyder det altså meget normalt, det med at han spiser hver 2-3 time. Sådan har det også været her og jeg ammer stadig (hun er snart 7 mdr). Nok nok er jeg ved at trappe ned, men indtil hun begyndte på grød var det også hver 2-3 time hun blev ammet og nogle gange oftere når der var et appetit-spring

Men mht udmalkning skal du gøre det efter han har spist. Jeg gjorde det ved begge bryster (da jeg ville have noget til fryseren), fordi jeg havde det ligesom dig, at jeg næsten ikke kunne pumpe ud ved det bryst hun havde spist af. Og på 2-3 timer skal der jo nok komme mælk nok til næste måltid

Pøj pøj med det og stol på at du har nok mælk, for det har du

Anmeld

9. februar 2012

Sofia24

Det lyder nu meget rigtig som din søn spiser

Hjemme hos os spiste han også hver 2. - 3. time og kort tid ad gangen...

Så længe din søn ikke er utilfreds efter måltidet mener jeg at han nok skal få det han har brug for. Og han regulere jo selv mælkemængden - det er skide smart!

Knus fra mig!

Ps. Selvom du malkede ud efter din søn har spist kan du jo ´stadig ikke vide hvor meget han har fået?? Ved du måske hvor meget mælk der er i brystet til at starte med?

Anmeld

9. februar 2012

Annemor...

KarinaB. skriver:

Det synes jeg lyder rimeligt..

Han kan ikke være midt i et appetitspring ?

Hvad vil det sige og hvor lang tid plejer sådan et at tage?

Anmeld

9. februar 2012

Annemor...

vitapigen skriver:

I mine øre lyder det altså meget normalt, det med at han spiser hver 2-3 time. Sådan har det også været her og jeg ammer stadig (hun er snart 7 mdr). Nok nok er jeg ved at trappe ned, men indtil hun begyndte på grød var det også hver 2-3 time hun blev ammet og nogle gange oftere når der var et appetit-spring

Men mht udmalkning skal du gøre det efter han har spist. Jeg gjorde det ved begge bryster (da jeg ville have noget til fryseren), fordi jeg havde det ligesom dig, at jeg næsten ikke kunne pumpe ud ved det bryst hun havde spist af. Og på 2-3 timer skal der jo nok komme mælk nok til næste måltid

Pøj pøj med det og stol på at du har nok mælk, for det har du

Ved jo godt at jeg har nok mælk, men det var også mest for at se hvor meget at jeg havde og så fordi jeg gerne ville have ham til at sove lidt længere tid af gangen om natten

Anmeld

9. februar 2012

Annemor...

Sofia24 skriver:

Det lyder nu meget rigtig som din søn spiser

Hjemme hos os spiste han også hver 2. - 3. time og kort tid ad gangen...

Så længe din søn ikke er utilfreds efter måltidet mener jeg at han nok skal få det han har brug for. Og han regulere jo selv mælkemængden - det er skide smart!

Knus fra mig!

Ps. Selvom du malkede ud efter din søn har spist kan du jo ´stadig ikke vide hvor meget han har fået?? Ved du måske hvor meget mælk der er i brystet til at starte med?

Ja, det er skide smart  Ville bare gerne at han sov lidt længere tid af gangen om natten

Anmeld

9. februar 2012

JacobsMoar

Annemor... skriver:

Hvad vil det sige og hvor lang tid plejer sådan et at tage?

De små har engang imellem hvor de skal "arbejde" lidt for at øge mængden af mælk..

Jeg synes du skal være helt helt rolig og stole på at din søn "siger til" hvis han bliver mere sulten end hvad du kan give ham..

- Tro mig, du er slet ikke i tvivl hvis han har brug for mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.