håbløs jobsituation!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.424 visninger
21 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

ModerNatur

Nu er min datter godt 6 måneder, og hun er SÅ nem og fantastisk, så jeg vil rigtig gerne igang på arbejde igen, men efter at have snakket med min chef viser det sig at jeg ikke kan komme tilbage (arbejdstider der gør at vi ikke kan få hentet vores datter)..

Så skal jeg så søge ufaglærte jobs.. juhuuuuuu! -har en uddannelse jeg ikke kan bruge til en fis på grund af arbejdstider, så nu står jeg som 23-årig og skal hvad???

Planen er at jeg så bare søger ufaglærte jobs, men hva så efter 2 år?.. Vi står og skal giftes til sommer, så der er ingen kontanthjælp..

Ville allerhelst uddanne mig på ny, så der er lidt fremtidsmuligheder, men den SU der er altså langt under halvdelen af hvad jeg tjener nu, og den løn er vores budget jo baseret på... Hva ville i gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Nemesis

finde et job og så melde mig i fagforening så jeg er sikret dagpenge. Bliver du gift får din mand forsørgerpligten over dig og omvendt så er der ingen kontanthjælp at hente.

Dernæst så ville jeg nok prøve at undersøge hvad man reelt kan få som gift og forsørger på SU. Om det kan hænge sammen med evt. su lån osv. Det kan jo være du kan nøjes med et kort studie.

Ellers må i jo gøre som mange andre, nemlig få barnepige til de dage i ikke selv kan hente. Så kan du beholde dit job, tjene penge og måske tage en uddannelse om aftenen.

:-) Sisse

Anmeld

6. februar 2012

Muffin_girl

Nemesis skriver:

finde et job og så melde mig i fagforening så jeg er sikret dagpenge. Bliver du gift får din mand forsørgerpligten over dig og omvendt så er der ingen kontanthjælp at hente.

Dernæst så ville jeg nok prøve at undersøge hvad man reelt kan få som gift og forsørger på SU. Om det kan hænge sammen med evt. su lån osv. Det kan jo være du kan nøjes med et kort studie.

Ellers må i jo gøre som mange andre, nemlig få barnepige til de dage i ikke selv kan hente. Så kan du beholde dit job, tjene penge og måske tage en uddannelse om aftenen.

Enig i dette ... meld dig ind i en fagforening..

God ide !

Anmeld

6. februar 2012

ModerNatur

Nemesis skriver:

- aargh det er vidst ikke sådan noget man bare lige gør..

Jeg ER medlem af en a-kasse og fagforening (selvfølgelig) og får da også dagpenge i 2 år, men det er jo ikke en holdbar situation...

Har undersøgt hvad jeg får på en SU og det kan ikke hænge sammen..

Jeg har/havde et job hvor jeg havde min. 45-50 timer om ugen og fri hver dag kl 7.. Så aftenskole er udelukket.. Og jeg NÆGTER at benytte mig af en barnepige da det ville betyde at hun bliver hentet af denne i institution og bliver lagt iseng inden jeg er hjemme.. dvs at der går uger hvor jeg kun ser min datter om morgenen inden hun skal afleveres.. Det er i mine øjne omsorgssvigt..

Anmeld

6. februar 2012

ModerNatur

AalborgPigen skriver:

Enig i dette ... meld dig ind i en fagforening..

God ide !

Jeg ER i en fagforening, men hvad skal det hjælpe.. Ja jeg får dagpenge i 2 år, men hvis jeg ikke har fundet noget derefter hvaså?..

Anmeld

6. februar 2012

Nemesis

Issa skriver:

- aargh det er vidst ikke sådan noget man bare lige gør..

Jeg ER medlem af en a-kasse og fagforening (selvfølgelig) og får da også dagpenge i 2 år, men det er jo ikke en holdbar situation...

Har undersøgt hvad jeg får på en SU og det kan ikke hænge sammen..

Jeg har/havde et job hvor jeg havde min. 45-50 timer om ugen og fri hver dag kl 7.. Så aftenskole er udelukket.. Og jeg NÆGTER at benytte mig af en barnepige da det ville betyde at hun bliver hentet af denne i institution og bliver lagt iseng inden jeg er hjemme.. dvs at der går uger hvor jeg kun ser min datter om morgenen inden hun skal afleveres.. Det er i mine øjne omsorgssvigt..

når du nu har arbejdet 40-50 timer om ugen, er det så ikke en mulighed at "nøjes" med at arbejde de 37,5 som man skal??

Sisse

Anmeld

6. februar 2012

ModerNatur

Nemesis skriver:

når du nu har arbejdet 40-50 timer om ugen, er det så ikke en mulighed at "nøjes" med at arbejde de 37,5 som man skal??

Sisse

ikke i den stilling jeg har på det nuværrende job.. desuden ville det ikke ændre på hvornår jeg har fri..

Anmeld

6. februar 2012

Sofia

Jeg ville tænke langt frem, du skal være på arbejdsmarkedet 50 år endnu. Jeg ville tage en uddannelse. Suen giver 5000 i mdr. Og når du er forsørger kan då få alm lån og ekstra lån, dvs. ialt 4347 i lån pr mdr. Det er ialt 9347 i mdr. Jeg synes du skal investere i din fremtid, og finde en uddannelse der kan hænge sammen med det du drømmer om og som har arbejdstider der kan hænge sammen med dit familie liv.

Anmeld

6. februar 2012

ModerNatur

Sofia skriver:

Jeg ville tænke langt frem, du skal være på arbejdsmarkedet 50 år endnu. Jeg ville tage en uddannelse. Suen giver 5000 i mdr. Og når du er forsørger kan då få alm lån og ekstra lån, dvs. ialt 4347 i lån pr mdr. Det er ialt 9347 i mdr. Jeg synes du skal investere i din fremtid, og finde en uddannelse der kan hænge sammen med det du drømmer om og som har arbejdstider der kan hænge sammen med dit familie liv.

Jaeh det er nok også det jeg hælder mest til.. men ØV hvor er det bare træls når man har hus og alt muligt, og er vant til at få en rimelig høj løn.. Men så er det jo bare at høre hvad banken siger til det

Anmeld

6. februar 2012

Sofia

Issa skriver:

Jaeh det er nok også det jeg hælder mest til.. men ØV hvor er det bare træls når man har hus og alt muligt, og er vant til at få en rimelig høj løn.. Men så er det jo bare at høre hvad banken siger til det

Ja, men på sigt kan du tjene langt flere penge hvis du tager en uddannelse, fremfor ufaglært arbejde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.