10 måneder baby mad krise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.912 visninger
24 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Philippa

Hej!

Hvad spiser jeres 10 mdr baby i løbet af en dag?

Please skriv hvad jeres 10 mdr baby får!

Columbus min søn, er nemlig begyndt ikke at ville spise noget, som han ikke selv kan tage op med fingerene, dvs vi må ikke "fodre" ham, han "kan selv...."
& når klokken er over halv seks vil han sjældent have noget mad ned, kun hvis han har sin sut i munden.. Et eks. vi sidder ved spisebordet, han sidder i sin stol og har sutten i munden, vi skynder os at tage den ud og komme mad i munden på han og ind med sutten igen.. ( MEGA BELASTENDE!! )  .. vi har ladet ham græde, i håb om han ville glemme sin sut.. Men ingen held.

Kærligst Philippa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

AnneBJ

Kan han ikke bare få mad han kan spise med fingrene så? 

Pasta
Frikadeller (enten en hel at gnave af eller små stykker)
Ærter
Majs
Agurk
Fisk
Kylling
Kartofler
Rugbrød..

Kort sagt, alt, kan jo spises med fingrene, afhængig af hvor sippet man er med griseri. Felix spiser næsten alting selv, bortset fra morgenmad. Hvis vores mad ikke er "spis-selv-venlig", eller bare ikke børnevenlig, får han rugbrød, øllebrød, havregrød eller lignende. 

Anmeld

6. februar 2012

Philippa

AnneBJ skriver:

Kan han ikke bare få mad han kan spise med fingrene så? 

Pasta
Frikadeller (enten en hel at gnave af eller små stykker)
Ærter
Majs
Agurk
Fisk
Kylling
Kartofler
Rugbrød..

Kort sagt, alt, kan jo spises med fingrene, afhængig af hvor sippet man er med griseri. Felix spiser næsten alting selv, bortset fra morgenmad. Hvis vores mad ikke er "spis-selv-venlig", eller bare ikke børnevenlig, får han rugbrød, øllebrød, havregrød eller lignende. 

Hov, skrev vidst for hurtigt.. Mit problem som jeg ville hentyde til var bare at vi gir ham alt, men når klokken er over fem seks så vil han ikke have noget at spise hvis ikke han har sin sut i munden. så ved ikke hvad jeg skal stille op..

han får selvfølgelig rudbrød med leverpostej/tun/makrel/torsk/ kylling osv..

Anmeld

6. februar 2012

AnneBJ

Philippa skriver:

Hov, skrev vidst for hurtigt.. Mit problem som jeg ville hentyde til var bare at vi gir ham alt, men når klokken er over fem seks så vil han ikke have noget at spise hvis ikke han har sin sut i munden. så ved ikke hvad jeg skal stille op..

han får selvfølgelig rudbrød med leverpostej/tun/makrel/torsk/ kylling osv..

Hm mon ikke det er en dårlig vane? Altså måske prøve at gå til bords uden suten. Eller overveje om han er nået at blive for træt. Vi spiser af og til aftensmad kl. 17 for at Felix når at få noget

Anmeld

6. februar 2012

K&S

Philippa skriver:

Hej!

Columbus min søn, er nemlig begyndt ikke at ville spise noget, som han ikke selv kan tage op med fingerene, dvs vi må ikke "fodre" ham, han "kan selv...."
& når klokken er over halv seks vil han sjældent have noget mad ned, kun hvis han har sin sut i munden.. Et eks. vi sidder ved spisebordet, han sidder i sin stol og har sutten i munden, vi skynder os at tage den ud og komme mad i munden på han og ind med sutten igen.. ( MEGA BELASTENDE!! )  .. vi har ladet ham græde, i håb om han ville glemme sin sut.. Men ingen held.

Kærligst Philippa

Spiser han godt i løbet af dagen? For han er måske ikke særlig sulten om aftenen?

Anton "æder" i DP´en (siger DP) - både formiddag, frokost og eftermiddag - så han er meget sjældent rigtig sulten til aftensmad (med mindre vi får kyllingefrikadeller, så kan han ALTID spise )

Eller også er han måske for træt til at kunne koncentrere sig om at spise?

Anmeld

6. februar 2012

K&S

Philippa skriver:

Hej!

Kærligst Philippa

Da Anton var 10 måneder, fik han:

Morgenmad - 05.30

Formiddagsmad (frugt + brød) - 09.00

Frokost - 11.30-12.00

Eftermiddagsmad (frugt + brød) - 15.00

Aftensmad - 17.30

Godnatflaske - 19.30

Anmeld

6. februar 2012

Philippa

K&S skriver:

Da Anton var 10 måneder, fik han:

Morgenmad - 05.30

Formiddagsmad (frugt + brød) - 09.00

Frokost - 11.30-12.00

Eftermiddagsmad (frugt + brød) - 15.00

Aftensmad - 17.30

Godnatflaske - 19.30

han elsker mad, han går i vuggestue fra 9-15.30 så kommer han hjem og får enten frugter eller en bolle. så plejer vi at spise kl. 18 og han kommer i seng kl. 19 nul  nul dut

Anmeld

6. februar 2012

K&S

Philippa skriver:

han elsker mad, han går i vuggestue fra 9-15.30 så kommer han hjem og får enten frugter eller en bolle. så plejer vi at spise kl. 18 og han kommer i seng kl. 19 nul  nul dut

Får de frugt/brød om eftermiddagen i VS? Og hvad tid?

For han får måske "for meget" om eftermiddagen og er derfor ikke sulten klokken 18.00?

Hvordan sover han om natten? For hvis han sover fint, så tror jeg ikke han mangler noget

Anmeld

6. februar 2012

Sofia

Alfred er lidt over 10 mdr. Til morgenmad får han havregrød som jeg giver ham. Resten af dagens måltider får han i vuggestuen ud over aftensmaden. Til aftensmad spiser han også helst selv. Her til aften fik vi pølser og kartoffelmos, og det lykkedes mig at få skovlet lidt kartoffelmos ind imens han selv sad og spiste pølsen. Kan du ikke prøve det? Lad ham sidde med en del af maden selv, og så ellers prøve at give ham noget andet med ske ind i mellem?

Anmeld

6. februar 2012

Philippa

Får de frugt/brød om eftermiddagen i VS? Og hvad tid?

For han får måske "for meget" om eftermiddagen og er derfor ikke sulten klokken 18.00?

Hvordan sover han om natten? For hvis han sover fint, så tror jeg ikke han mangler noget

ved det faktisk ikke, han er nææææsten lige startet..

men han har ingen tænder endnu, kan det også have noget med det af gøre???

han sover ok on natten.. men han er begyndt at vågne grædende op??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.