3 måneder og grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

Julemusen

Puha min dreng er kun 3 måneder og en uge og æder helt vildt. Er nu oppe på 1400 ml nan, selim han kun må få 1 liter. Men ungen skriger efter mad hver anden time og sluger 210 mæ og skriget igen bagefter over at der ikke er mere. Så nu er vi så småt begyndt på grød, selvom det er meget tidligt. Han spiser det med velbehag og bliver sur hvis skeerne ikke kommer hurtigt nok og skyder hovedet frem af når skeen kommer hen til ham og åbner munden på vid gab. Han har fået grød i 3 dage og får mest frugt og majsmel mos.Ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt til min SP? Er bange for at få en røvfuld. Nogen der også er startet tidligere på grød?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

L&V

Kitty-Katten skriver:

Puha min dreng er kun 3 måneder og en uge og æder helt vildt. Er nu oppe på 1400 ml nan, selim han kun må få 1 liter. Men ungen skriger efter mad hver anden time og sluger 210 mæ og skriget igen bagefter over at der ikke er mere. Så nu er vi så småt begyndt på grød, selvom det er meget tidligt. Han spiser det med velbehag og bliver sur hvis skeerne ikke kommer hurtigt nok og skyder hovedet frem af når skeen kommer hen til ham og åbner munden på vid gab. Han har fået grød i 3 dage og får mest frugt og majsmel mos.Ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt til min SP? Er bange for at få en røvfuld. Nogen der også er startet tidligere på grød?

Kan godt følge dig i din bekymring men hvis det er det der virker for jer, er det så ikke det der er vigtigst tænker jeg.. Har ikke selv erfaring med det, men hvis du holder godt øje med maven og sørger for godt med vand så prøv dig frem  

Min mor gav også mig det som 3måneder og jeg er da hverken død eller syg så, hvis det virker for jer så 

Du kan jo også prøve med vælling det er måske mere skånsomt?

Anmeld

5. februar 2012

Julemusen

Ingen der er startet så tidligt på grød?

Anmeld

5. februar 2012

Oliver,Troia&Wictor

Kitty-Katten skriver:

Ingen der er startet så tidligt på grød?

min den ældste stertede på grød da han var 3mdr. ca min mindste her er 2½mdr. og han får grød nu og har fået det en uge, for ellers spiser han ca 200ml mme hver 2. time. han får hirsegrød og mos og kamile te ved siden af, han er vildt dygtig til det, og det har gjort han spiser mme hver 4.time og kun 150ml. ca. også får han grød om formiddagen og om eftermiddagen og mos sidst på aftenen, det fungere super her

Anmeld

5. februar 2012

Happiness

SP bestemmer jo ikke over dit barn.

Men synes måske du skulle have kontaktet hende inden du begyndte på grøden. Så kunne hun give gode råd. Bl.a. ikke at give frugt før grøden er etableret, da du ellersw kan få svært ved at få andet i ham.

Men sket er sket. Synes du skal kontakte hende i morgen og sige det som det er. Men igen, hun bestemmer ikke over dit barn, men må kun rådgive og vejlede.

Lukas startede 12 dage inden han blev 4 mdr. Han tog det fint, men fik også kun et par skefulde den første måneds tid. Og først derefter begyndte vi at give ham en hel portion.

Vi begyndte først med frugtmos da han var 5-5,5 måned, og vi havde introduceret både grød og grøntsagsmos. Det var min SP der anbefalede at vente med det søde

Men ring og forhør dig om hvad hun anbefaler dig at give af grød og mos. 

Anmeld

5. februar 2012

Eddy

Kigger også med her. Overvejer at gøre det samme her. Min datter er lidt over 3 måneder og sys hele tiden hun hænger i mine bryster. Har på fornemmelsen at hun måske ikke blir mæt nok af min mælk. Eller også vokser hun så hurtigt ag hun har brug for lidt andet end mælk. 

Men sundhedsplejersken sys selvfølgelig at hun bare skal spise fra mig, det er det bedste.  

Så følger lige med her for gode råd  

Anmeld

5. februar 2012

Kofoed.

Kan godt forstå du er bange for at få en røvfuld, man starter ikke så tidligt uden samråd fra sp. Det kan godt være folk overlever det, men der kan være konsekvenser ved at starte tidligt.

Men hvis det virker, så være endelig glad for det. Dog skal du huske, at frugt mos er som at slik, så det skal helst blandes i fx risgrød for at give den søde smag eller serveres som dessert. Derudover bør man kun erstatte et måltid om dagen til at starte med og efter noget tid øge antallet af måltider, hvilket du kan snakke med sp om.

Håber ikke mit svar falder i dårlig jord, synes bare altid gehør er sidste udvej, hvilket det sikkert også var for jer, men det fremgår bare ikke så tydeligt i dit indlæg

Anmeld

5. februar 2012

L&V

Eddy skriver:

Kigger også med her. Overvejer at gøre det samme her. Min datter er lidt over 3 måneder og sys hele tiden hun hænger i mine bryster. Har på fornemmelsen at hun måske ikke blir mæt nok af min mælk. Eller også vokser hun så hurtigt ag hun har brug for lidt andet end mælk. 

Men sundhedsplejersken sys selvfølgelig at hun bare skal spise fra mig, det er det bedste.  

Så følger lige med her for gode råd  

Hva med at prøve en flaske mme i ny og næ inden i prøver med grød?

Anmeld

5. februar 2012

Trine89

Ikke at jeg selv kender til det.. 

Men jeg ville give nogle af de andre ret i at man ikke bør strate med det før man har snakket med sin SP, men sket er sket. 

Jeg tror jeg ville have startet med Vælling da det jo er lidt tykkere end MME'en og med stadig rimelig flydende.. 

Når det så er sagt. Min lille Fætter startede også tidligt med at få grød, fordi han spise rigtig meget sutteflaske og tog voldsomt meget på.. Da de startede på grød fladet kurven lidt ud.. Men han havde endnu ikke udviklet den der synkerefleks, så hver gang han fik en skefuld grød fik han sutten i munden så kan kunne sutte det ned som han kendte fra sutteflasken.

Min Datter spiste også rigtig meget MME men vi ventede alligevel til hun blev 4 mdr før vi intoducerede hende for grød. 

Men jeg ville ringe til SP i morgen og snakke lidt med hende om det.. hun kan helt sikkert komme med nogle gode råd og tror ikke hun vil blive sur eller noget.. I kender trods alt jeres barn bedst.. 

Held og lykke med det

Anmeld

5. februar 2012

Julemusen

Tak for rådene. Min SP har haft ferie så har ikke kunnet få fat i hende og vikaren ville ikke rådgive mig når hun ikke kendte min drengs madvaner. Hun kommer tilbage i morgen så ringer og snakker med hende og får hende på hjemmebesøg. Er også mest ris og majs grød han har fået evt med en most banan eller æblegrød i. Han synker godt nok helt selv og får kogt koldt vand i flaske til grøden eller mme. Men skal have fat i SP for er jo dem der er fagfolk indenfor det her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.