Anonym skriver:
Da min søn ikke bliver mæt af mælk længere har SP anbefalet os at starte på grød/mos og vælling. Han er lidt over 4 måneder. Men har lige nogle spørgsmål, som jeg først tænker på bagefter hun gik.
Skal man bruge særligt suttehoved til vælling? Eller kan man godt bruge avent suttehoveder? I så fald hvilken størrelse suttehoveder? Vil gerne lave majsvælling men kan ikke finde opskrift jeg lige forstår. har i nogen eller ville i købe det man bare skal blande vand i??
mht. grød. Hvis de fx får hirsegrød lavet på MME og vand, skal de så også have vand ved siden af? hvor varm/kold skal grøden være? Og hvis de skal have vand ved siden af, hvad skal temperaturen på vandet så være? koldt eller stuetemp?
hvis man kommer frugtmos på grøden for at søde den, skal de så have lidt grød og lidt mos på skeen på samme tid?
Hvorfor ikke bare droppe vællingen i sutteflasken,og bare køre den som når h*n spiser grød af en dyb tallerken? Har aldrig helt forstået det der koncept med at fyre vælling i en flaske, men om ikk andet hvis du vil, så mener jeg at der er lavet flaskesutter i str. L som passer til vælling, det står uden på pakken. Mht vand ved siden af til grøden, ja det skal de ha' vi bruger en børnekop, ikke tudekop, men en alm børnekop med hank. Grøden skal være lun, mærk evt med en skefuld på din egen læbe først, før du giver dit barn det. Nogle børn foretrækker i øvrigt tynd grød eller tyk grød, prøv dig frem, og se hvad dit barn foretrækker. Temp på vandet skal være kold, ikke iskold, men koldt vand fra hanen, da man sir at varm vand har flere baktusser end koldt. Mht til frugtmosen så gir du bare en 5-krone størrelse ovenpå grøden og blander det i under omrøring, da de helst ikke skal kun ha smag for frugtmosen, men ligeså meget grøden. Herhjemme fra risgrød den første grød som var et hit. Hvis dit barn lige pludselig begynder at afvise grøden, så prøv dig frem med en ny variant; Hirse, risgrød med frugt, majsgrød. 
Anmeld