1 dag i jeres vuggestue!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

Chris86

Ja, hvordan er en dag i jeres vuggestue?

Med spisetider og sovetider, andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Maja_4000

Til 7.30 er der morgenmad

Kl. 9 spiser de frugt / brød

Kl. 10.30 spiser de frokost

Kl. 14 spiser de frugt / brød / andet

De sover når de er trætte .. Ikke fast sovetid for alle børn .. Hvis et barn sover når de andre spiser , gemmer de bare mad , som h*n får når h*n så vågner

Anmeld

7. februar 2012

Chris86

Maja_4000 skriver:

Til 7.30 er der morgenmad

Kl. 9 spiser de frugt / brød

Kl. 10.30 spiser de frokost

Kl. 14 spiser de frugt / brød / andet

De sover når de er trætte .. Ikke fast sovetid for alle børn .. Hvis et barn sover når de andre spiser , gemmer de bare mad , som h*n får når h*n så vågner

Super.. Det var LIGE det med sovetiden jeg ville høre også

Anmeld

7. februar 2012

Palaja

Altså nu er jeg der jo ikke i løbet af dagen  Men den daglige plan ser vist nogenlunde sådan ud:

8.45-9.15: Morgensamling. Rugbrød, frugt, sanglege eller andet fælles hygge omkring bordet.

9.15-10.30: Leg. Ofte ude hvis vejret er til det.

10.30: Mad

11-tiden: lur

13.30-tiden: eftermiddagsmad. De små som sover til middag får mad når de er stået op.

Om eftermiddagen er de ofte ude igen, hvis det er vejr til det og der er personale nok. Ellers leger de inde. Kun to af stuerne er "åbne" om eftermiddagen, og børnne opholder sig i alrummet.

Anmeld

7. februar 2012

Chris86

Palaja skriver:

Altså nu er jeg der jo ikke i løbet af dagen  Men den daglige plan ser vist nogenlunde sådan ud:

8.45-9.15: Morgensamling. Rugbrød, frugt, sanglege eller andet fælles hygge omkring bordet.

9.15-10.30: Leg. Ofte ude hvis vejret er til det.

10.30: Mad

11-tiden: lur

13.30-tiden: eftermiddagsmad. De små som sover til middag får mad når de er stået op.

Om eftermiddagen er de ofte ude igen, hvis det er vejr til det og der er personale nok. Ellers leger de inde. Kun to af stuerne er "åbne" om eftermiddagen, og børnne opholder sig i alrummet.

Sover de fast tidspunkt, eller sover de små når de trænger til det?

Anmeld

7. februar 2012

Palaja

Chris86 skriver:

Sover de fast tidspunkt, eller sover de små når de trænger til det?

Det er efter behov. I starten sov min datter to gange, men hun faldt hurtigt ind i rytmen med at sove der ved 11-tiden. Det er der de fleste af børnene sover. Men jeg synes at de er rigtigt gode til at tilpasse sig børnenes behov. 

Anmeld

7. februar 2012

Chris86

Palaja skriver:

Det er efter behov. I starten sov min datter to gange, men hun faldt hurtigt ind i rytmen med at sove der ved 11-tiden. Det er der de fleste af børnene sover. Men jeg synes at de er rigtigt gode til at tilpasse sig børnenes behov. 

Super

Anmeld

7. februar 2012

Palaja

Chris86 skriver:

Super

Må jeg spørge om hvorfor du vil vide det? 

Anmeld

7. februar 2012

Chris86

Palaja skriver:

Må jeg spørge om hvorfor du vil vide det? 

Ja da
Vores datter skal i vuggestue inden længe og har lige snakket med dem.. Og på pædagogen lød det bare lige som om de sov til middag omkring kl tolv (alle sammen)... Derfor lidt undren..
Men ved nærmere eftertanke, var det måske mere de store børn hun hentydet til ;D

Anmeld

7. februar 2012

Sakris

hos os ser den sådan ud:

6:30-7:30 morgenmad (der er vores datter der ikke)

9:00 Frugt og brød

11:00 Frokost

11:30 ca begynder de at lægge børnene ud. I starten havde vores datter brug for 2 lurer, så de gemte maden, og lod hende sove når hun var træt. Som der var en gang formiddag og en gang eftermiddag.

14:30 har de frugt og brød igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.