At sove ude i barnevognen - hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.831 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

Frk.S

Ja, nu har jeg efterhånden læst flere steder, at de små kun må sove udenfor i 2 timer. Men Freja sover rigtig godt ude i vognen - og sover ofter 3 timer, nogen gange mere. Hun er altid dejlig varm (men ikke svedig) når hun kommer ind, så hun ligger ikke og bliver kold.

Hvorfor er der den "regel"? Hvad sker der ved at de sover ude længere?
Overholder i det? Eller lader i baby sove ude så længe h*n vil?
Jeg synes da også det ville være synd at tage hende ind efter 2 timer, for så vågner hun helt sikkert når hun "pakkes ud"

Et sidste spørgsmål: hvor tit tjekker i til jeres små når de sover ude? Jeg synes ikke jeg kan slappe ordentligt af når hun er ude, selvom jeg ved hun har det dejligt dernede. Jeg synes jeg tjekker hende hele tiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

L&V

Frk.S skriver:

Ja, nu har jeg efterhånden læst flere steder, at de små kun må sove udenfor i 2 timer. Men Freja sover rigtig godt ude i vognen - og sover ofter 3 timer, nogen gange mere. Hun er altid dejlig varm (men ikke svedig) når hun kommer ind, så hun ligger ikke og bliver kold.

Jeg synes da også det ville være synd at tage hende ind efter 2 timer, for så vågner hun helt sikkert når hun "pakkes ud"

Et sidste spørgsmål: hvor tit tjekker i til jeres små når de sover ude? Jeg synes ikke jeg kan slappe ordentligt af når hun er ude, selvom jeg ved hun har det dejligt dernede. Jeg synes jeg tjekker hende hele tiden.

Er lige med på en kigger.. Laura kan nemlig også nemt ta mellem 3-5 timer

Anmeld

7. februar 2012

delimus

Frk.S skriver:

Hmm har godt nok aldrig hørt at der er "tidsbegrænsning" på, hvor længe de må sove ude 

Hannah sover i hvert fald 3 timer, når hun er ude og det bliver jeg da ved med. Det eneste sp snakker om, er da temperaturen......

Anmeld

7. februar 2012

lukasmor

Dit barn må sove ude så længe det vil sove og det selvfølgelig er pakket ind til vores frygtelig kolde vejr

Anmeld

10. februar 2012

Frk.S

delimus skriver:

Hmm har godt nok aldrig hørt at der er "tidsbegrænsning" på, hvor længe de må sove ude 

Hannah sover i hvert fald 3 timer, når hun er ude og det bliver jeg da ved med. Det eneste sp snakker om, er da temperaturen......

Jeg synes også det lyder underligt.

http://www.netbaby.dk/show.asp?ID=3611

Anmeld

10. februar 2012

Frk.S

Lukasmor skriver:

Dit barn må sove ude så længe det vil sove og det selvfølgelig er pakket ind til vores frygtelig kolde vejr

Det synes jeg jo også var mest logisk. Kan ikke helt se hvorfor der skulle være begrænsning på.

http://www.netbaby.dk/show.asp?ID=3611

Anmeld

10. februar 2012

Lone Jakobsen

har aldrig hørt om tidsbegrænsning på at sove ude.

her sover børnene alt fra 1-3½ time udenfor. jeg checker dem kun hvis de er urolige, eller hvis vejret er dårligt (fx. ved frost, stærk blæst eller meget regn)

Anmeld

10. februar 2012

MamiTulle

Vores skønne datter står ude og sover hver dag lige indtil hun vågner. Jeg vækker hende ikke, men hvis hun sover mere end 2 timer kigger jeg til hende engang imellem. Hun har sovet ude siden hun var 14dage gammel, hun er nu 16mdr og hun sover som en drøm udenfor.

Hun sover i fleecetrøje, hat og handsker og godt pakket ned i sin voksipose..

Anmeld

10. februar 2012

Filippa & Liva

Jeg lader vores datter sove middagslur så længe hun vil.

Kan ikke se hvorfor der skulle være en tidsbegrænsning eller hvad fordelen skulle være i at vække de små når de sover så godt.

Liva sover gerne en 3-4 timer middagslur hver dag.

Jeg kiggede i starten meget til hende, men nu kigger jeg ikke så ofte til hende som i starten, babyalarmen giver også en del tryghed synes jeg.

Anmeld

10. februar 2012

Janni.

Silas får lov til at sove ud til han vågner. Han står i garagen med åben dør så han får lidt frisk luft ind.

I dp får han også lov til at stå ude og sove, så længe han kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.