Indslag i tv2's nyhederne hertil aften (om p-piller)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

Nadia&Daniel

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Gaia

Tankevækkende. 

Anmeld

4. februar 2012

FamilenStorm

Nadia&Daniel skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-47908995:nye-ppiller-øger-risiko-for-blodprop.html

Vi så det...

Kan slet ikke forstå man kan få p-piller når man er under 15, da man jo så ikke engang er buksemyndig..!

Anmeld

4. februar 2012

Clisolka

Ja, jeg så det også - og jeg er lidt imellem parterne.... 

Jeg vil som mor godt vide hvis/når min datter en dag får p-piller, men på den anden side, så er det god prævention og tillid imellem læge og min datter. Men jeg vil i hvert fald gøre mit til, at hun ikke vil være bange for at tage samtalen med mig, når vi når dertil. 

Anmeld

4. februar 2012

bagger26

FamilenStorm skriver:

Vi så det...

Kan slet ikke forstå man kan få p-piller når man er under 15, da man jo så ikke engang er buksemyndig..!

Fordi p-piller kan afhjælpe andre ting end kun at forhindre en graviditet. fx. piger/kvinder der har kraftige blødninger og smerter, der kan p-piller hjælpe med at gøre blødningerne og smerterne mindre, og det problem kan unge piger under 15 år jo godt have.

Anmeld

4. februar 2012

Tystys14

Nadia&Daniel skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-47908995:nye-ppiller-øger-risiko-for-blodprop.html

Godt man ikke tager det lort.  mænd der vil have deres kvider til at tage dem burde læse/se dette.

Anmeld

4. februar 2012

FamilenStorm

Fordi p-piller kan afhjælpe andre ting end kun at forhindre en graviditet. fx. piger/kvinder der har kraftige blødninger og smerter, der kan p-piller hjælpe med at gøre blødningerne og smerterne mindre, og det problem kan unge piger under 15 år jo godt have.

Den er jeg helt med på.. Fik selv p piller som 14 årig pga at mens.. Men det var da i samråd med min mor.. Så det jeg ikke kan forstå er at hvordan piger under 15 kan få p piller UDEN deres forældre ved det :-) kan godt se at jeg ikke lige fik det hele med ;-)

Anmeld

4. februar 2012

Guldimaven

Når jeg læser sådan noget, bliver jeg bare rigtig glad for jeg aldrig har været på p-piller..  syntes man skulle sætte mere fokus på andre præventions områder!

Anmeld

4. februar 2012

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Damn.... Tager en 4. generations pille... Tror snart det skal stoppe... SKRIG !!!

Anmeld

4. februar 2012

B&J

Jeg har været på P-piller siden jeg var 14 og er såå glad for min mor syntes det var okay fordi jeg havde så mange smerter... da jeg var 15 var jeg sammen med en fyr første gang og det var slet ikke der for jeg fik dem den gang...

og jeg tager dem stadig og bliver 25nu her og ja det er ved at være mange år nu og en pause mellem jeg fik min søn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.