håbløs jobsituation!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

D-Micka

Du kan for noget der hedder fødselsklip på SU hvis du starter din uddannelse før dit barn er 1 år

Kommer jo self.an på hvilken uddannelse du vil tage, for hvis det bare er et grundforløb, så kommer man jo ofte på lærlinge løn eller ''løn under uddannelse'' efter grundforløbet

Hov det blev vidst lidt indviklet ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

ESV

Issa skriver:

Nu er min datter godt 6 måneder, og hun er SÅ nem og fantastisk, så jeg vil rigtig gerne igang på arbejde igen, men efter at have snakket med min chef viser det sig at jeg ikke kan komme tilbage (arbejdstider der gør at vi ikke kan få hentet vores datter)..

Så skal jeg så søge ufaglærte jobs.. juhuuuuuu! -har en uddannelse jeg ikke kan bruge til en fis på grund af arbejdstider, så nu står jeg som 23-årig og skal hvad???

Planen er at jeg så bare søger ufaglærte jobs, men hva så efter 2 år?.. Vi står og skal giftes til sommer, så der er ingen kontanthjælp..

Ville allerhelst uddanne mig på ny, så der er lidt fremtidsmuligheder, men den SU der er altså langt under halvdelen af hvad jeg tjener nu, og den løn er vores budget jo baseret på... Hva ville i gøre??

Nu blivet jeg lidt nysgerrig, hvad er det for et job der er så ufleksibelt over for en der har fået barn? Og hvorfor vil det ikke ændre på hvornår du har fri hvis du kommer ned på 37 timer?? Og som en af de andre skriver ang su lån så må du jo derudover tjene 8600 om md (før skat) som jo også vil kunne hjælpe hvis du finder et job feks til hver anden weekend og så må du tjene 25000 ekstra om året (igen før skat) forsi du har den lille.. Begynder det så ikke at kunne hænge sammen økonomisk??

Anmeld

6. februar 2012

Muffin_girl

Issa skriver:

Jeg ER i en fagforening, men hvad skal det hjælpe.. Ja jeg får dagpenge i 2 år, men hvis jeg ikke har fundet noget derefter hvaså?..

Jamen sådan skal du ikke tænke.. Det handler om at være positiv.. Jeg er selv arbejdsløs pt.. Men jeg er sikker på at du nok skal find enoget

Anmeld

6. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Issa skriver:

Nu er min datter godt 6 måneder, og hun er SÅ nem og fantastisk, så jeg vil rigtig gerne igang på arbejde igen, men efter at have snakket med min chef viser det sig at jeg ikke kan komme tilbage (arbejdstider der gør at vi ikke kan få hentet vores datter)..

Så skal jeg så søge ufaglærte jobs.. juhuuuuuu! -har en uddannelse jeg ikke kan bruge til en fis på grund af arbejdstider, så nu står jeg som 23-årig og skal hvad???

Planen er at jeg så bare søger ufaglærte jobs, men hva så efter 2 år?.. Vi står og skal giftes til sommer, så der er ingen kontanthjælp..

Ville allerhelst uddanne mig på ny, så der er lidt fremtidsmuligheder, men den SU der er altså langt under halvdelen af hvad jeg tjener nu, og den løn er vores budget jo baseret på... Hva ville i gøre??

jeg ville finde en ny uddannelse og omlægge budgettet den tid det varer.

Ellers kan du vel arbejde 37 timer? Altså tænker også at det ikke er meget du ville få dit barn at se hvis du arbejder 50timer om ugen

Anmeld

6. februar 2012

ModerNatur

Sofia skriver:

Ja, men på sigt kan du tjene langt flere penge hvis du tager en uddannelse, fremfor ufaglært arbejde!

Ja helt sikkert! og det er jo også en del nemmere at finde job når man har en uddannelse.. (bare ikke den jeg allerede har)

Anmeld

6. februar 2012

ModerNatur

ESV skriver:

Nu blivet jeg lidt nysgerrig, hvad er det for et job der er så ufleksibelt over for en der har fået barn? Og hvorfor vil det ikke ændre på hvornår du har fri hvis du kommer ned på 37 timer?? Og som en af de andre skriver ang su lån så må du jo derudover tjene 8600 om md (før skat) som jo også vil kunne hjælpe hvis du finder et job feks til hver anden weekend og så må du tjene 25000 ekstra om året (igen før skat) forsi du har den lille.. Begynder det så ikke at kunne hænge sammen økonomisk??

Jamen vær du bare nysgerrig alt det du vil

Jeg er fodermester på en kvægfarm.. Der bliver malket 2-3 gange i døgnet morgen - aften - (nat).. ulige uger er mine arbejdstider fra 03.30 - 14.00 ca.. så er jeg hjemme og kan hente min datter kl. 15.00 = ingen søvn til mig - jo så skal jeg gå i seng kl 8-9 så ser jeg aldrig min kæreste - men jo det ku fungere.. lige uger møder jeg 11.00-19.00 - så er jeg hjemme kl 20.00 ca.. Min kæreste har fri kl 16.15 hvis han ikke har overarbejde og kan derfor ikke nå at hente hende.. Sådan vil det være hver anden uge..

Jo hvis jeg kan finde et job udover studie kan vi muligvis få det til at hænge sammen - og som jeg har skrevet før er det den jeg hælder mest til, men det vil også betyde mere gæld som jeg/vi i forvejen ikke er særligt store tilhængere af...

Anmeld

6. februar 2012

ModerNatur

AalborgPigen skriver:

Jamen sådan skal du ikke tænke.. Det handler om at være positiv.. Jeg er selv arbejdsløs pt.. Men jeg er sikker på at du nok skal find enoget

Jaeh det ved jeg godt - og jeg vil da gøre hvad jeg kan for at finde job (hvis jeg da ikke vælger uddannelse) - men kan ikke lade være med at panikke lidt over tanken om at miste min indtægt..

Anmeld

6. februar 2012

ModerNatur

mor:) skriver:

jeg ville finde en ny uddannelse og omlægge budgettet den tid det varer.

Ellers kan du vel arbejde 37 timer? Altså tænker også at det ikke er meget du ville få dit barn at se hvis du arbejder 50timer om ugen

Jaeh.. her undersøgt det der med uddannelse, og kan vidst tage en HGV der varer 1 år.. så er det jo ikke længe jeg skal være på SU..

Nej jeg kan ikke gå ned i tid.. Jeg står med en stor del af ansvaret, og det kræver altså bare jeg er der rigtig meget.. Dernæst har jeg 20 timer på en weekend hver 3 weekend, og det tæller godt derop ad..

Anmeld

6. februar 2012

ModerNatur

D-Micka skriver:

Du kan for noget der hedder fødselsklip på SU hvis du starter din uddannelse før dit barn er 1 år

Kommer jo self.an på hvilken uddannelse du vil tage, for hvis det bare er et grundforløb, så kommer man jo ofte på lærlinge løn eller ''løn under uddannelse'' efter grundforløbet

Hov det blev vidst lidt indviklet ..

Hva er det for noget?

Jeg skal tage en "grund-uddannelse" først - altså HG - HF eller lignende..

Anmeld

6. februar 2012

Muffin_girl

Issa skriver:

Jaeh det ved jeg godt - og jeg vil da gøre hvad jeg kan for at finde job (hvis jeg da ikke vælger uddannelse) - men kan ikke lade være med at panikke lidt over tanken om at miste min indtægt..

Det skal du ikke.. Det har jeg også gjort.. Men det er dumt.. Man kører sig selv ned i et hul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.