Kitty-Katten skriver:
Puha min dreng er kun 3 måneder og en uge og æder helt vildt. Er nu oppe på 1400 ml nan, selim han kun må få 1 liter. Men ungen skriger efter mad hver anden time og sluger 210 mæ og skriget igen bagefter over at der ikke er mere. Så nu er vi så småt begyndt på grød, selvom det er meget tidligt. Han spiser det med velbehag og bliver sur hvis skeerne ikke kommer hurtigt nok og skyder hovedet frem af når skeen kommer hen til ham og åbner munden på vid gab. Han har fået grød i 3 dage og får mest frugt og majsmel mos.Ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt til min SP? Er bange for at få en røvfuld. Nogen der også er startet tidligere på grød?
Ud over grød kan du også give ham et par flasker vælling i døgnet (skal være majsvælling uden smag). Du kan også give grøntsagsmos som er lidt mere skånsomt for maven.
Det der med din sp: hvis du er bekymret for hvad hun siger til det, så kan du jo bare lade værre med at fortælle det. Det gjorde jeg. Jeg gad ikke bøvle med det. De er jo ikke politi der er ansat til at bevogte os, de er bare nogle vi kan spørge til råds hvis vi føler behov for deres vejledning
Vi startede også på grød før tid. Og vælling. Det er ikke optimalt, men hvis barnet er så sultent så er man nødt til det. Det er efter min mening en form for omsorgssvigt hvis man ikke havde gjort det og så bare ladet barnet skrige og skrige af desperat sult og drikke så meget erstatning har det jo heller ikke godt af. Min læge rådede mig til at gøre som jeg gjorde. Så jeg syntes bare at du skal være glad for at have gjort det bedste for dit barn og så være ligeglad med de hug du måske får fra andre som ikke selv har prøvet at have et så sultent og parat barn
Anmeld