Jeg havde en eller anden idé om, at der skulle være 2-3 år imellem mit barn nr. 1 og 2 (tror ikke vi skal have mere end 2). Men jeg jeg kan bare mærke at det slet ikke er det rigtige for mig. Og farmand er enig! Vores søn er 20 måneder, og selvom han er et utroligt nemt barn, der sover længe i weekenderne, kan falde i søvn selv osv. så synes jeg alligevel at det er hårdt at have et barn. Dejligt men hårdt 
Samtidig har jeg/vi brug for at nyde vores første fuldt ud før vi giver ham en lillesøster- eller bror. Tiden vil vise, hvornår det bliver, men jeg kunne forestille mig en 2-4 år fra nu.
Jeg har altid tænkt at børnene havde mest glæde af hinanden med 2-3 års mellemrum, men efter at have snakket med flere forældrepar til jævnaldrene søskende, kan jeg høre at de langt fra altid har glæde af hinanden. Nogle har, mens andre er får forskellige. Og mange oplever store problemer med jalousi og magtkampe.
Når vores dreng er 4-5 år, så vil han være meget mere klar til at dele og bevidst om det at skulle være storebror på en helt anden måde. Og JEG er mere klar til at dele min kærlighed mellem to børn!
Anmeld