At sove ude i barnevognen - hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Jonatansmor

Frk.S skriver:

Ja, nu har jeg efterhånden læst flere steder, at de små kun må sove udenfor i 2 timer. Men Freja sover rigtig godt ude i vognen - og sover ofter 3 timer, nogen gange mere. Hun er altid dejlig varm (men ikke svedig) når hun kommer ind, så hun ligger ikke og bliver kold.

Hvorfor er der den "regel"? Hvad sker der ved at de sover ude længere?
Overholder i det? Eller lader i baby sove ude så længe h*n vil?
Jeg synes da også det ville være synd at tage hende ind efter 2 timer, for så vågner hun helt sikkert når hun "pakkes ud"

Et sidste spørgsmål: hvor tit tjekker i til jeres små når de sover ude? Jeg synes ikke jeg kan slappe ordentligt af når hun er ude, selvom jeg ved hun har det dejligt dernede. Jeg synes jeg tjekker hende hele tiden.

Her sover drengen udenfor til han vågner, har han gjort siden han begyndte at sove udenfor og har aldrig hørt om tidbegrænsning.

Måske hvis der er meget fugtigt i vejret, synes jeg, jeg mindes...

Jeg tjekker ham en gang i timen eller sådan. Han står ude på vores terasse, vendt så jeg kan se ned i vognen indefra, så når jeg bevæger mig rundt kan jeg jo se om han bevæger sig nede i vognen. Men jeg er aldrig helt ude ved ham og tjekke vejrtrækning og sådan noget. Har et vindue åbent så jeg kan høre ham ligge og snakke, når han vågner.

For det handler vel om at beslutte sig for at få ro, har man et sundt og raskt barn ellers, er sandsynligheden for der sker noget, ekstremt lille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.