Nem men lækker middag til gæster - nogle gode idéer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Karo

K&S skriver:

MUMS, det lyder godt, men jeg kan desværre ikke tåle rucola

Har du andre gode forslag?

Hvad med tortiliaer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Holbæktrunten

Gullash

Kylling i karry m peanuts/kokos/annanas/rosiner/bananskiver som tilbehør.

Flæskesteg

culottesteg m hasselback kartofler og rødvinssauce/beairnaisesauce  råkost el bagte tomater m ost/salt/peber

lammekølle, flødekartofler og bønner stegt på panden m persille/salt/peber og hvidløg

kylling med ciabattoboller m hvidløgssmør, toppet med revet rød cheddar og salt/peber + salat af en art. Eller m ovnbagte kartofler og tzazikki...

Anmeld

7. februar 2012

mariesmavse92

Bliver så sulten af at læse alle svarene til denne tråd!!!

Hvis du nu laver noget oksesteg af en art, med diverse krydderier og en lækker brun sovs.. så er waldorfsalat bare lækkert til!!!

Kan laves sådan her:
En pakke stenfri vindruer halveres, 2-3 æbler skæres fint, 1 stang bladselleri skæres fint og en lille håndfuld valnødder knuses groft. Alt dette blandes sammen med ca. 3/4 af en bøtte creme fraiche m. sukker og citron (og måske en smuuuule salt). Det er BARE lækkert til en god steg med brun sovs!!!

Held og lykke med det, jeg elsker også bare at lave god mad

Anmeld

7. februar 2012

K&S

Mussen2 skriver:

Enebærgryde eller mørbrad gryde med lækkerbrød til. Så nemt, kan laves i forvejen. Lækkert

Det lyder lækkert, har du nogle opskrifter?

Anmeld

7. februar 2012

Mussen2

K&S skriver:

Det lyder lækkert, har du nogle opskrifter?

Det kan du tro... Jeg vender tilbage med den det ER lækkkert

Anmeld

7. februar 2012

Mussen2

Her er enebærgryden. Jeg bruger ofte et kalkunbrydt skåret i tern i stedet for svinekød og det er sjældent jeg får lavet den bagte kartoffelmos, men den er lækker med alt! 

http://arla.dk/opskrifter/enebargryde-med-bagt-kartoffelmos

Anmeld

7. februar 2012

MortilCilas

Jeg får en gæst i morgen, og jeg skal lave, kyllingestrimler med grønsagsblandning, med madlavningsfløde og frisk pasta til. Jeg håber det bliver godt, der skal så også hvidløg i

Anmeld

7. februar 2012

Mussen2

Her er mørbradgryde

Www.maduniverset.dk/opskrift.php/4110/Gryderetter-opskrifter/Moerbradgryde-m.-ris

Begge retter kan med fordel laves dagen i forvejen....

Anmeld

8. februar 2012

K&S

Tusind tak for alle forslagene  de bliver gemt...!

Vi må desværre aflyse med vores venner i morgen, fordi jeg har ligget med influenza hele ugen og er stadig ikke på toppen  ØØØØØØØVVVVV....!

Anmeld

8. februar 2012

Mussen2

K&S skriver:

Tusind tak for alle forslagene  de bliver gemt...!

Vi må desværre aflyse med vores venner i morgen, fordi jeg har ligget med influenza hele ugen og er stadig ikke på toppen  ØØØØØØØVVVVV....!

Nej, hvor ærgelig. Du må få manden til at lave en gang enebærgryde til jér, så i kaN smage den.  Den er nemmest at lave af de to rettet god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.