Hjælp en ny flaskemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Leneur

Og jeg brugte den nemme men lidt dyrere løsning. Købte de små brikker færdiglavet... Bum bum klippe op hælde på flaske og så i microen og der var mad på 30 sek...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Clisolka

MaybeBaby skriver:

Nu ved jeg ikke hvilket mærke du bruger, men ved Allomin er det først ved de 6 mdr., at du må lave til 24 timer. Den første pakke fra 0-6 mdr. må du lave til max 8 timer i forvejen.

Jeg gør sådan, at jeg koger al vandet, fylder det i flaskerne og lader dem lige køle af, inden jeg sætter låg på og ind i køleskabet.

Når han så bliver sulten så gider jeg altså ikke varme det op til 70 grader for så at køle det ned igen (som der står), så jeg smider flasken i mikroen på ca 50 sek-1 min og putter MME i, ryste ryste og så køler jeg den lige lidt af hvis der er grund til det.

/Mette

Samme måde jeg gjorde det på 

Anmeld

7. februar 2012

Kofoed.

Som en anden siger, så skal man ikke længere koge vandet, når de fylder 4 måneder. Desværre skal allomin blandes ved 70 grader, så du skal have det varmet i, hvorimod nan kun skal blandes ved 40 grader. Så der er altså ingen grund til at gøre dem klar meget før tid, lav en flaske , servere den næste gang barnet er sulten, så den er kold og så lav en ny der, servere den næste gang osv. ...

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Som en anden siger, så skal man ikke længere koge vandet, når de fylder 4 måneder. Desværre skal allomin blandes ved 70 grader, så du skal have det varmet i, hvorimod nan kun skal blandes ved 40 grader. Så der er altså ingen grund til at gøre dem klar meget før tid, lav en flaske , servere den næste gang barnet er sulten, så den er kold og så lav en ny der, servere den næste gang osv. ...

Bruger allomin og kommer det i ved 37 grader uden problemer. Min SP har også sagt, at det ikke er nødvendigt at gøre det på den bøvlede måde. Hun havde talt med semper, som selv siger, at det er fint nok bare at komme det i ved 37 grader

Anmeld

7. februar 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Bruger allomin og kommer det i ved 37 grader uden problemer. Min SP har også sagt, at det ikke er nødvendigt at gøre det på den bøvlede måde. Hun havde talt med semper, som selv siger, at det er fint nok bare at komme det i ved 37 grader

Jamen der gør det jo en del nemmere men du kan stadig lave en hver gang du servere, men det giver nok ikke mening, når det jo alligevel skal varmes op igen

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Jamen der gør det jo en del nemmere men du kan stadig lave en hver gang du servere, men det giver nok ikke mening, når det jo alligevel skal varmes op igen

har bare lavet flaskerne med vand på forhånd og doseret pulveret i små bøtter og så varmer jeg bare og pulver i. en hel ny verden det her

Anmeld

7. februar 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

har bare lavet flaskerne med vand på forhånd og doseret pulveret i små bøtter og så varmer jeg bare og pulver i. en hel ny verden det her

Jep, det er underligt lige at komme i gang, men man finder hurtigt rytmen, held og lykke med det hele

Anmeld

7. februar 2012

Jolene

Anonym skriver:

Desværre løber jeg mere og mere tør for mælk, så er i samråd med min SP begyndt på flaske til min datter på 4 måneder. Men jeg er jo så rimelig ny i den her flaskeverden og har nogle spørgsmål.

Har fået at vide at fra 4 måneder må man gerne laver flasker klar til hele dagen og sætte i køleskabet. Men forstår ikke helt hvordan!

Koger man vandet, køler det ned, tilsætter pulver og kommer i køleskabet så flasken er kalr til at blive varmet op??

Eller kommer man pulveret i når vandet har 37 grader, ryster, sætter i køleskabet og genopvarmer når man skal bruge det?

Forstår ikke helt hvordan man skal gøre, hvis man gør flasken klar på forhånd. Hjælp!

Det lader til, der er flere måder at gøre på, men du får også lige min metode.

Vores dreng får NAN H.A. 1. Vi har 1 liter afkogt vand stående i en beholder med låg i køleskabet. Når der vaskes og steriliseres flasker, sætter jeg vand til at koge.

Når flaskerne er rene og klar, hælder jeg vandet fra køleskabet på flaskerne, svarende til den mængde han spiser for tiden. Vandbeholdren skylles og fyldes med det nye kogte vand, som står til afkøling og bliver så sat i køleskabet. 

Vi blander en flaske ad gangen, typisk når han lige har spist, blander vi den næste. Vi blander altid i koldt afkogt vand, som varmes ca. 31 sek i micro på 900W.

Når vi er på farten har jeg 2 flasker med koldt vand med og en termokande med kogt vand i. Jeg starter med at blande det varme vand i, til det har den rette temperatur. Så vil der være for meget vand i flasken, men det hældes ud eller tilbage i termokanden. Og så pulver i fra doseringsbeholder.

Hvis vi skal et sted hen, jeg ved der er micro, så gør vi som derhjemme. Eller et kort smut ud, så har jeg en flaske med varmt vand, som ligger i et termobetræk, så det holder sig varmt, og der kommes pulver i, når han skal spise.

Anmeld

7. februar 2012

HeidiØ

MaybeBaby skriver:

Nu ved jeg ikke hvilket mærke du bruger, men ved Allomin er det først ved de 6 mdr., at du må lave til 24 timer. Den første pakke fra 0-6 mdr. må du lave til max 8 timer i forvejen.

Jeg gør sådan, at jeg koger al vandet, fylder det i flaskerne og lader dem lige køle af, inden jeg sætter låg på og ind i køleskabet.

Når han så bliver sulten så gider jeg altså ikke varme det op til 70 grader for så at køle det ned igen (som der står), så jeg smider flasken i mikroen på ca 50 sek-1 min og putter MME i, ryste ryste og så køler jeg den lige lidt af hvis der er grund til det.

/Mette

Fuldstændig det vi gør!!

Anmeld

7. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Desværre løber jeg mere og mere tør for mælk, så er i samråd med min SP begyndt på flaske til min datter på 4 måneder. Men jeg er jo så rimelig ny i den her flaskeverden og har nogle spørgsmål.

Har fået at vide at fra 4 måneder må man gerne laver flasker klar til hele dagen og sætte i køleskabet. Men forstår ikke helt hvordan!

Koger man vandet, køler det ned, tilsætter pulver og kommer i køleskabet så flasken er kalr til at blive varmet op??

Eller kommer man pulveret i når vandet har 37 grader, ryster, sætter i køleskabet og genopvarmer når man skal bruge det?

Forstår ikke helt hvordan man skal gøre, hvis man gør flasken klar på forhånd. Hjælp!

Ifølge min sp kan  man godt gøre dem klar inklusive pulver til et helt døgn.

Hun mener også at man ikke må tage vand direkte fra hanen uanset alder, da mælk og bakterier går godt sammen.

Så så længe man giver flaske, skal de koges efter hvert brug ligesom vandet også skal koges. 

Men koldt vand til fx. ved siden af grød/mos må man godt tage fra hanen og give dem. Jeg giver min dreng vand i små shot glas, så han lærer at drikke fra glas i stedet for tudkop( tip fra min SP). Det fungerer rigtig godt

Kan se der er forskellige meninger, men det er hvad min SP mener, så kan du jo gøre som du synes du har det bedst med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.