Seks-årige skal undervises i sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
17 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

Clisolka

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

MissMammy

det synes jeg er temmeligt meget for tidligt!! HVORFOR? Det kan de alligevel (forhåbentlig) ikke rumme i den alder!!!

Kan ikke lige se pointen i at det skal introduceres før et års tid eller to før den lovlige alder...

Anmeld

4. februar 2012

Fenja09

Jeg synes at ideen i at man lære seks-årige om kroppen er ganske udmærket, og det samme med bierne og blomsten. Men så tror jeg også at min personlige grænse er nået ved så lille et barn.

Min personlige mening er, at der er alt for meget sex rundt omkring,det er i tv, radio, magasiner ect. - lad dog børn være børn. Sex hører den voksne verden til.

Synes det er fint, at lille Mette lære hvordan mor og far laver en lillebror, men behøver Mette vide meget mere end det i den alder?

Sex skal nok komme - og det skal de tids nok blive interesseret i og lære om. Børn bliver alt for hurtige voksne i dagens Danmark - synes ikke vi behøver at fremskynde processen mere end højes nødvendigt.

/Fenja

Anmeld

4. februar 2012

onlyme

Babymor2010 skriver:

http://www.bt.dk/danmark/seks-aarige-skal-undervises-i-sex

Hvad siger i til det? 

Det er dybt godnat

Anmeld

4. februar 2012

aarhusmor

Jeg synes efterhånden ikke de overlader noget til familierne, forstået på den måde at jeg da gerne vil langsomt fortælle lidt om det til min søn. Jeg synes ikke han behøver at vide alt med det samme.

Men omvendt så vil jeg også gerne at nogen (udover mig/os) lærer ham at sige fra og respektere det andet køn osv

Men ja føler det er for tidligt. Lad nu børn være børn

Anmeld

4. februar 2012

Ka+Ma=Be

Som Fenja skriver, synes jeg, at det virker fornuftigt nok, at lære børnene om deres krop og give dem lidt kropsbevidsthed. Men sex!  Puuh det ved jeg ikke helt, om jeg synes er en god ide. Kan vi ikke bare lade dem være børn lidt endnu?

Anmeld

4. februar 2012

Plysbjørnen

Niksen Biksen det er for tidligt

Anmeld

5. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Fenja09 skriver:

Jeg synes at ideen i at man lære seks-årige om kroppen er ganske udmærket, og det samme med bierne og blomsten. Men så tror jeg også at min personlige grænse er nået ved så lille et barn.

Min personlige mening er, at der er alt for meget sex rundt omkring,det er i tv, radio, magasiner ect. - lad dog børn være børn. Sex hører den voksne verden til.

Synes det er fint, at lille Mette lære hvordan mor og far laver en lillebror, men behøver Mette vide meget mere end det i den alder?

Sex skal nok komme - og det skal de tids nok blive interesseret i og lære om. Børn bliver alt for hurtige voksne i dagens Danmark - synes ikke vi behøver at fremskynde processen mere end højes nødvendigt.

/Fenja

Anmeld

5. februar 2012

sandorff

jeg siger det er en utrolig dåelig ide. hvorfor skal de dog begynde at bryde deres hoved med noget de ikke forstår?! før vi ved af det ligger 9`årige og boller i frikvarteret fordi det har de jo lige lært - så skal det også udforskes
nej, jeg syntes det er en dårlig dårlig dårlig ide

Anmeld

5. februar 2012

celkt

jeg tror man skal lægge vægten på 'ikke-sexual'-undervisning, altså sådan at forstå at de lærer om pubertet, hvordan livet opstår og et barn bliver født og sådanne ting. De skal selvsagt ikke lære at trække kondommer på bananer som 6 årige.

Hvis vægten er lagt rigtigt syntes jeg det er helt i orden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.