Kørsel med alkohol i blodet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.344 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

tithi

Min kæreste har for første gang i halvandet år været i byen, og dermed fået lidt alkohol indenbors. Han har sovet hos en kammerat, og skal jo så i dag køre hjem ca 40 km. MEN selvfølgelig ikke før alkoholen er ude af hans system.

I den sammenhæng tænkte jeg på hvad andre synes og mener om at køre med alkohol i blodet, og nu snakker jeg ikke om når promillen er over de 0,5, men derimod når promillen er lovlig.

Personligt har jeg en nul-tolerance overfor at køre efter man har drukket OGSÅ når promillen er under 0,5. Det er min kæreste heldigvis enig i, så ham kommer først hjem når han er helt overbevist om at der ikke er mere i kroppen. Jeg blander mig selvfølgelig ikke i om andre kører når de har indtaget alkohol, før de overskrider den lovmæssige grænse eller tydeligt ikke er i stand til at køre.

Hvad mener du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Frk Mig

tithi skriver:

Min kæreste har for første gang i halvandet år været i byen, og dermed fået lidt alkohol indenbors. Han har sovet hos en kammerat, og skal jo så i dag køre hjem ca 40 km. MEN selvfølgelig ikke før alkoholen er ude af hans system.

I den sammenhæng tænkte jeg på hvad andre synes og mener om at køre med alkohol i blodet, og nu snakker jeg ikke om når promillen er over de 0,5, men derimod når promillen er lovlig.

Personligt har jeg en nul-tolerance overfor at køre efter man har drukket OGSÅ når promillen er under 0,5. Det er min kæreste heldigvis enig i, så ham kommer først hjem når han er helt overbevist om at der ikke er mere i kroppen. Jeg blander mig selvfølgelig ikke i om andre kører når de har indtaget alkohol, før de overskrider den lovmæssige grænse eller tydeligt ikke er i stand til at køre.

Hvad mener du?

har samme holdning som dig ..  

jeg har hørt at køre man og har en promille på bare 0,2 og er med i en ulykke så er det spirtus kørelse selvom at promillen er under o,5 .. så det er no go her 

Anmeld

4. februar 2012

Janni.

Jeg er helt enig med dig.

Anmeld

4. februar 2012

tithi

Frk Mig skriver:

har samme holdning som dig ..  

jeg har hørt at køre man og har en promille på bare 0,2 og er med i en ulykke så er det spirtus kørelse selvom at promillen er under o,5 .. så det er no go her 

Det er også fuldstændig rigtigt. Man kan sagtens blive dømt for spirituskørsel med en promille under 0,51 hvis man kører uforsvarligt. (har lige taget kørekort, så det ligger frisk i hukommelsen)

Anmeld

4. februar 2012

katrineoerum

Det er jo meget forskelligt hvordan man reagere på alkohol. Jeg kan overhoved ikke køre bare jeg har drukket lidt alkohol fordi jeg ikke er vand til det.

Jeg fik en gang et glas champange og satte mig bagefter ud i bilen fordi det jo stadig ville være lovligt af køre, men jeg kunne med det samme mærke at jeg overhoved ikke kunne afstand bedømme så jeg måtte går tilbage og ringe efter en taxa. Mine venner troede jeg var åndsvag men jeg kunne virkelig ikke køre.

Anmeld

4. februar 2012

Frk Mig

tithi skriver:

Det er også fuldstændig rigtigt. Man kan sagtens blive dømt for spirituskørsel med en promille under 0,51 hvis man kører uforsvarligt. (har lige taget kørekort, så det ligger frisk i hukommelsen)

jeg er os igang med kørekort .. så jeg kan os huske det lige så tydeligt ..  er faktisk en af de ting jeg husker bedst .. 

Anmeld

4. februar 2012

tithi

Frk Mig skriver:

jeg er os igang med kørekort .. så jeg kan os huske det lige så tydeligt ..  er faktisk en af de ting jeg husker bedst .. 

Hvor langt er du med det?

Jeg bestod i mandags og har pga vejret ikke turde køre siden

Anmeld

4. februar 2012

Kay

jeg ville ALDRIG selv drikke den mindste smule hvis jeg skulle køre... har en barndoms ven der midstede sin storebror, da broren blev kørt ned af en sprit belist med en promille på 0,5!

hvad andre gør må de om... min kæreste har ikke noget imod at drikke en enkelt almindelig øl og stadig køre... men i øjeblikket er det mig der køre bilen hvis vi har været nogle stæder hende og han har fået en øl... for jeg drikker jo af gode grunde ikke...

Anmeld

4. februar 2012

Clisolka

Jeg er helt enig med dig 

Anmeld

4. februar 2012

Frk Mig

tithi skriver:

Hvor langt er du med det?

Jeg bestod i mandags og har pga vejret ikke turde køre siden

det er desværre blevet sat på standby da jeg ikke kunne køre pga maven og jeg har de sidste 3 uger gået med snyde veer ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.