Hvordan tackler man lige dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2012

th

Anonym skriver:

Okay, det har min mors kæreste lige fortalt at man kan?? Altså i et vist tidsrum.

Hvis det er en netbank overførsel, kan banken trække den tilbage samme dag, men jeg ville ikke sendenoget før jeg fik pengene, du kan jo evt. sende den med kvittering på at det er sendt, så har hun jo et bevis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Aftal handelen på skrift over email. Så står I begge stærkest, hvis den anden ikke overholder aftalen. Og så kan I jo overføre/sende den samme dag

Altså har alle beskederne på SMS og har tjekket telefonnr, som stemmer overens med hendes navn.

Anmeld

8. februar 2012

Dot D

Jeg håber, du sender dem som forsikret pakke, for så er det postvæsenet, der må gøre noget, hvis de ikke kommer frem, men jeg ville ikke sende dem før pengene er fremme.

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

ingen bøger førend pengene er betalt!

Ellers må hun afhente dem, hvis hun er så bekymret.

Sisse som heller ikke kan trække pengene tilbage via bankoverførsel kun hvis det betales med creditkort

Nej sådan tænker jeg også - men skrev til hende at jeg jo stod i samme situation og har sendt et billed på MMS med alle bøgerne.

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

th skriver:

Hvis det er en netbank overførsel, kan banken trække den tilbage samme dag, men jeg ville ikke sendenoget før jeg fik pengene, du kan jo evt. sende den med kvittering på at det er sendt, så har hun jo et bevis.

Ja det har jeg også tænkt at jeg vil, så er hun jo også sikret.

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Jeg håber, du sender dem som forsikret pakke, for så er det postvæsenet, der må gøre noget, hvis de ikke kommer frem, men jeg ville ikke sende dem før pengene er fremme.

Hvad koster en forsikring oveni? 

Vil ikke sende før hun har overført pengene.

Anmeld

8. februar 2012

sandorff

Anonym skriver:

Står og skal sælge mine bøger og har en køber, men nu siger nu at hun er usikker på at overføre pengene til mig før hun modtager bøgerne?

Jeg har ikke rigtig lyst til at sende bøgerne før hun har overført penge, for har trods alt brugt over 3000 kr på de bøger. 

Og hun har jo også en garanti i at hun jo kan nå at trække pengene tilbage via banken, hvis nu bøgerne ikke dukkede op (hvilket de selvfølgelig gør!!), men hvad nu hvis at hun modtager bøgerne og så alligevel vil trække pengene tilbage? Kan jeg selv forhindre det?

Jeg er blevet lidt usikker, idet hun vælger at sige som hun gør 

lad være med at sende noget afsted FØR du har fået pengene.

Anmeld

8. februar 2012

Dot D

Anonym skriver:

Hvad koster en forsikring oveni? 

Vil ikke sende før hun har overført pengene.

Jeg mener, at når du sender som pakke, så er den vist forsikret, men spørg for en sikkerhedsskyld, der hvor du sender den....

Synes i hvert fald ikke du skal sende, inden pengene er der...

Håber I finder en løsning... 

Hi hi, du kan jo også bare sende dem, én ad gangen, så skal hun selvfølgelig af med mere i porto, men ikke så mange penge ad gangen

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Jeg mener, at når du sender som pakke, så er den vist forsikret, men spørg for en sikkerhedsskyld, der hvor du sender den....

Synes i hvert fald ikke du skal sende, inden pengene er der...

Håber I finder en løsning... 

Hi hi, du kan jo også bare sende dem, én ad gangen, så skal hun selvfølgelig af med mere i porto, men ikke så mange penge ad gangen

Okay - nej har ikke tænkt mig at sende før jeg har de penge. Det er altså mange penge der er givet for de bøger 

Anmeld

8. februar 2012

dpb

Anonym skriver:

Står og skal sælge mine bøger og har en køber, men nu siger nu at hun er usikker på at overføre pengene til mig før hun modtager bøgerne?

Jeg har ikke rigtig lyst til at sende bøgerne før hun har overført penge, for har trods alt brugt over 3000 kr på de bøger. 

Og hun har jo også en garanti i at hun jo kan nå at trække pengene tilbage via banken, hvis nu bøgerne ikke dukkede op (hvilket de selvfølgelig gør!!), men hvad nu hvis at hun modtager bøgerne og så alligevel vil trække pengene tilbage? Kan jeg selv forhindre det?

Jeg er blevet lidt usikker, idet hun vælger at sige som hun gør 

Altså det er jo det der næsten altid er problemet når man handler på den måde og oppe i de beløber... begge parter vil gerne sikre sig selv bedst muligt imod at blive snydt

Min første tanke var om det måske var en idé at udfærdige mail hvor i aftaler at hun i alt skal af med så og så meget, men at det bliver betalt over to gange... således at hun skal overføre halvdelen før du sende, når hun så modtager skal hun overføre restbeløb og så self. sende så den er sendt som forsikret pakke, så du har dit på det tørre, hvis hun laver problemer i forhold til at overføre restbeløb... også derfor mail skal udærdiges så der ikke er tvivl om slut beløb ialt

Har ikke selv prøvet den metode, da vi de gange vi har været oppe i pris har mødt køber/sælger personligt men tænker det måske kunne være en løsning...

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.