diarre og vandet opkast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2012

malo

Puslingen skriver:

Kl halv 2 i nat vågnede Charlie af at han havde lavet ud over det hele, fik ham skiftet og efter små 2 timer lykkedes det at få ham til sove, 5 minutter efter begyndte han at prutte og sprutte mens han græder, tog ham op og det viste sig at han kastede op, det minede meget om vand og han kogte godt. Blev enig med kæresten om at jeg gik ind i stuen med ham da der ingen point er i at vi begge er i søvnunderskud. Han har ikke kastet op siden, men hans mave har det ikke godt. Jeg har givet ham lidt juice med vand og et par kiks så hans sukker/saltbalance ikke bliver skidt.Han græd meget inde i sengen men nu virker han så ment glad nok, selv om hans mave render.Er der noget i omløb pt?Er der andet jeg kan gøre end jeg har gjort?Hvor længe er nu sådan noget vare? Og hvad skal jeg holde øje med?

Ja, som alle andre har skrevet er væske vigtigt. Vi havde sådan en omgang i starten af januar. Bare tilbyd en teskefuld vand i starten fx. hver time, ikke for store mængder (selvom det ikke virker af meget med et lille glas vand) kan provokere maven, sagde vores læge. Evt. tynd tynd saftevand eller fortyndet juice.

Når han begynder at kunne holde noget indenbords, fik vi at vide at tynd havregrød (husk en smule salt og sukker) og også afkog af ris er godt pga. stivelsen, men ellers bare giv ham hvad han har lyst til.   Lægen sagde at børn selv regulerer det. Ristet brød og kiks er også gode at lægge bunden med når maven begynder at arte sig. 

god bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

2721

Tak for svar alle sammen, vi skal til lægen her 11.30 da der er kommet rigtig meget slim i hans afføring så de vil gerne lige se ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.