Anonym skriver:
Min kæreste og jeg har været sammen i 8 år. Jeg har altid været typen, som er meget eksplosiv og siger min mening. Jeg er ikke nem at leve med - det er jeg klar over.
Hele forholdet har været et tumult med op og nedture, men vi har altid holdt sammen og vidst at vi var de rigtige for hinanden.
Det seneste halve års tid er tingene dog for alvor gået skævt. Jeg er så sur og vrissen hele tiden og føler nærmest ingen mening med noget som helst. I torsdags gjorde jeg det så forbi, men fredag skriver han at han kun elsker mig og om vi skal gå i parterapi. Jeg beslutter at give forholdet en sidste chance, men igen idag går bølgerne højt!!
Hvad fanden skal jeg snart gøre? Vil jo gerne at det skal fungere, men føler at han bevidst provokerer mig konstant!!
Arhh!
Gå med i parterapi da... Du nævner ikke om du sagde ja til at gøre det?
Bed om at komme hurtigt til fordi det ser så slemt ud. Har terapeuten for lang ventetid, så spørg om h*n vil henvise jer til en anden, som h*n mener er dygtig.
Ellers, TAL sammen, i stedet for at råbe. Sluk fjernsynet, sæt jer ned, med kaffe og en snack, eller hvad i nu kan lide, og TAL sammen.
Giv hinanden taletid til at få sagt de ting i føler er vigtige, både hvad i godt ved i selv gør forkert, men også hvad der sker inden i jer når modparten reagerer/ter sig på en særlig måde....
Anmeld