Hvad nu hvis jeg ikke finder arbejde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

987 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

MinNoah

Jeg bliver uddannet til sommer som sygeplejerske. Vores søn fylder 3 år til sommer, og planen er jo at jeg gerne vil ´blive gravid mellem august-december 2012, sådan så der maks bliver 4 år mellem vores børn.

MEN hvad nu hvis jeg ikke finder arbejde i den periode?! Tænker at der er ingen der gider ansætte en kvinde på 26, med et barn, og fast kæreste, enhver ved jo man snart går på barsel

Men hvad vil jeg så kunne få af penge`? Vi er husejere, så der er  vel ingen kontanthjælp (vil jeg nu også meget nødig på!)

Men jeg får vel barselsdagpenge så? Altså ved godt det bliver den laveste sats, som er ca 12.000 før skat...  Men gælder reglerne så stadig med at man kun må være på dagpenge i 2 år? For så går de 2 år jo hurtigt, hvis selve barselsåret tæller med..... ?

Håber der er nogle der forstår mit spørgsmål og kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

2babygirls

MinNoah skriver:

Jeg bliver uddannet til sommer som sygeplejerske. Vores søn fylder 3 år til sommer, og planen er jo at jeg gerne vil ´blive gravid mellem august-december 2012, sådan så der maks bliver 4 år mellem vores børn.

MEN hvad nu hvis jeg ikke finder arbejde i den periode?! Tænker at der er ingen der gider ansætte en kvinde på 26, med et barn, og fast kæreste, enhver ved jo man snart går på barsel

Men hvad vil jeg så kunne få af penge`? Vi er husejere, så der er  vel ingen kontanthjælp (vil jeg nu også meget nødig på!)

Men jeg får vel barselsdagpenge så? Altså ved godt det bliver den laveste sats, som er ca 12.000 før skat...  Men gælder reglerne så stadig med at man kun må være på dagpenge i 2 år? For så går de 2 år jo hurtigt, hvis selve barselsåret tæller med..... ?

Håber der er nogle der forstår mit spørgsmål og kan hjælpe mig

Din barsel tæller ikke med, da du jo ikke er ledig, men på barsel.

Men ja, det vil blive laveste sats du kommer på, hvis du melder dig ind i en fagforening max 14 dage efter du er udlært.

Anmeld

6. februar 2012

Ryberg

Du kan jo få dagpenge fra en a-kasse....

Ring til fagforening og spørg dem hvordan du skal forholde dig til det, mere når du bliver dimittend osv.
Nogen steder får du jo 1 måneds karantæne...

Men lad os krydse fingre for at du får et arbejde

Anmeld

6. februar 2012

MinNoah

tusind tak for jeres svar! Hvad så med de 9 mdr man går og er gravid (hvor ingen gider ansætte én) de tæller vel med i de 2 år?

Åh ja jeg håber VIRKELIG jeg får et arbejde...!

Anmeld

6. februar 2012

132319

Barselsåret tæller ikke med.

Dog vil jeg råde dig til at LADE VÆRE!

Jeg blev selv gravid lige da jeg var færdiguddannet og er nu, 2 år efter endt uddannelse stadig ledig.

Jeg har fået god feedback på mine ansøgninger men det er ikke ret velset at jeg ikke har arbejdet i 2 år (hvor jeg har været sygemeldt pga. graviditet og på barsel i 1½ år af dem)

De forskellige steder vil enten gerne have en helt nyuddannet der kommer direkte fra skolen eller en med erfaring så jeg er endt lidt i en gråzone.

Som tiderne er lige nu, ville jeg i dén grad vente med at blive gravid til jeg havde et arbejde, hvis jeg var dig. Også selvom du sagtens kan få dagpenge før og under barsel.

Anmeld

6. februar 2012

132319

MinNoah skriver:

tusind tak for jeres svar! Hvad så med de 9 mdr man går og er gravid (hvor ingen gider ansætte én) de tæller vel med i de 2 år?

Åh ja jeg håber VIRKELIG jeg får et arbejde...!

Ja, de tæller med og du skal også i aktivering samt søge jobs på ligefod med alle andre.

Anmeld

6. februar 2012

MinNoah

132319 skriver:

Barselsåret tæller ikke med.

Dog vil jeg råde dig til at LADE VÆRE!

Jeg blev selv gravid lige da jeg var færdiguddannet og er nu, 2 år efter endt uddannelse stadig ledig.

Jeg har fået god feedback på mine ansøgninger men det er ikke ret velset at jeg ikke har arbejdet i 2 år (hvor jeg har været sygemeldt pga. graviditet og på barsel i 1½ år af dem)

De forskellige steder vil enten gerne have en helt nyuddannet der kommer direkte fra skolen eller en med erfaring så jeg er endt lidt i en gråzone.

Som tiderne er lige nu, ville jeg i dén grad vente med at blive gravid til jeg havde et arbejde, hvis jeg var dig. Også selvom du sagtens kan få dagpenge før og under barsel.

Jeg HÅBER også at jeg finder et job! Er villig til at søge ufaglærte jobs også... Men TÆNK nu hvis jeg står til december (6 mdr efter endt uddannelse) og jeg så stadig ikke har fået job... Så løber tiden altså, og jeg aner jo ikke om der kommer til at gå yderligere 6 mdr uden job... Hmm nå jeg må prøve at lade være med at tænke det værste ;-)

Et vikariat fx, ville det ikke være "Fint nok", jeg ved godt at jeg så stadig vil få barselsdagpenge fra kommunen og ikke løn under barsel, men for det første ville jeg jo få erfaring, for det andet kan det være jeg kan nå at tjene op til at få den højere dagpengesats?

Pyyy synes det er en jungle!

held og lykke med jobsøgning til dig, er du sygeplejerske?

Anmeld

6. februar 2012

MinNoah

132319 skriver:

Ja, de tæller med og du skal også i aktivering samt søge jobs på ligefod med alle andre.

Lort............... Men ja de er jo nødt til tælle med, med mindre man er sygemeldt, vel?

Anmeld

6. februar 2012

132319

MinNoah skriver:

Jeg HÅBER også at jeg finder et job! Er villig til at søge ufaglærte jobs også... Men TÆNK nu hvis jeg står til december (6 mdr efter endt uddannelse) og jeg så stadig ikke har fået job... Så løber tiden altså, og jeg aner jo ikke om der kommer til at gå yderligere 6 mdr uden job... Hmm nå jeg må prøve at lade være med at tænke det værste ;-)

Et vikariat fx, ville det ikke være "Fint nok", jeg ved godt at jeg så stadig vil få barselsdagpenge fra kommunen og ikke løn under barsel, men for det første ville jeg jo få erfaring, for det andet kan det være jeg kan nå at tjene op til at få den højere dagpengesats?

Pyyy synes det er en jungle!

held og lykke med jobsøgning til dig, er du sygeplejerske?

Du skal have arbejdet i 1 år, eller antal timer der svarer hertil på 1 år for at kunne få den fulde dagpengesats.

Men ja, find et job først, det andet her er simpelthen for deprimerende. Om Jeres søn er 4 eller 4½ år, gør nok ikke den store forskel

Jeg er i hvert fald sikker på at det er 100 gange nemmere for dig at finde et job du kan vende tilbage til efter barsel, fremfor at skulle ud og finde et efter barsel. Så vil du jo som mig være "gammel nyuddannet" -Faktisk har jeg lige fået afslag på et job fordi jeg ikke var nyuddannet nok 

Ja, jeg er sygeplejerske men satser stærkt på at skifte karrierevej og starte på en anden uddannelse efter sommer. Den her kamp om jobs, er ikke det jeg troede der skulle ske da jeg for 6 år siden, valgte at starte på uddannelsen.

Anmeld

6. februar 2012

132319

MinNoah skriver:

Lort............... Men ja de er jo nødt til tælle med, med mindre man er sygemeldt, vel?

Nej, hvis man er sygemeldt tæller de ikke med og så skal man heller ikke søge jobs eller i aktivering.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.