Undgå at slå far "ihjel"...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Jamen kan du ikke selv høre hvor meget noget rod det der er?

Der er ingen der kan fjerne de svigt du har haft, uanset hvor meget du eksploderer over hans mindste fejltrin, kan han ikke ændre på de gerninger han nu en gang har sat i livet. Det nytter ikke at du opfører dig på den måde mere, I har et barn der skal se på jer resten af livet.

Op før jer derefter.

Tror du misforstår... Jeg har valgt sammenvær for netop at han er en del sf vires barn. Har valgt at tilsidesætte mine personlige følelser i håb om at han så kan være en del af barnet hvilket han vælger han ikke vil... Han sagde han ville holde en uge fri for at træne ds barnet var 4 dage gammelt... Og jo det er rodet når ens liv bliver revet i tusind stykker mens man er indlagt og barnet er 2 dage gammelt.. Men derfor vælger jeg at sætte fokus på han skal være far og det er han kun når man beder ham om det hvis man er heldig... Jeg nægter dialog med ham om uenigheder når han er her for barnet skal ikke høre på det - det forstår han heller ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Kære du, det lyder for mig som om at det desværre ikke er samværdet der nager dig, i virkeligheden. 

Jeg vil anbefale dig/jer at droppe den fjollede aftale at i skal stå til regnskab overfor hinanden hvis i ser en ny, i er jo voksne mennesker der har hvert jeres liv og intet sammen udover jeres barn. Derudover vil jeg anbefale dig at gøre noget godt for dig selv få tankerne væk fra manden, for han spøger tydeligvis i dit hoved, rigtig meget. Og det er der jo ikke noget at sige til, det er måske ikke så længe siden i gik fra hinanden. Det tager tid at komme godt over på den anden side. Men du kommer der, og NÅR du er der, så vil det rage dig en høstblomst om han er sammen med nogen og så vil du måske også tage lidt lettere på jeres konflikter - jeg kender det af erfaring. Der gik desværre ca 1½ år efter bruddet før jeg fik det sådan. Men det kommer! Indtil da - gør dig selv den tjeneste at huske dig selv på at du er SÅ meget bedre end du gør dig til lige nu og forkæl dig så lidt. 

Sammenværet nærer mig kun fordi han svigter vores barn ved at blande hans og mit indbyrdes ind i det i forhold til St se barnet... Og ja en dag kommer man på den andrn side men mit barn er ikke en gang 20 gammelt endnu... Vi arbejdede aktivt på at lave et barn også når barnet er der så er det nemmere at leve sit singleliv.. Jeg ønskede blot han var ærlig - han ønskede det detaljerede...

Anmeld

5. februar 2012

Nemesis

Så længe du giver ham lov til at fastholde situationen, så ændrer den sig ikke.

Men lige her med hans nye flamme lyder det jo altså som om han ER kommet videre, og uanset hvad han har sagt så burde det jo være lige meget hvem han dusker hvis DU er ovre ham!

Så drop alt andet end det at i er far og mor til JERES barn og hvis DU holder på det kun handler om det, så burde hans opfattelse eller mangel på samme være dig ligegyldig.

Så endten er du ikke helt så meget ovre ham som du tror eller også er der mere i dette her end der er sagt.

Så at få fastsat samværd i SFV er en rigtig god ide, så handler det nemlig KUN om samvær. Hvad han så har lavet før, under og efter samvær kan/skal du ikke blande dig i.

Sisse

Anmeld

5. februar 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Så længe du giver ham lov til at fastholde situationen, så ændrer den sig ikke.

Men lige her med hans nye flamme lyder det jo altså som om han ER kommet videre, og uanset hvad han har sagt så burde det jo være lige meget hvem han dusker hvis DU er ovre ham!

Så drop alt andet end det at i er far og mor til JERES barn og hvis DU holder på det kun handler om det, så burde hans opfattelse eller mangel på samme være dig ligegyldig.

Så endten er du ikke helt så meget ovre ham som du tror eller også er der mere i dette her end der er sagt.

Så at få fastsat samværd i SFV er en rigtig god ide, så handler det nemlig KUN om samvær. Hvad han så har lavet før, under og efter samvær kan/skal du ikke blande dig i.

Sisse

Der er meget meget meget mere i det end det skrevne men at skrive alt ville tage 5 mdr og nej illusionen om ham er den der gør uendelig ondt men ens liv kan man ikke leve på en illusionen og mit barns velbefindende er vigtigst for mig og mit barn skal ikke opleve far ikke lige dukker op fordi andre ting er mere spændende...

Anmeld

5. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg ville ønske han fandt en anden så jeg kunne få mit liv igen også jeg ikke skulle bruge mit liv på ting med ham.. Men han nægter at give slip og alligevel er han som han er... Jeg har ikke følelser for ham men for illusionen om ham... Han var min bedsteven i flere år inden vi blev kærester.. Har haft en helveds graviditet pga når tingene ikke passer ham er han skredet og det skal mit barn aldrig opleve.. Mit barn skal ikke pole er far smadre hjemmet fordi han bliver sur... Mit barn skal ikke ooleve fuck dig, luk røven mm er hverdags sprog.. Jeg har bare været for svag til at slå op.. I min verden indgår man ikke aftaler hvis man ikke vil holde dem...

hvis han ser en anden, har han nok givet slip, og er kommet videre.. det bliver du også nød til, så i kan gøre det rigtige for jeres fælles barn

Anmeld

5. februar 2012

Frk.Nissen

Det kommer slet ikke dig ved, hvem han er sammen med og hvornår. Du er ikke sammen med ham længere, så derfor skal du være ligeglad.
Lige meget om han møder to piger i byen, og bliver venner med dem, er det ikke noget som du kan gøre noget ved. Det er hans liv.

Du skal til at komme videre

Anmeld

5. februar 2012

Moms

jette1983 skriver:

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor du skal vide hvem han snakker med i byen? Det kommer jo ikke dig ved, han har ikke pligt til at fortælle dig hvem han snakker/ses med når han ikke er din kæreste mere, jeg har lidt svært ved at se det ansvarsløse i det, og kan godt forstå at han bliver irriteret over at du holder øje med ham på den måde. Det er skidt at han aflyser samvær men det er sikkert en reaktion på hans irritation over situationen. Min mening er at man har ret til at have sit privat liv i fred når man ikke er sammen mere, uanset om man har børn sammen eller ej.

Anmeld

5. februar 2012

wmillapigenw

altså ligesom nogle af de andre forstår jeg ikke hvorfor du skal vide hvad han laver eller er sammen med? i er jo ikke sammen? altså jeg ville også blive stik tosset på faren til mit barn hvis han begyndte og forhøre sig til mit liv og at jeg skulle fortælle ham alt om hvem jeg er sammen med. 

men jeg syntes det er fair du tager den op i statsamtet, efter hvad du skriver så viser han ikke rigtigt intresse for sit barn. - men jeg tror også han føler sig presset til at skulle se sit barn, det kan jo også være hård overfor ham at skulle være sammen med dig hvis han ved at du vil spørger ind til alt han foretager sig.

men jeg syntes bestemt han skal søge samvær i statsamtet - så der står noget på skrift.  - & selvom du er mor, så når han er der den ½ - 1 timer, bliver du nok nød til at bide i det sure æble og lade ham gøre tingene som han mener det skal gøres, du kan måske hjælpe ham ved at spørger ham pænt af om du må

undskyld hvis der er nogle Hårde ord eller det er sagt på en lidt hård måde, men for at være ærlig bare fordi i har barn sammen så styrer du jo ikke hans liv og hvad han foretager sig når han ikke er til samværet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.