vaske temp. H&M vs. dyrere mærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2012

lio

An&Jo skriver:

vil ikke kalde vanish for et skrapt middel.. så vidt jeg husker er det oven i købet svanemærket og uden parfumer og parabener og alt det andet skidt..

Thumps up for wanish som er guds gave til folket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

An&Jo

Laijona Äiti skriver:

Thumps up for wanish som er guds gave til folket.

lige præcis.. endelig et produkt man kan bruge med god samvittighed når det kommer til pletter..

Anmeld

8. februar 2012

TWT

ano14316 skriver:

lige et surt opstød til alle de dyrere børnetøjsmærker..

Hvordan kan det lige være at det kun er H&M der kan finde ud af at lave tøj der kan vaskes på 60 gr.

Da mini her gik op i 68 besluttede jeg at jeg gerne ville købe nogen af de lækre mærker i stedet for H&M.

men hvordan kan det være at når man giver flere hundrede kroner for en body, så kan den kun vaskes på 40, og i de rigtig grimme tilfælde 30. Det er jo altså upraktisk.

Der er kun ganske få ting fra H&M der ikke kan tåle 60, mens en helt alm. body fra new general kun kan tåle 30.. ja jeg forstår det virkelig ikke.. og synes faktisk at det er for dårligt..

hvad siger i?

Det er derfor der er enzymer i dit vaskepulver. Enzymer nedbryder bakterier. 

Vi lavede for 14 dage siden, to forsøg på to klude.

forsøg 1 : Begge med afførring på, den ene vaskede vi på 30 grader(vaskepulver der indholdte enzymer), og den anden på 60 grader(vaskepulver uden enzymer). 

Ja og gæt engang, det var den vi havde vasket på 30 grader, med vaskepulver der indholdte enzymer der var næsten bakteriefri. Den vi vaskede med vaskepulver uden enzymer, var meget bakterierig.

Forsøg 2: Begge med afføring på, begge vaskede vi på 60 grader. Men den ene med vaskepulver med enzymer, den anden uden enzymer.

Og igen var det den med enzymer der var næsten bakteriefri, og den uden enzymer der stadig havde rigtig mange bakterier på sig. 

Så jeg vil hellere bruge penge på noget godt vaskepulver, vaske på 30 grader, og skåne mit tøj. 

Anmeld

8. februar 2012

lio

An&Jo skriver:

lige præcis.. endelig et produkt man kan bruge med god samvittighed når det kommer til pletter..

Ja, og med en fantasktisk effekt, har aldrig haft en lign. mirakelmiddel. Jeg må sige at jeg blev positivt overrasket da jeg blev intruduceret for det.

Anmeld

8. februar 2012

modesty

Vanish er bestemt ikke svanemærket. Men effektivt mod bæ-pletter!

Til OP: Der er ingen grund til at vaske tøj på 60 grader. Og hvis du vil gøre noget godt for miljøet, skal du ikke spilde god el på at vaske ved 60 grader.

Anmeld

8. februar 2012

ano14316

Giraffen skriver:

Nu er Småfolk noget af det tøj der står 30 grader på

Jeg tror ikke det er en "tøjet går i stykker ved mere end 30 grader" - jeg tror derimod det er en helgardering og at de ikke kan garantere at farverne holder ordentligt ved mere end 30 grader

Det betyder i praksis at hvis du vasker tøjet ved 40-60 grader og farven falmer så kan du ikke klage over den dalende kvalitet i farverne - altså så det er en slags sikkerhed imod klager (og folk klager nu engang mere over dyrt tøj end billigt tøj)

derudover er der måske noget omkring hvordan det er farvet og med hvilke kemikaler - at jo mere 'øko' det er jo mindre grader kan det holde til ift farver - det kunne du evt spørge producenten om hvordan det kan være farverne ikke kan holde til højere temperaturer, altså måske er der en teknisk forklaring på det

jeg tror du har helt ret i at det er en hel gradering.. men der er nu ikke en undskyldning..

Anmeld

8. februar 2012

ano14316

nu kan jeg se at mange er glade for vanish.. jeg tvivler nu på at ser er slrlig godt for miljøet, men lad detnu være..

Jeg kan desværre ikke selv bestemme hvilket vaske middel jeg bruger.. Vi skal bruge irmas tusindfryd, tilgengæld skal vi så ikke selv betale for det, om det er med eller uden enzymer ved jeg ikke, men jeg kan nu godt lide at bæ-tøj bliver vasket på60 og resten på 40 medmindre det skal vaskes på 30..

Anmeld

8. februar 2012

ano14316

New generals har svaret:

Kære Ronja, vi anbefaler 30 grader af hensyn til miljøet. Vores bomuld er den bedste kvalitet, så det kan sagtens tåle mere, men der findes i dag så meget vaskepulver på markedet, der er egnet til vask på 30 grader, og som også gør tøjet rent, at vi anbefaler at forbrugeren også tager del i ansvaret og passe på vores jord. Derudover anbefaler vi at tøjet ikke vaskes hver gang barnet har brugt det, men kun hvis det er beskidt. Spørg endelig løs, hvis du vil vide mere om tøjvask og CO2.

Anmeld

8. februar 2012

Giraffen

ano14316 skriver:

jeg tror du har helt ret i at det er en hel gradering.. men der er nu ikke en undskyldning..

en undskyldning for hvad?

jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor det kan være kilde til ligefrem vrede...

Jeg er da kun glad for at jeg ikke får af vide at tøjet kan holde til 60 grader hvis det reelt ødelægger farven på tøjet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.