Hjælp til udmalkning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
17 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Annemor...

Håber der er nogen der kan hjælpe mig ang. spørgsmål om udmalkning.

Jeg har hørt at jeg først skal malke ud efter at min søn har spist. Er det rigtigt?

Og må jeg så malke ud fra begge bryster?

Årsagen til at jeg gerne vil malke ud er for at se hvor meget min søn egentlig for og fordi jeg måske ikke synes at han får nok.

Anne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

lycly

Jeg fik at vide at man skal malke ud fra det bryst baby lige har spist af For hvis du malker ud af det andet, risikerer du kun at få den "tynde" mælk med ud

Anmeld

9. februar 2012

lycly

Men husk, at selvom du ikke kan malke super meget ud, så kan der sagtens komme masser ud når du ammer. Fordi der kan komme mere ud ved amning end ved udmalkning

Anmeld

9. februar 2012

Annemor...

LunaLykke skriver:

Jeg fik at vide at man skal malke ud fra det bryst baby lige har spist af For hvis du malker ud af det andet, risikerer du kun at få den "tynde" mælk med ud

Prøvede en gang igår og der var ikke noget i brystet efter at han havde spist.

Anmeld

9. februar 2012

JacobsMoar

Er din søn utilfreds ?

Anmeld

9. februar 2012

Valle81

Annemor... skriver:

Håber der er nogen der kan hjælpe mig ang. spørgsmål om udmalkning.

Jeg har hørt at jeg først skal malke ud efter at min søn har spist. Er det rigtigt?

Og må jeg så malke ud fra begge bryster?

Årsagen til at jeg gerne vil malke ud er for at se hvor meget min søn egentlig for og fordi jeg måske ikke synes at han får nok.

Anne

Jeg kan ikke svare dig på hvornår det er optimalt at malke ud men jeg ved du ikke kan sammenligne. Dgu barn bedre tømme bryst end en pumpe kan. Men du kan nok få en ide om hvor meget mælk du har

Anmeld

9. februar 2012

lycly

Annemor... skriver:

Prøvede en gang igår og der var ikke noget i brystet efter at han havde spist.

Okay, prøv næste gang at vente en times tid efter han har spist. Hvor længe spiser han?

Jeg malkede nemlig også ud, fordi jeg ikke var sikker på at min datter fik nok. Hun spiste højst 3 minutter og jeg kunne intet malke ud, hverken lige efter eller 1-2 timer efter.

Anmeld

9. februar 2012

Annemor...

KarinaB. skriver:

Er din søn utilfreds ?

Nej, det er han vel ikke. Men jeg synes bare at han spiser lidt for tit. Han er 2 mdr og jeg kan kun få ham til at vente i 3 timer hvis at han tager en god lur ellers er det ca. hver anden time han får mad

Anmeld

9. februar 2012

Annemor...

LunaLykke skriver:

Okay, prøv næste gang at vente en times tid efter han har spist. Hvor længe spiser han?

Jeg malkede nemlig også ud, fordi jeg ikke var sikker på at min datter fik nok. Hun spiste højst 3 minutter og jeg kunne intet malke ud, hverken lige efter eller 1-2 timer efter.

Det må jeg prøve så.

Jamen han spiser ca. 5 min ad gangen. vil jeg tro

Anmeld

9. februar 2012

lycly

Annemor... skriver:

Det må jeg prøve så.

Jamen han spiser ca. 5 min ad gangen. vil jeg tro

En god måde at tjekke om han er mæt på, er ved at tilbyde ham en flaske (enten mm eller mme) lige efter amning. Vil han ikke have den, så er han mæt, men drikker han det hele, så har han ikke været mæt af brystet . Sådan gjorde jeg og det var en rar måde at få bekræftet om hun var mæt eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.