Jeg VED godt, at man ikke kan sammenligne babyer, MEN

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Ja på dét område er han sgu sej! Jeg kan lægge ham i hans seng med en bamse eller uroen tændt, og så kan jeg nå i bad Dét er dejligt

Åh det er bare guld hver Sej knægt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Anonym trådstarter

MaleneS2011baby<3 skriver:

Puha tror Maja var omkring 6 månder før hun kunne det, og det ikke var tilfældigt.. Hun fylder 1 her d. 13 feb, og er først nu begyndt og komme op på alle fire og rokke lidt i 2 sek af sig selv.. Men kender det alt for godt.. Det er ikke så længe siden jeg skrev et indlæg om jeg var bekymret, for hun har altid været passiv og bare lagt på legetæppet, men nu efter hun har lært og sidde selv blev det meget bedre med at hun bare prøvede sig frem og kunne flere ting..

Som jeg fik afvide, det kommer når han er klar..

Hurraaaa.. Endelig én der ikke har en baby, hvor de trillede rundt på fødselsgangen Dejligt at du ville dele - Og også tak til dig for de beroligende ord

Anmeld

7. februar 2012

Happiness

Lukas gjorde  det for nogle måneder siden. Men også den ene gang som din. Det er først nu som 6mdr at han triller fra mave til ryg bevidst Den anden vej kan han ikke helt bevidst endnu.

Han er nu begyndt at trække benene op, som når de skal lære at kravle, men får ikke liiiige armene med sig Så der går nok også lidt mere tid med det

Men ved hvordan du har det. Dem i min mødregruppe triller og triller... Den ene er endda godt på vej med at kravle... Får nogle gange også følelsen at Lukas er bagud i forhold til dem. Men så "snakker" han mere end flere af dem... 

Anmeld

7. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Anonym skriver:

Hurraaaa.. Endelig én der ikke har en baby, hvor de trillede rundt på fødselsgangen Dejligt at du ville dele - Og også tak til dig for de beroligende ord

Kender kun det du fortæller alt for godt.. Synes også kun jeg kan læse fortællinger om mirakel babyer der nærmest kunne gå før de blev født, og ja selvom de siger man ikke skal samligne så kan man ikke lade være med og tænke, jamen er det normalt? Så igen kender det, og tænker det stadig og jeg spørger også sp og læge om det hver gang..

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

MaleneS2011baby<3 skriver:

Kender kun det du fortæller alt for godt.. Synes også kun jeg kan læse fortællinger om mirakel babyer der nærmest kunne gå før de blev født, og ja selvom de siger man ikke skal samligne så kan man ikke lade være med og tænke, jamen er det normalt? Så igen kender det, og tænker det stadig og jeg spørger også sp og læge om det hver gang..

Den er den konstant bekymrede mors rolle - at bekymre sig om stort og småt... Og at udfritte alle! Har dannet mig min egen mødregruppe med en veninde, hvor hendes datter dog bare er snart 10 mdr. Hun kravlede inden hun var 5 mdr! Sådan helt rigtigt og med en satans fart på... Det skulle ikke undre mig, at hun går næste gang vi ses MEN der siger mn veninde også, at det faktisk heller ikke er så sjovt, fordi hun ikke helt har hovedet med i hvad hun gør. Hun er meget forståligt mentalt ikke så langt fremme som hendes krop er, så hun får SÅ mange knubs. Så nu må han bare gøre det, når hele hans samlet væsen er parat

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Lukas gjorde  det for nogle måneder siden. Men også den ene gang som din. Det er først nu som 6mdr at han triller fra mave til ryg bevidst Den anden vej kan han ikke helt bevidst endnu.

Han er nu begyndt at trække benene op, som når de skal lære at kravle, men får ikke liiiige armene med sig Så der går nok også lidt mere tid med det

Men ved hvordan du har det. Dem i min mødregruppe triller og triller... Den ene er endda godt på vej med at kravle... Får nogle gange også følelsen at Lukas er bagud i forhold til dem. Men så "snakker" han mere end flere af dem... 

Jeg kan godt li' dig - vores fællessang må være: Du er ikke "aleneeeee..."

Her har han trukket benene op under sig i en måneds tid, og når han så ikke ligger på en glat overflade, så sætter hans fødder også af - men så er han lige som din ikke heeeeelt med på de der arme. Han lægger dem jo hen ad siden og bare kører på ansigtet hen over tæppet... Den dumme pingvin!

Så jeg tror måske al hans styrke ligger i hans ben - men jeg synes det er svært at træne de der arme, når han nægter at have dem foran sig i mere end 10 sekunder... Ih, han bliver den eneste dreng i verden med pingvintendenser!

Anmeld

7. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

så vil jeg da lige sætte det op på en anden måde...

Min lille baby er på vej til de 5 mdr. Han har én gang trillet fra mave til ryg for en måned siden og har ikke gjort det siden. Når jeg ligger ham på maven nu, med armene ind under sig, så skynder han sig at smide armene ud til hver sin side, og bare ligge og savle eller bide i puslepuden/dynen. Hvad gør man lige ved dét? For holder jeg armene der, så bliver han sur.

Og jeg har egentlig været ret så afslappet med, at det nok skulle komme igang, men så ringer en veninde og fortæller at hendes søn, der er 2 mdr yngre lige er begyndt at trille!

Så kære mødre... Hvornår begyndte jeres at trille? Og hvis de var sene til det, var de så også senere ude med fx kravle osv.? HAn får SÅ megen ros fra SP med kontakt og nysgerrighed og alt muligt andet, men derfor er det altså stadig lidt træls, at man ikke føler, at man gør nok, siden han er sådan bagefter gennemsnittet.

Så nu håber jeg, at der er flere, der har haft samme oplevelse... For hvorfor én gang trilning fra mave til ryg (medmindre det var et uheld - det var min kæreste, der sad ved ham), for så bare at stoppe og nu ikke gide at træne armmuskler.

min har kun gjort det 3 gange og er også på vej mod de 5 måneder.

Han er meget tilfreds med at ligge på maven, derfor gider han ikke bruge kræfter på at trille...det er i hvert fald hvad min SP tror er årsagen.

Når han ligger på maven bevæger han sig rundt, små kravler bagud og sådan.

Det skal nok komme når dit barn gider

Anmeld

7. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Anonym skriver:

Den er den konstant bekymrede mors rolle - at bekymre sig om stort og småt... Og at udfritte alle! Har dannet mig min egen mødregruppe med en veninde, hvor hendes datter dog bare er snart 10 mdr. Hun kravlede inden hun var 5 mdr! Sådan helt rigtigt og med en satans fart på... Det skulle ikke undre mig, at hun går næste gang vi ses MEN der siger mn veninde også, at det faktisk heller ikke er så sjovt, fordi hun ikke helt har hovedet med i hvad hun gør. Hun er meget forståligt mentalt ikke så langt fremme som hendes krop er, så hun får SÅ mange knubs. Så nu må han bare gøre det, når hele hans samlet væsen er parat

Ja man føler lidt at man har meget og leve op til.. Jeg er også siden hun var et par måneder blevet spurgt 'kravler hun nu, skal hun ikke snart kravle, du skal da snart kravle' og hvordan de nu ellers for det sagt.. Og så fik jeg afvide at Majas far gik da han var 9 måneder, men hold op et pres man for når man står med en datter på snart et år og folk nu er gået over til spørgsmålet, 'nå nu hvor hun ikke kravler, går hun så?' NEJ hun går eller kravler IKKE endnu.. og de spørgsmål gør kun det værre i ens bekymring om det er fordi der er noget galt..

Anmeld

7. februar 2012

RiUL

Ja, alle babyer er forskellige Oliver er jo også næsten 5 mdr, han kan godt trille fra mave til ryg, men det er i hvert fald ikke noget han blærer sig med og fra ryg til mave, det kan han ikke endnu, men han kan en masse andre ting Og det kommer inden længe, når din søn er parat til det Jeg har i hvert fald ikke oplevet nogle voksne mennesker der ikke kan vende sig når de ligger ned  

Anmeld

7. februar 2012

D-Micka

Jamie kunne ikke trille da han var 4½ mdr.
Sundhedsplejersken sagde at jeg skulle holde ham i benene og så trille ham på et tæppe langs gulvet frem og tilbage .. En uge efter begynde han selv at trille

Med de andre ting såsom kravle og sidde var han ret hurtig til .. Men gå kan han endnu ikke, kun rundt om ting .. Men det skal jo nok komme ..

Er sikker på at det trilleri nok skal komme
gud ska ha' tak for ikke alle er ens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.