ano14316 skriver:
lige et surt opstød til alle de dyrere børnetøjsmærker..
Hvordan kan det lige være at det kun er H&M der kan finde ud af at lave tøj der kan vaskes på 60 gr.
Da mini her gik op i 68 besluttede jeg at jeg gerne ville købe nogen af de lækre mærker i stedet for H&M.
men hvordan kan det være at når man giver flere hundrede kroner for en body, så kan den kun vaskes på 40, og i de rigtig grimme tilfælde 30. Det er jo altså upraktisk.
Der er kun ganske få ting fra H&M der ikke kan tåle 60, mens en helt alm. body fra new general kun kan tåle 30.. ja jeg forstår det virkelig ikke.. og synes faktisk at det er for dårligt..
hvad siger i?
Nu er Småfolk noget af det tøj der står 30 grader på
Jeg tror ikke det er en "tøjet går i stykker ved mere end 30 grader" - jeg tror derimod det er en helgardering og at de ikke kan garantere at farverne holder ordentligt ved mere end 30 grader
Det betyder i praksis at hvis du vasker tøjet ved 40-60 grader og farven falmer så kan du ikke klage over den dalende kvalitet i farverne - altså så det er en slags sikkerhed imod klager (og folk klager nu engang mere over dyrt tøj end billigt tøj)
derudover er der måske noget omkring hvordan det er farvet og med hvilke kemikaler - at jo mere 'øko' det er jo mindre grader kan det holde til ift farver - det kunne du evt spørge producenten om hvordan det kan være farverne ikke kan holde til højere temperaturer, altså måske er der en teknisk forklaring på det
Anmeld