3 måneder og grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

Eddy

Månsson skriver:

Hva med at prøve en flaske mme i ny og næ inden i prøver med grød?

Snakkede med sp'en om det og hun mente at min datter havde gang i appetit spring fordi hun begyndte at spise kl 2 og 5 om natten. Men det skulle kun vare nogle dage, så det var ikke det alligevel. Og så sagde hun at jeg skulle prøve at gi hende mme til aften. Men det hjalp ikke, det blir hun ikke mere mæt af. Og hun kommer først igen når min datter er 4 mdr og næsten 2 uger hvor vi skal snakke om grød. 

Så ved ikke lige ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Ryberg

Min SP satte mig igang med at give Lasse grød da han var 3½ måned... så det kan jeg ikke se noget problem i, du træffer en beslutning efter dit moderhjerte, hellere det end bare stå til....

hvordan man ser på det udefra handler vel om hvordan man er som person... men jeg kan kun se at du har gjort det du skulle - for jeg havde gjort det samme i din situation

Anmeld

5. februar 2012

L&V

Eddy skriver:

Snakkede med sp'en om det og hun mente at min datter havde gang i appetit spring fordi hun begyndte at spise kl 2 og 5 om natten. Men det skulle kun vare nogle dage, så det var ikke det alligevel. Og så sagde hun at jeg skulle prøve at gi hende mme til aften. Men det hjalp ikke, det blir hun ikke mere mæt af. Og hun kommer først igen når min datter er 4 mdr og næsten 2 uger hvor vi skal snakke om grød. 

Så ved ikke lige ....

Nå for den da.. Men det kan jo godt være et appetit spring alligevel, ved nogle tager det jo noget mere tid for børnene at få mælkeproduktionen op 

Ellers må man jo prøve og ringe eller tage til de der åbent træf hvis i også har det..

Anmeld

5. februar 2012

Tulle28

Ville aldrig give så lille et barn grød, det kan deres system slet ikke holde til.Børn græder jo af mange andre årsager end sult - har du overvejet der kan være noget andet i vejen?

Anmeld

5. februar 2012

L&V

Kitty-Katten skriver:

Tak for rådene. Min SP har haft ferie så har ikke kunnet få fat i hende og vikaren ville ikke rådgive mig når hun ikke kendte min drengs madvaner. Hun kommer tilbage i morgen så ringer og snakker med hende og får hende på hjemmebesøg. Er også mest ris og majs grød han har fået evt med en most banan eller æblegrød i. Han synker godt nok helt selv og får kogt koldt vand i flaske til grøden eller mme. Men skal have fat i SP for er jo dem der er fagfolk indenfor det her

Lyder som en go ide så kan i få en go snak om det forhåbentligt.. Pas på med ris grød da det har en tendens til at give hård mave det samme gælder banan Held og lykke med det

Anmeld

6. februar 2012

Tona

Kitty-Katten skriver:

Puha min dreng er kun 3 måneder og en uge og æder helt vildt. Er nu oppe på 1400 ml nan, selim han kun må få 1 liter. Men ungen skriger efter mad hver anden time og sluger 210 mæ og skriget igen bagefter over at der ikke er mere. Så nu er vi så småt begyndt på grød, selvom det er meget tidligt. Han spiser det med velbehag og bliver sur hvis skeerne ikke kommer hurtigt nok og skyder hovedet frem af når skeen kommer hen til ham og åbner munden på vid gab. Han har fået grød i 3 dage og får mest frugt og majsmel mos.Ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt til min SP? Er bange for at få en røvfuld. Nogen der også er startet tidligere på grød?

Ud over grød kan du også give ham et par flasker vælling i døgnet (skal være majsvælling uden smag). Du kan også give grøntsagsmos som er lidt mere skånsomt for maven.

Det der med din sp: hvis du er bekymret for hvad hun siger til det, så kan du jo bare lade værre med at fortælle det. Det gjorde jeg. Jeg gad ikke bøvle med det. De er jo ikke politi der er ansat til at bevogte os, de er bare nogle vi kan spørge til råds hvis vi føler behov for deres vejledning  

Vi startede også på grød før tid. Og vælling. Det er ikke optimalt, men hvis barnet er så sultent så er man nødt til det. Det er efter min mening en form for omsorgssvigt hvis man ikke havde gjort det og så bare ladet barnet skrige og skrige af desperat sult og drikke så meget erstatning har det jo heller ikke godt af. Min læge rådede mig til at gøre som jeg gjorde. Så jeg syntes bare at du skal være glad for at have gjort det bedste for dit barn og så være ligeglad med de hug du måske får fra andre som ikke selv har prøvet at have et så sultent og parat barn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.