Sp. om grød, vælling etc.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.722 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Anonym trådstarter

Da min søn ikke bliver mæt af mælk længere har SP anbefalet os at starte på grød/mos og vælling. Han er lidt over 4 måneder. Men har lige nogle spørgsmål, som jeg først tænker på bagefter hun gik.

Skal man bruge særligt suttehoved til vælling? Eller kan man godt bruge avent suttehoveder? I så fald hvilken størrelse suttehoveder? Vil gerne lave majsvælling men kan ikke finde opskrift jeg lige forstår. har i nogen eller ville i købe det man bare skal blande vand i??

mht. grød. Hvis de fx får hirsegrød lavet på MME og vand, skal de så også have vand ved siden af? hvor varm/kold skal grøden være? Og hvis de skal have vand ved siden af, hvad skal temperaturen på vandet så være? koldt eller stuetemp? 

hvis man kommer frugtmos på grøden for at søde den, skal de så have lidt grød og lidt mos på skeen på samme tid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Da min søn ikke bliver mæt af mælk længere har SP anbefalet os at starte på grød/mos og vælling. Han er lidt over 4 måneder. Men har lige nogle spørgsmål, som jeg først tænker på bagefter hun gik.

Skal man bruge særligt suttehoved til vælling? Eller kan man godt bruge avent suttehoveder? I så fald hvilken størrelse suttehoveder? Vil gerne lave majsvælling men kan ikke finde opskrift jeg lige forstår. har i nogen eller ville i købe det man bare skal blande vand i??

mht. grød. Hvis de fx får hirsegrød lavet på MME og vand, skal de så også have vand ved siden af? hvor varm/kold skal grøden være? Og hvis de skal have vand ved siden af, hvad skal temperaturen på vandet så være? koldt eller stuetemp? 

hvis man kommer frugtmos på grøden for at søde den, skal de så have lidt grød og lidt mos på skeen på samme tid?

1dl vand

1½spsk majsmel

1dl mme

vand og mejsmel koges op under omrøring, køles til ca. 40 og hælder mme i og røre godt. Ja du kan bare bruge avent, prøv med 3'eren. Der skal vand til ved siden af grøden, mos eller hva du nu finder på. Min datter vil ikke have vandet for koldt så prøv dig frem..

Mht frugtmos så ville jeg vente da de hurtigt bliver forvendt med det søde, så prøv uden først ville mit bud være og hvis du beslutter at bruge det så put 1 tsk i og rør rundt Håber du ku bruge det

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

1dl vand

1½spsk majsmel

1dl mme

vand og mejsmel koges op under omrøring, køles til ca. 40 og hælder mme i og røre godt. Ja du kan bare bruge avent, prøv med 3'eren. Der skal vand til ved siden af grøden, mos eller hva du nu finder på. Min datter vil ikke have vandet for koldt så prøv dig frem..

Mht frugtmos så ville jeg vente da de hurtigt bliver forvendt med det søde, så prøv uden først ville mit bud være og hvis du beslutter at bruge det så put 1 tsk i og rør rundt Håber du ku bruge det

Tak! skal vællingen spises omgående? hvordan køler man den bedst hurtigt? 

Anmeld

6. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Tak! skal vællingen spises omgående? hvordan køler man den bedst hurtigt? 

Jah det er lidt som med alm flaske når man syntes det har den temp der er passende.. Jeg røre en masse og lader det stå og røre noget mere og lader det stå så det ska ikke være når der ska være mad nu og her.Det kan jeg i hvert fald ikke

Anmeld

6. februar 2012

Kofoed.

Ved ikke hvad din sp har sagt, men nu rådes man til at vente med vælling indtil 6 måneder, altså af sundheds styrelsen, aner ikke hvorfor, men hvis din sp ikke har sagt go for vælling, ville jeg lige spørge om, hvad hun synes med det vælling der.

Men der er mange gode opskrifter og gode råd i sundheds styrelsen bog "mad til børn og babyer".

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

rårådrådemititatællinVed ikke hvad din sp har sagt, men nu rådes man til at vente med vælling indtil 6 måneder, altså af sundheds styrelsen, aner ikke hvorfor, men hvis din sp ikke har sagt go for vælling, ville jeg lige spørge om, hvad hun synes med det vælling der.

Men der er mange gode opskrifter og gode råd i sundheds styrelsen bog "mad til børn og babyer".

Det er sp der har rådet mig til vælling som aftenflaske

Anmeld

6. februar 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Det er sp der har rådet mig til vælling som aftenflaske

Ok, jeg skal have spurgt min sp om, hvorfor alderen er hævet, igen, synes det virker underligt.

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jah det er lidt som med alm flaske når man syntes det har den temp der er passende.. Jeg røre en masse og lader det stå og røre noget mere og lader det stå så det ska ikke være når der ska være mad nu og her.Det kan jeg i hvert fald ikke

Okay. Tak! Hvad skal temperaturen på grøden være når de får den?samme som når de får mælk og sådan?

Anmeld

6. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Okay. Tak! Hvad skal temperaturen på grøden være når de får den?samme som når de får mælk og sådan?

Ja det er os lidt forskelligt vil sige lunkent er det der fungere bedst for os

Anmeld

6. februar 2012

modesty

Jeg ville klart anbefale at starte med ris fremfor majs. Majs indeholder mere stivelse og kan give hård mave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.