Kørsel med alkohol i blodet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg køre aldrig hvis jeg har drukket, heller ik bare en enkelt genstand. Vi skiftes til at køre hvis vi er nogen steder henne. Min kæreste kan godt finde på at drikke en enkelt, hvis han ska køre flere timer sener. Det syntes jeg er ok! 

Jeg har ingen respekt for folk, som køre sprit kørsel og her mener jeg over de 0,5! 

For snart 10 år siden blev vi på vej hjem fra ferie, påkørt af en spritbelist. Hun stank af øl og virkede fuld, men blev ved med at påstå at hun altså kun havde fået 1 enkelt øl, arh ok så 2-3 stk da, men heller ik mere og at hun i hvert fald godt ku køre bil. Vi ku så bare stå og kigge på 2 totalt skadet biler og være meget unige! Politiet tog hende med og hun fik frataget korte i 3 år + en lille bøde 3000 kr. 

Heldigvis var jeg den eneste i vores bil med 4 mennesker, som fik men. Lider stadig dagligt pga piskesmeld og ka ik lade vær med at håbe at hun har fået dobbelt så mange men som mig. ( JA JEG ER OND!!! ) 

Bare en lille skræk historie til dem der mener at det er ok at drikke og køre!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

lukasmor

Puha.. Kender desværre lidt for mange der er død af samme grund, så Alkohol+kørsel=NUL tolerance herfra!

Nogen kan tåle mere end andre. Har en veninde som allerede er ukoncentreret selvom hendes promille er under 0.5, så jeg stoler slet ikke på alkohol i trafikken uanset hvor meget det drejer sig om..

Kan godt høre at din kæreste og du er fornuftige men puha, jeg synes bare helt man skal lade være, så er man på den sikre side

Anmeld

7. februar 2012

tithi

Frk Mig skriver:

det er desværre blevet sat på standby da jeg ikke kunne køre pga maven og jeg har de sidste 3 uger gået med snyde veer ..

Ej hvor træls

Anmeld

7. februar 2012

Muffin_girl

tithi skriver:

Min kæreste har for første gang i halvandet år været i byen, og dermed fået lidt alkohol indenbors. Han har sovet hos en kammerat, og skal jo så i dag køre hjem ca 40 km. MEN selvfølgelig ikke før alkoholen er ude af hans system.

I den sammenhæng tænkte jeg på hvad andre synes og mener om at køre med alkohol i blodet, og nu snakker jeg ikke om når promillen er over de 0,5, men derimod når promillen er lovlig.

Personligt har jeg en nul-tolerance overfor at køre efter man har drukket OGSÅ når promillen er under 0,5. Det er min kæreste heldigvis enig i, så ham kommer først hjem når han er helt overbevist om at der ikke er mere i kroppen. Jeg blander mig selvfølgelig ikke i om andre kører når de har indtaget alkohol, før de overskrider den lovmæssige grænse eller tydeligt ikke er i stand til at køre.

Hvad mener du?

Jeg er fuldstændig enig med dig... Jeg syntes absolut ikke det er okay at drikke... Og køre , heller ikke med lovlig promille. Nixen

Anmeld

7. februar 2012

Troldemommi

Alkoihol og Bilkørsel hører slet ikke sammen OVERHOVEDET.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.