Seks-årige skal undervises i sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Det skal min datter på 7 ikke! Det er for tidligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Babymor2010 skriver:

http://www.bt.dk/danmark/seks-aarige-skal-undervises-i-sex

Hvad siger i til det? 

Hvis der er fokus på kropsbevidsthed, og den tekniske del af befrugtningen, så synes jeg det er ganske ok. Jeg tror ikke, det vil være selve "akten", de vil undervise børn i, i den alder - og det synes jeg nu også vil være alt for tidligt.

Faktum er, at børn går i puberteten tidligere og tidligere, så undervisningen bliver også påkrævet tidligere og tidligere. Min mands niece på 8 går i klasse med 2 jævnaldrende piger, der har fået deres mens Der sker jo en masse i deres krop, som hverken de eller deres klassekammerater ikke helt forstår, og der synes jeg, det er berettiget.

Anmeld

5. februar 2012

LilleLene

Jeg syntes i den alder er det forældrenes ansvar at fortælle om blomsterne og bierne´, HVIS selv ungerne spørger

Jeg vidste ikke hvad sex var, da jeg var 6 år

Anmeld

5. februar 2012

LenaJohansen

Det er jo ALT for tidlig.... 

Kan forstå de skal lære noget om deres kroppe, men sex er ikke okay  i den alder.. Hvis min datter var så gammel, ville jeg ikke have hende med til den del hvor sex indgår... 

Anmeld

5. februar 2012

Maise86

I Holland får de seksualundervisning fra de er 4 år. Det handler jo ikke kun om sex, men om bevidst om grænser og ens krop. 

I Holland er de meget meget positive og de har faktisk en af Europas højeste alder for sexuel debut. Den hedder 17 år i Holland. Hvad hedder den i Danmark? 15?

Anmeld

5. februar 2012

B&J

jeg syntes sagten de kunne strække den  til de er 9år så kan de snakke om kroppen om hvad der sker med kroppen osv også om sex kan de sagtens vente med til de min er 12-13år

men tror måske også fordi de vil snakke om det så tidligt er måske fordi er er mange børn der er udsat for sex alt alt alt for tidligt i deres liv..

ja hvem ved

Anmeld

5. februar 2012

Fanny Holbech

Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab har været obligatorisk i forlkeskolen på alle klassetrin i mange år. Det er ikke noget nyt fænomen.

Sex og samfunds uge6-kampagne tager udgangspunkt i dette. Det handler om meget mere en sex og det er først fra 6. klasse og fremefter at der undervises i emner som pubertet, forelskelse og sex. Det er i øvrigt altid klasselæreren, som er den der kender eleverne bedst, som tager stilling til hvad der skal undervises i i forhold til hvor eleverne er i deres udviklingstrin.

Anmeld

5. februar 2012

Fanny Holbech

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.