WantingBaby2012 skriver:
Tusind tak for dit svar.
Det hjalp rigtig meget til en bedre forståelse af det hele. 
Men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at hvis/når vi skal i behandling og specielt hvis vi skal have reagensglas metoden - er man så ikke meget væk fra sit arbejde?
Frygter lidt at jeg skal til at opfinde alle mulige undskyldninger for at jeg nu igen skal have fri.. Og det samme med manden.. Vi er jo unge, så jeg forventer ikke at arbejdet vil forstå, at vi skal i behandling fordi vi gerne vil have et barn.. Men hva' dælen gør man lige? 
Åhh, du må ikke bekymre dig så meget på forhånd! Det er slet ikke sikkert, at I skal igennem hele møllen.
Når I får svar på prøverne, vil gynækologen højst sandsynligt fortælle, hvad I skal igang med. Eller henvise jer til et andet sted.
Jo, der er nogle dage, hvos du skal ind og scannes, både ved reagensglas og insemination. Jeg ved ikke hvor ofte det er med insemination, men ved reagensglas er det efter 3 uger, derefter 2 uger, derefter 1 uge og så ca. 2 scanninger afhængig af, hvordan din krop reagerer. Jeg ved at der er mange, der har fortalt det til deres arbejde, mens andre lægger sig syge eller arbejder hjemmefra. Reelt set er det jo en tur til lægen.
Angående din alder, så betyder den vel ikke noget. I ønsker en baby, og har forsøgt længe, så derfor skal I have hjælp 
Men prøv ikke at bekymre dig så meget. Du kan undersøge det hele, når du ved, hvad "problemet" er, hvis der er et.
Anmeld