ano14316 skriver:
lige et surt opstød til alle de dyrere børnetøjsmærker..
Hvordan kan det lige være at det kun er H&M der kan finde ud af at lave tøj der kan vaskes på 60 gr.
Da mini her gik op i 68 besluttede jeg at jeg gerne ville købe nogen af de lækre mærker i stedet for H&M.
men hvordan kan det være at når man giver flere hundrede kroner for en body, så kan den kun vaskes på 40, og i de rigtig grimme tilfælde 30. Det er jo altså upraktisk.
Der er kun ganske få ting fra H&M der ikke kan tåle 60, mens en helt alm. body fra new general kun kan tåle 30.. ja jeg forstår det virkelig ikke.. og synes faktisk at det er for dårligt..
hvad siger i?
Det er derfor der er enzymer i dit vaskepulver. Enzymer nedbryder bakterier.
Vi lavede for 14 dage siden, to forsøg på to klude.
forsøg 1 : Begge med afførring på, den ene vaskede vi på 30 grader(vaskepulver der indholdte enzymer), og den anden på 60 grader(vaskepulver uden enzymer).
Ja og gæt engang, det var den vi havde vasket på 30 grader, med vaskepulver der indholdte enzymer der var næsten bakteriefri. Den vi vaskede med vaskepulver uden enzymer, var meget bakterierig.
Forsøg 2: Begge med afføring på, begge vaskede vi på 60 grader. Men den ene med vaskepulver med enzymer, den anden uden enzymer.
Og igen var det den med enzymer der var næsten bakteriefri, og den uden enzymer der stadig havde rigtig mange bakterier på sig.
Så jeg vil hellere bruge penge på noget godt vaskepulver, vaske på 30 grader, og skåne mit tøj. 

Anmeld