Indslag i tv2's nyhederne hertil aften (om p-piller)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

Hougaard92

FamilenStorm skriver:

Vi så det...

Kan slet ikke forstå man kan få p-piller når man er under 15, da man jo så ikke engang er buksemyndig..!

der er altså også andre grunde til hvorfor man får p-piller tidligt vil jeg jeg bare lige pointere for dig. der er mange der får p-piller meget tidligt grundet store minsturationssmerter og hvis man bløder meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

pemiro

Nadia&Daniel skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-47908995:nye-ppiller-øger-risiko-for-blodprop.html

Jeg vidste faktisk godt at der er risiko for blodprop. Jeg sidder altid og stener indlægssedler i alt, og det stod i hvert fald i de p piller jeg fik under bivirkninger, at der kunne være øget risiko for blodpropper

Anmeld

4. februar 2012

minimig

Sagen om at p-piller kan give blodpropper har jo været oppe før, så der er intet nyt i det. Jeg tager selv 4. generations p-piller, men ville ikke undvære dem. Alternativet er at jeg har flere dage hver måned hvor jeg intet kan, udover at ligge i sengen pga. menstruationssmerter. Det er selvfølgelig ikke smart at en 15-årig får p-piller uden at forældrene ved det, men det kan være utroligt smertefuldt at have menstruation, så at nogle piger får det tidligt, synes jeg ikke er et problem.

Der er risiko ved stort set al medicin, man skal bare være opmærksom på hvilke bivirkninger der kan være tilknyttet - hvilket man tydeligvis ikke har set på i denne forbindelse...

Anmeld

4. februar 2012

minimig

NV skriver:

Godt man ikke tager det lort.  mænd der vil have deres kvider til at tage dem burde læse/se dette.

Jeg kender godt nok ingen kvinder der tager p-piller fordi deres mænd tvinger dem. Det håber jeg da heller ikke du gør, for så har de da et problem...?! De fleste tager dem vel frivilligt uden at kende til bivirkningerne...

Anmeld

4. februar 2012

B&J

krejl skriver:

Sagen om at p-piller kan give blodpropper har jo været oppe før, så der er intet nyt i det. Jeg tager selv 4. generations p-piller, men ville ikke undvære dem. Alternativet er at jeg har flere dage hver måned hvor jeg intet kan, udover at ligge i sengen pga. menstruationssmerter. Det er selvfølgelig ikke smart at en 15-årig får p-piller uden at forældrene ved det, men det kan være utroligt smertefuldt at have menstruation, så at nogle piger får det tidligt, synes jeg ikke er et problem.

Der er risiko ved stort set al medicin, man skal bare være opmærksom på hvilke bivirkninger der kan være tilknyttet - hvilket man tydeligvis ikke har set på i denne forbindelse...

det skrev du super godt

Anmeld

4. februar 2012

minimig

B&J skriver:

det skrev du super godt

Takker

Anmeld

4. februar 2012

FamilenStorm

JuliaHougaard92 skriver:

der er altså også andre grunde til hvorfor man får p-piller tidligt vil jeg jeg bare lige pointere for dig. der er mange der får p-piller meget tidligt grundet store minsturationssmerter og hvis man bløder meget.

:-) Som jeg har skrevet tideliger kan jeg godt se at jeg ikke fik mig formuleret helt rigtig.. :-)

For er helt med på at man kan få P piller af mange andre årsager.. Fik selv som 14 årig pga af min mens.. Og der havde jeg da min mor med..

Det jeg mente var at jeg ikke kan forstå at man kan få p piller når man er under 15 UDEN at ens forældre ved det, da man jo ikke er buksemyndig før.. Så synes at når man er under 15 at forældrene burde underrettes.. :-)

Anmeld

4. februar 2012

Fenja09

Det er jo ingen nyhed at p-piller kan give blodpropper, piger på p-piller har altid haft en større risiko for det end dem der bruger anden prævention.

Ja, og risicierne øges hvis man er over 35, overvægtig og/eller ryger. Alt medicin man indtager kan give bivirkninger og det er selvfølgelig super trist at der er kvinder der dør af det hvert år, men disse kvinder må være oplyst om riscierne ved det - i hvert fald de helt alm. "gamle" p-piller.

/Fenja

Anmeld

4. februar 2012

LSM

Nej det med p-piller kan give blodpropper, er slet ikke noget nyt,
Da jeg hørte om det første gang, nok ca 3 år siden ringede
Jeg til min læge for at få nogle andre, tid.nemlig dem fra 4. Generation på det tidspunkt, fik så nogle andre og meget billigere, som hører til 2. Generation.
Efter det var oppe vende, skulle jeg én gang om året til
P-pille kontrol hos min læge så risikoen for blodpropper var minimal
Synes det er en fejl fra lægernes side, når man har vidst der er en
Sammenhæng mellem blodpropper og p-piller
De har ikke været obs nok på det efter min mening

Anmeld

4. februar 2012

Hougaard92

FamilenStorm skriver:

:-) Som jeg har skrevet tideliger kan jeg godt se at jeg ikke fik mig formuleret helt rigtig.. :-)

For er helt med på at man kan få P piller af mange andre årsager.. Fik selv som 14 årig pga af min mens.. Og der havde jeg da min mor med..

Det jeg mente var at jeg ikke kan forstå at man kan få p piller når man er under 15 UDEN at ens forældre ved det, da man jo ikke er buksemyndig før.. Så synes at når man er under 15 at forældrene burde underrettes.. :-)

nåååårh okay hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.