vaske temp. H&M vs. dyrere mærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

ano14316

lige et surt opstød til alle de dyrere børnetøjsmærker..

Hvordan kan det lige være at det kun er H&M der kan finde ud af at lave tøj der kan vaskes på 60 gr.

Da mini her gik op i 68 besluttede jeg at jeg gerne ville købe nogen af de lækre mærker i stedet for H&M.

men hvordan kan det være at når man giver flere hundrede kroner for en body, så kan den kun vaskes på 40, og i de rigtig grimme tilfælde 30. Det er jo altså upraktisk.

Der er kun ganske få ting fra H&M der ikke kan tåle 60, mens en helt alm. body fra new general kun kan tåle 30.. ja jeg forstår det virkelig ikke.. og synes faktisk at det er for dårligt..

hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

An&Jo

ano14316 skriver:

Hvordan kan det lige være at det kun er H&M der kan finde ud af at lave vasketøj der kan vaskes på 60 gr.

Da mini her gik op i 68 besluttede jeg at jeg gerne ville købe nogen af de lækre mærker i stedet for H&M.

men hvordan kan det være at når man giver flere hundrede kroner for en body, så kan den kun vaskes på 40, og i de rigtig grimme tilfælde 30. Det er jo altså upraktisk.

Der er kun ganske få ting fra H&M der ikke kan tåle 60, mens en helt alm. body fra new general kun kan tåle 30.. ja jeg forstår det virkelig ikke.. og synes faktisk at det er for dårligt..

hvad siger i?

synes da ikke det er for dårligt..

det er ganske normalt at almindeligt tøj kun kan klare 30-40 grader når man vasker det, ellers forsvinder farverne.. på mit eget tøj står der os 30 eller 40 grader, og kunne da heller ikke drømme om at vaske almindelig tøj på 60 grader..

at de skriver sådan er fordi de godt ved at farverne ikke kan holde til det hvis de skal holde sig pæne efter 30-50 vaske eller mere, og derfor vil de ikke erstatte efter så lang tid hvis farverne bliver grimme, og forstår dem faktisk godt..

Anmeld

8. februar 2012

ano14316

An&Jo skriver:

synes da ikke det er for dårligt..

det er ganske normalt at almindeligt tøj kun kan klare 30-40 grader når man vasker det, ellers forsvinder farverne.. på mit eget tøj står der os 30 eller 40 grader, og kunne da heller ikke drømme om at vaske almindelig tøj på 60 grader..

at de skriver sådan er fordi de godt ved at farverne ikke kan holde til det hvis de skal holde sig pæne efter 30-50 vaske eller mere, og derfor vil de ikke erstatte efter så lang tid hvis farverne bliver grimme, og forstår dem faktisk godt..

Jeg går så heller ikke ud fra at du render og skider i dit eget tøj.. hehe...

Og jeg mener da at tøj med bæ på skal vaskes ved lidt højere temperature end 30.

Og hvodan kan det være at h&ms tøj kan holde til det, når det andet ikke kan, det er jo både farvet tøj og tøj med tryk der kan ryge ind på 60 og som stadig er pænt når det kommer ud, også selvom man ikke står og vender det på vrangen..

Jeg undres ihvertfald,,

Anmeld

8. februar 2012

An&Jo

ano14316 skriver:

Og jeg mener da at tøj med bæ på skal vaskes ved lidt højere temperature end 30.

Og hvodan kan det være at h&ms tøj kan holde til det, når det andet ikke kan, det er jo både farvet tøj og tøj med tryk der kan ryge ind på 60 og som stadig er pænt når det kommer ud, også selvom man ikke står og vender det på vrangen..

Jeg undres ihvertfald,,

nu har jeg aldrig haft problemer med at min dreng sked ved siden af bleen, tror jeg har prøvet det en enkelt gang, og så skyller jeg det op inden, og bruger så vanish extra hygiene som går ind og neutraliserer eventuelle bakterier, så har ikke behov for at vaske på mere..

skal ikke kunne sige hvorfor H&M kan holde til det, for jeg bruger ikke tøj fra H&M til min dreng og har ikke gjort det siden han var ganske lille fordi jeg synes det blev skævt i syningerne efter få vaske.. men måske det kan have noget med kemikalierne at gøre i tøjet?? men jeg ved det ærligt ikke..

Anmeld

8. februar 2012

Zeus

ano14316 skriver:

Jeg undres ihvertfald,,

Det er efterhånden sjældent at Cajsa gør det, men det sker stadig hvis hun har dårlig mave eller lign..

Anmeld

8. februar 2012

Tona

ano14316 skriver:

Hvordan kan det lige være at det kun er H&M der kan finde ud af at lave tøj der kan vaskes på 60 gr.

hvad siger i?

Tja jeg har aldrig rigtig tænkt over det som et problem, for det meste tøj kan jo ikke vaskes over 40 grader. Men jeg gør det at jeg har en bøtte med Neutral opvaskemiddel stående ved siden af vasketøjskurven ude på badeværelset. Når jeg så lægger (børne)tøj til vask så kommer jeg lige opvaskemiddel på pletterne. Med den forbehandling har jeg endnu ikke oplevet at pletterne ikke gik af ved 40 grader. Og det selv om min datter er gylpebarn og virkelig plettede tøjet.

Det eneste der ikke går af er banan  

Men jeg vil godt give dig ret i at børnetøjet fra H og M er superlækkert og at det ikke altid kan betale sig rent kvallitetsmæssigt at betale for de dyrere modevarer

Anmeld

8. februar 2012

ano14316

An&Jo skriver:

nu har jeg aldrig haft problemer med at min dreng sked ved siden af bleen, tror jeg har prøvet det en enkelt gang, og så skyller jeg det op inden, og bruger så vanish extra hygiene som går ind og neutraliserer eventuelle bakterier, så har ikke behov for at vaske på mere..

skal ikke kunne sige hvorfor H&M kan holde til det, for jeg bruger ikke tøj fra H&M til min dreng og har ikke gjort det siden han var ganske lille fordi jeg synes det blev skævt i syningerne efter få vaske.. men måske det kan have noget med kemikalierne at gøre i tøjet?? men jeg ved det ærligt ikke..

Så ryger fidusen jo ved at købe tøj af økologisk bomuld dr er produceres med respekt for miljøet og de mennesker der laver det. hvis jeg skal bruge kradse vaskemidler, som jeg så slet ikke må bruge fordi bvi har sivbrønd og er økologisk landbrug..

Anmeld

8. februar 2012

An&Jo

ano14316 skriver:

Så ryger fidusen jo ved at købe tøj af økologisk bomuld dr er produceres med respekt for miljøet og de mennesker der laver det. hvis jeg skal bruge kradse vaskemidler, som jeg så slet ikke må bruge fordi bvi har sivbrønd og er økologisk landbrug..

vil ikke kalde vanish for et skrapt middel.. så vidt jeg husker er det oven i købet svanemærket og uden parfumer og parabener og alt det andet skidt..

Anmeld

8. februar 2012

Giraffen

ano14316 skriver:

hvad siger i?

Nu er Småfolk noget af det tøj der står 30 grader på

Jeg tror ikke det er en "tøjet går i stykker ved mere end 30 grader" - jeg tror derimod det er en helgardering og at de ikke kan garantere at farverne holder ordentligt ved mere end 30 grader

Det betyder i praksis at hvis du vasker tøjet ved 40-60 grader og farven falmer så kan du ikke klage over den dalende kvalitet i farverne - altså så det er en slags sikkerhed imod klager (og folk klager nu engang mere over dyrt tøj end billigt tøj)

derudover er der måske noget omkring hvordan det er farvet og med hvilke kemikaler - at jo mere 'øko' det er jo mindre grader kan det holde til ift farver - det kunne du evt spørge producenten om hvordan det kan være farverne ikke kan holde til højere temperaturer, altså måske er der en teknisk forklaring på det

Anmeld

8. februar 2012

lio

ano14316 skriver:

hvad siger i?

Helt enig, jeg holder mig mest til H&M's body'er pga. de kan vaskes på 60, holder rigtig godt ift. pris, slid, deform og lign. Synes faktisk de laver de bedste bodyer (af dem jeg har prøvet) Der hæler andre dyrere mærker efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.