Gynækologisk undersøgelse for barnløshed og smerter ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2012

aya-zia

metski83 skriver:

PCO er vist udelukket, men skal jo tjekkes for at de kan se om der er noget. Det skal jeg i morgen.

Jeg har onst nogle gange. Jeg har haft ekstreme smerter 2 gange, hvor det ikke har været i forbindelse med mens.

det lyder som cyster... altså vandsyster på æggestokkende...

jeg lider selv MEGET af det... det gør BIP ondt når de springer....

mine springer ca når jeg skal ha ægløsning hvilket resulter i jeg faktisk har MEGET svært ved og blive gravid...

(skal lige siges mine cyster først kom efter jeg har fået børn)

min gyn sage at man ikke rigtig kan gøre noget ved dem andet end at p-piller kan dæmpe dem lide... og så kan man komme op og få fjernet nogle, nogle gange... ellers kunne man kun blive strilliseret og det er jo ikke lige på tale...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

Maise

metski83 skriver:

Tak for det, dejligt med noget opmuntring.

Og det er da en fantastisk statestik, at 98 % får børn.

Tror nok PCO er udelukket for mit vedkommende, fordi mit stofskifte var ok. lægen sagde det blev målt ud fra det bla.

Håber også vi kan få vores egen "opskrift", så vi kan få ønskebarnet.

hmmm det har jeg aldrig hørt før. PCO handler jo om forhøjere androgene værdier ( altså mandlige kønshormoner) som alle kvinder har. JEg er selv sygeplejerske og hentede mit blodprøvesvar og gik hjeme og selvdiagnostiserede mig selv via min blodprøvebog og det havde intet med stofskiftet at gøre. Det er kønshormoner og ens insulin produktion, samt blodsukker der er påvirket. Men diagnosen kan kun stilles ved en androgen status, samt scanning af æg og en kontrast scanning af passagen i æggelederne.

Så er det ihvertfald ny forskning jeg ikke har hørt om.

Anmeld

9. februar 2012

metski83

aya-zia skriver:

det lyder som cyster... altså vandsyster på æggestokkende...

jeg lider selv MEGET af det... det gør BIP ondt når de springer....

mine springer ca når jeg skal ha ægløsning hvilket resulter i jeg faktisk har MEGET svært ved og blive gravid...

(skal lige siges mine cyster først kom efter jeg har fået børn)

min gyn sage at man ikke rigtig kan gøre noget ved dem andet end at p-piller kan dæmpe dem lide... og så kan man komme op og få fjernet nogle, nogle gange... ellers kunne man kun blive strilliseret og det er jo ikke lige på tale...

Ja er lidt spændt på om det ogå kan være tilfældet her. Det går jeg ud fa at de finder ud af morgen. Og at de så kan fortælle os hvordan vi står mht. graviditet.

Jeg har kun haft ekstreme smerter 2 gange på et år.

Anmeld

9. februar 2012

metski83

Maise skriver:

hmmm det har jeg aldrig hørt før. PCO handler jo om forhøjere androgene værdier ( altså mandlige kønshormoner) som alle kvinder har. JEg er selv sygeplejerske og hentede mit blodprøvesvar og gik hjeme og selvdiagnostiserede mig selv via min blodprøvebog og det havde intet med stofskiftet at gøre. Det er kønshormoner og ens insulin produktion, samt blodsukker der er påvirket. Men diagnosen kan kun stilles ved en androgen status, samt scanning af æg og en kontrast scanning af passagen i æggelederne.

Så er det ihvertfald ny forskning jeg ikke har hørt om.

Jeg skal ikke kunne sige det, jeg har ikke en pind forstand på det. Ved kun hvad min læge sagde,

Håber bare der kommer en afklaring på det hele i morgen.

Anmeld

9. februar 2012

Maise

metski83 skriver:

Jeg skal ikke kunne sige det, jeg har ikke en pind forstand på det. Ved kun hvad min læge sagde,

Håber bare der kommer en afklaring på det hele i morgen.

ja det bliver spændende hvad de siger.

Held og lykke

Anmeld

9. februar 2012

aya-zia

metski83 skriver:

Ja er lidt spændt på om det ogå kan være tilfældet her. Det går jeg ud fa at de finder ud af morgen. Og at de så kan fortælle os hvordan vi står mht. graviditet.

Jeg har kun haft ekstreme smerter 2 gange på et år.

altså cyster er arvelige så alle kvinderne i min familie lider faktisk af dem,,, desværre....

min kusine har også kun et par stykker om året som hun kan mærke... alle de andre er så små at de springer uden hun opdager det...

men når de store springer føls det som om man skal tisse HELT vild (altså før den springe sådan en jeg skal tisse av av smerte) og så springer den... det føls så somom man har fået en knytnæve i underlilvet og man har mest lyst til og ligge sig lige der hvor man er fordi det bare gør så sindsygt ondt...

jeg håber VIRKELIG ikke det er det du har... for det første fordi det er arveligt og for det andet fordi de siger at det 9 ud af 10 gange bliver værre når man har fået børn...

så håber de finder ud af hvad det er med din lille mavse... og så håber jeg der snart ligger en lille trold og putter sig inde i mavsen også

Anmeld

9. februar 2012

metski83

Maise skriver:

ja det bliver spændende hvad de siger.

Held og lykke

1000 tak skal du have

Anmeld

9. februar 2012

metski83

aya-zia skriver:

altså cyster er arvelige så alle kvinderne i min familie lider faktisk af dem,,, desværre....

min kusine har også kun et par stykker om året som hun kan mærke... alle de andre er så små at de springer uden hun opdager det...

men når de store springer føls det som om man skal tisse HELT vild (altså før den springe sådan en jeg skal tisse av av smerte) og så springer den... det føls så somom man har fået en knytnæve i underlilvet og man har mest lyst til og ligge sig lige der hvor man er fordi det bare gør så sindsygt ondt...

jeg håber VIRKELIG ikke det er det du har... for det første fordi det er arveligt og for det andet fordi de siger at det 9 ud af 10 gange bliver værre når man har fået børn...

så håber de finder ud af hvad det er med din lille mavse... og så håber jeg der snart ligger en lille trold og putter sig inde i mavsen også

Det du siger med at tisse, passer perfekt. Det er startet med hver gang, at jeg om dagen skulle tisse helt vildt, har fået mere og mere ondt, om aftenen meget ondt, og endnu værre om natten, hvor det så fortager sig stille og roligt dagen efter.

Der er ingen i min familie der her cyster, ikke hvad jeg ved af.

Anmeld

9. februar 2012

aya-zia

metski83 skriver:

Det du siger med at tisse, passer perfekt. Det er startet med hver gang, at jeg om dagen skulle tisse helt vildt, har fået mere og mere ondt, om aftenen meget ondt, og endnu værre om natten, hvor det så fortager sig stille og roligt dagen efter.

Der er ingen i min familie der her cyster, ikke hvad jeg ved af.

pyyyyha det lyder vild bekendt...

altså min mormor var også den første i familien hos os som fik det... hendes søstre her det heller ikke...

men min mor og hendes søstre samt alle døtre over 20 har dem...

så hvis det er kan du jo være den første (og forhåbentlig sidste) i familien som får det... kan jo også være der er andre i familien der har det men som ikke kan mærke dem... for de er jo ikke farlige de kan bare godt ha en betydning for om man bliver let gravid....

men igen håber ikke det er dem....  alt hvad  kan for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.