10 måneder baby mad krise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

Philippa

Sofia skriver:

Alfred er lidt over 10 mdr. Til morgenmad får han havregrød som jeg giver ham. Resten af dagens måltider får han i vuggestuen ud over aftensmaden. Til aftensmad spiser han også helst selv. Her til aften fik vi pølser og kartoffelmos, og det lykkedes mig at få skovlet lidt kartoffelmos ind imens han selv sad og spiste pølsen. Kan du ikke prøve det? Lad ham sidde med en del af maden selv, og så ellers prøve at give ham noget andet med ske ind i mellem?

tjo, jeg kan i hvert fald prøve

f.eks. her til aften ville han gerne spise ris og så ville han ikke.. Så lavede vi rugbrød med leverpostej så ville han heller ikke havde det. Så tudet han helt vildt, så måtte vi give ham sutten, men han græd stadig så lod jeg ham græde og så begyndte han lidt efter lidt at tage sutten ud og spise selv.. men shiiiit, hvor tog det lang tid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Den lykkelige

Min datter gjorde PRÆCIS det samme.. bare som 9 mdr.. hun nægtede ALT hvad der var ske mad..
Vi prøvede en MASSE ting af.. men endte med at hun bare kun fik mad hun kunne spise selv.. der gik en måned også kunne jeg give morgenmaden som skemad.. men IKKE de andre måltider.. der er så for 3 dage lige blevet umuligt!! Hun græder, brokker og vil ikke spise med mindre hun selv får lov at tage det ind i munden.. altså så jeg ligger en "klat" på skeen også tager hun den selv ind i munden.. Men tror snart jeg dropper det.. så hun bare må få mad hun kan spise selv med fingrene.. for det er så frustrerende..
Hun er forresten 11,5 mdr nu..

Anmeld

6. februar 2012

K&S

Philippa skriver:

ved det faktisk ikke, han er nææææsten lige startet..

men han har ingen tænder endnu, kan det også have noget med det af gøre???

han sover ok on natten.. men han er begyndt at vågne grædende op??

Anton fik også først tænder, da han var 10 måneder

Han kan jo sagtens have ondt i gummerne - i de perioder har Anton heller ikke spist særlig meget...

Det kan godt være de mange nye indtryk, der gør at han vågner grædende op - det er i løbet af natten og ikke om morgenen, vel?

Vil han gerne have sin sut hele tiden eller kun ved aftensmaden?

For hvis det er hele tiden, så tænker jeg, at han måske har lidt tryk i ørene, som udlignes når han har sutten - har han haft problemer med ørerne?

Anmeld

6. februar 2012

Philippa

Den lykkelige skriver:

Min datter gjorde PRÆCIS det samme.. bare som 9 mdr.. hun nægtede ALT hvad der var ske mad..
Vi prøvede en MASSE ting af.. men endte med at hun bare kun fik mad hun kunne spise selv.. der gik en måned også kunne jeg give morgenmaden som skemad.. men IKKE de andre måltider.. der er så for 3 dage lige blevet umuligt!! Hun græder, brokker og vil ikke spise med mindre hun selv får lov at tage det ind i munden.. altså så jeg ligger en "klat" på skeen også tager hun den selv ind i munden.. Men tror snart jeg dropper det.. så hun bare må få mad hun kan spise selv med fingrene.. for det er så frustrerende..
Hun er forresten 11,5 mdr nu..

Ja det er VIRKELIG frustrerende, og man føler sig helt trist fordi man bare gør alt? Man må vel bare fortsætte med det man gør og håbe det snart bliver bedre

Har din pige fået tænder endnu?

Anmeld

6. februar 2012

Philippa

K&S skriver:

Anton fik også først tænder, da han var 10 måneder

Han kan jo sagtens have ondt i gummerne - i de perioder har Anton heller ikke spist særlig meget...

Det kan godt være de mange nye indtryk, der gør at han vågner grædende op - det er i løbet af natten og ikke om morgenen, vel?

Vil han gerne have sin sut hele tiden eller kun ved aftensmaden?

For hvis det er hele tiden, så tænker jeg, at han måske har lidt tryk i ørene, som udlignes når han har sutten - har han haft problemer med ørerne?

Han elsker faktisk sin sut.. og når nu du siger det, så ryster han stadig på hovedet. (som hvis han sagde nej)

Men har mamge gange til lægen pga. han hostede osv, men der sagde de der intet var galt fordi han trives. Men han hoster stadig og er blevet hæs, OG ryster på hovedet i ny og næ??? Hmmmm?

Anmeld

6. februar 2012

Den lykkelige

Philippa skriver:

Ja det er VIRKELIG frustrerende, og man føler sig helt trist fordi man bare gør alt? Man må vel bare fortsætte med det man gør og håbe det snart bliver bedre

Har din pige fået tænder endnu?

Ja vi gør det nu at vi sætter et stykke mad på gaflen også tager hun det samtidig med hun også spiser med fingrene med den anden hånd.. synes det har lettet det hele lidt.. men ja det er vildt frustrerende.. Men jeg tror bare du må vente og stå igennem..
Men jeg synes også det var så svært fordi hun ikke fik så meget at spise efter min mening.. men min Sp sagde at hun i den alder er ved at mindske hendes madindtage.. fordi hun ikke vokser så hurtig som "før i tiden".. Ja min datter har 7 tænder..

Anmeld

6. februar 2012

K&S

Han elsker faktisk sin sut.. og når nu du siger det, så ryster han stadig på hovedet. (som hvis han sagde nej)

Men har mamge gange til lægen pga. han hostede osv, men der sagde de der intet var galt fordi han trives. Men han hoster stadig og er blevet hæs, OG ryster på hovedet i ny og næ??? Hmmmm?

Vi var også til egen læge maaaange gange, fordi han havde feber on/off, hostede og var enormt pylret hele tiden - der fik vi også svaret, at der intet var at se eller høre...

Men da vi kom til ørelæge, havde han væske stående i begge ører, undertryk på det ene øre og fuldstændig stoppet på det andet + nedsat hørelse  så han fik lagt dræn 3 dage efter og siden da har der INTET været...!

Før dræn vågnede han rigtig mange gange om natten for at ville have sutten og vågnede i et skrig mellem klokken 4-5 hver morgen - nu er vi ikke inde hos ham om natten og han vågner stille og rolig og snakker om morgenen mellem 6-6.30

Anmeld

6. februar 2012

Philippa

K&S skriver:

Vi var også til egen læge maaaange gange, fordi han havde feber on/off, hostede og var enormt pylret hele tiden - der fik vi også svaret, at der intet var at se eller høre...

Men da vi kom til ørelæge, havde han væske stående i begge ører, undertryk på det ene øre og fuldstændig stoppet på det andet + nedsat hørelse  så han fik lagt dræn 3 dage efter og siden da har der INTET været...!

Før dræn vågnede han rigtig mange gange om natten for at ville have sutten og vågnede i et skrig mellem klokken 4-5 hver morgen - nu er vi ikke inde hos ham om natten og han vågner stille og rolig og snakker om morgenen mellem 6-6.30

måske jeg skulle tage til ørelægen så?

bestiller man tid eller noget?

Jeg led selv utrolig meget af det da jeg var mindre, så måske det er arveligt?

Anmeld

6. februar 2012

K&S

Philippa skriver:

måske jeg skulle tage til ørelægen så?

bestiller man tid eller noget?

Jeg led selv utrolig meget af det da jeg var mindre, så måske det er arveligt?

Du bestiller bare tid hos en :-) du behøver ikke længere en henvisning! 

Både manden og jeg har været ørebørn, så det kan måske godt være arveligt - det ved jeg ikke? 

Anmeld

6. februar 2012

Philippa

K&S skriver:

Du bestiller bare tid hos en :-) du behøver ikke længere en henvisning! 

Både manden og jeg har været ørebørn, så det kan måske godt være arveligt - det ved jeg ikke? 

ringer sgu imorgen alt andet vill jo være dumt..

Men kan man godt lave test, når han hoster?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.