Gynækologisk undersøgelse for barnløshed og smerter ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.624 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

metski83

Gynækologosk undersøgelse for barnløshed og smerter, er der nogen der ved hvodan det foregår, og hvad der skal ske ?

Hvordan undersøger de en ? Skal undersøges fredag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Ismone

Jeg er blevet scannet ved gynækologen og fik foretaget udskrap. Scanneren var ret stor og lignede mest af alt en stor dildo  Har også fået taget blodprøver, men venter stadig på svaret. Er først lige startet i forløbet, så ved ikke helt hvad der venter senere. Syntes at det er virkelig hårdt, men det gjorde heldigvis ikke så ondt at blive undersøgt men er vildt bange for nåle, så kunne godt have undværet det. 

Anmeld

7. februar 2012

come2

metski83 skriver:

Gynækologosk undersøgelse for barnløshed og smerter, er der nogen der ved hvodan det foregår, og hvad der skal ske ?

Hvordan undersøger de en ? Skal undersøges fredag.

Jeg blev også scannet hos gyn, og så fik jeg lavet et celleskrab og testet for kønssygdomme.

Jeg skulle dog ikke i behandling da alt så fint ud. - Men de mistænkte jeg fejlte noget fordi min mens udeblev.

Anmeld

7. februar 2012

Maise

har du smerter??

Måske endometriose eller cyster.

eller også muligvis pco.

Anmeld

9. februar 2012

metski83

Ismone skriver:

Jeg er blevet scannet ved gynækologen og fik foretaget udskrap. Scanneren var ret stor og lignede mest af alt en stor dildo  Har også fået taget blodprøver, men venter stadig på svaret. Er først lige startet i forløbet, så ved ikke helt hvad der venter senere. Syntes at det er virkelig hårdt, men det gjorde heldigvis ikke så ondt at blive undersøgt men er vildt bange for nåle, så kunne godt have undværet det. 

Det lyder som mig. Jeg er også lige startet i forløbet. Har fået taget blodprøver et par gange, og også celleskrab. I morgen skal jeg så til gynækolog og scannes og undersøges, og er hamrende nervøs.

Jeg syntes også det er rigtig hårdt og frustrerende, når man ikke ved hvad der skal foregå, og hvordan det skal ende.

Anmeld

9. februar 2012

metski83

Maise skriver:

har du smerter??

Måske endometriose eller cyster.

eller også muligvis pco.

PCO er vist udelukket, men skal jo tjekkes for at de kan se om der er noget. Det skal jeg i morgen.

Jeg har onst nogle gange. Jeg har haft ekstreme smerter 2 gange, hvor det ikke har været i forbindelse med mens.

Anmeld

9. februar 2012

Maise

metski83 skriver:

PCO er vist udelukket, men skal jo tjekkes for at de kan se om der er noget. Det skal jeg i morgen.

Jeg har onst nogle gange. Jeg har haft ekstreme smerter 2 gange, hvor det ikke har været i forbindelse med mens.

bum bum ja så er det jeg tænker endometriose eller cyster.

Er det nyeligt?? evt. graviditet uden for livmoderen eller graviditet, eller kønssygdom. har du tyngdefornemmelse i underlivet??

er du testet for urinvejsinfektion??

Anmeld

9. februar 2012

metski83

Maise skriver:

bum bum ja så er det jeg tænker endometriose eller cyster.

Er det nyeligt?? evt. graviditet uden for livmoderen eller graviditet, eller kønssygdom. har du tyngdefornemmelse i underlivet??

er du testet for urinvejsinfektion??

Rolig rolig, er tjekket for alt sådan noget hos lægen

Blærebetændelse, kønssygdomme, graviditet, hormonforstyrrelse osv. Så disse ting er heldigvis udelukket.

Jeg har ingen tungdefornemmelse i underlivet, men nærmere oppustet.

Det hele er kommet efter P pille stop for et år siden.

Jeg mistænker selv endometriose, men håber det ikke. Men ingen kan jo vide noget før end jeg er tjekket i morgen

Anmeld

9. februar 2012

Maise

metski83 skriver:

Rolig rolig, er tjekket for alt sådan noget hos lægen

Blærebetændelse, kønssygdomme, graviditet, hormonforstyrrelse osv. Så disse ting er heldigvis udelukket.

Jeg har ingen tungdefornemmelse i underlivet, men nærmere oppustet.

Det hele er kommet efter P pille stop for et år siden.

Jeg mistænker selv endometriose, men håber det ikke. Men ingen kan jo vide noget før end jeg er tjekket i morgen

godt i forhåbenlig får mere vished i morgen. kender processen. det tog os 2,5 år at lave vores pige. vidste ikke at jeg havde pco. fra jeg vidste det til jeg blev gravid gik der 5 mdr. ved at følge livstilen. håber der er en opskrift for jer også.

En optur jeg kan give dig er at min kontaktsygeplejerske på fertilitetsklinikken fortalte mig at 98% af alle der var i behandling på en fertillitetsklinik ender med at få 1 eller flere børn ud af det. Det er statistik man kan bruge til noget.

Jeg skulle selv have været insimineret. Havde købt hormon sprøjte og piller og ventede bare på min menstruation skulle komme så jeg kunne komme igang med behandlingen. havde lige fået af vide 14 dage før v. en scanning at de æg der jeg havde blev ikke til noget for de var slet ikke udviklet normalt pga. min pco. Morsomt nok er min datter lavet på de æg på økovis, skørt ik nåede slet ikke tage medicin eller noget.

for i får et svar i kan bruge til noget og komme videremed og arbejde på. Jeg blev selvfølgelig ked af det da jeg fik diagnosen og så tog jeg en beslutning om at godt nok var det en kedelig årsag til jeg ikke kunne blive gravid, men vigtigst, der kunne gøres noget ved det. Fokuser på det i morgen hvis du får af vide der er noget galt. Fokuser på HVAD der kan gøres ved det.

Maise

Anmeld

9. februar 2012

metski83

Maise skriver:

godt i forhåbenlig får mere vished i morgen. kender processen. det tog os 2,5 år at lave vores pige. vidste ikke at jeg havde pco. fra jeg vidste det til jeg blev gravid gik der 5 mdr. ved at følge livstilen. håber der er en opskrift for jer også.

En optur jeg kan give dig er at min kontaktsygeplejerske på fertilitetsklinikken fortalte mig at 98% af alle der var i behandling på en fertillitetsklinik ender med at få 1 eller flere børn ud af det. Det er statistik man kan bruge til noget.

Jeg skulle selv have været insimineret. Havde købt hormon sprøjte og piller og ventede bare på min menstruation skulle komme så jeg kunne komme igang med behandlingen. havde lige fået af vide 14 dage før v. en scanning at de æg der jeg havde blev ikke til noget for de var slet ikke udviklet normalt pga. min pco. Morsomt nok er min datter lavet på de æg på økovis, skørt ik nåede slet ikke tage medicin eller noget.

for i får et svar i kan bruge til noget og komme videremed og arbejde på. Jeg blev selvfølgelig ked af det da jeg fik diagnosen og så tog jeg en beslutning om at godt nok var det en kedelig årsag til jeg ikke kunne blive gravid, men vigtigst, der kunne gøres noget ved det. Fokuser på det i morgen hvis du får af vide der er noget galt. Fokuser på HVAD der kan gøres ved det.

Maise

Tak for det, dejligt med noget opmuntring.

Og det er da en fantastisk statestik, at 98 % får børn.

Tror nok PCO er udelukket for mit vedkommende, fordi mit stofskifte var ok. lægen sagde det blev målt ud fra det bla.

Håber også vi kan få vores egen "opskrift", så vi kan få ønskebarnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.