Nedsat sædkvalitet - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2012

WantingBaby2012

l.kjoeller skriver:

det er reagensglasmetoden jo. de ligger ikke mere end 1 æg op ved kunstig befrugtning medmindre laboranten skønner der skal to til (hvis de ikke er udviklet som ønsket eller sådan noget) eller hvis man har en hvis alder. hvis i får inseminations behandling kan det være du får dobbelt ægløsning hvis i får hormonstimulation... så kan der være risiko for tvillinger kan godt huske at jeg var lige så utoldmodig... så snart du er i gang går tiden heldigvis hurtigt

Uhh håber du har ret i at det går hurtigt. Synes også vi har ventet længe nok! 

Giver de alle konsekvent de der hormonstimulationer? Også selvom man har nogenlunde regelmæssig ægløsning/bruger ægløsningsteste? Selvfølgelig bliver vi lykkelige lige meget om der er én eller flere, men vi ville rigtig gerne bare starte med én 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

l.kjoeller

WantingBaby2012 skriver:

Uhh håber du har ret i at det går hurtigt. Synes også vi har ventet længe nok! 

Giver de alle konsekvent de der hormonstimulationer? Også selvom man har nogenlunde regelmæssig ægløsning/bruger ægløsningsteste? Selvfølgelig bliver vi lykkelige lige meget om der er én eller flere, men vi ville rigtig gerne bare starte med én 

ved det ´faktisk ikke. min gynækolog gjorde selvom jeg var regelmæssig men tør ikke sige om det er standard

Anmeld

8. februar 2012

MyLittleBaby

WantingBaby2012 skriver:

Hej piger. 

Vi er i den situation, at manden har nedsat sædkvalitet. Lægen mener at det kan være pga. hans arbejde som mekaniker  (dampe og olier osv)

Nå anyways, han skal have taget en ny sædprøve i slutningen af denne måned, for at være sikker på, at sædkvaliteten reelt er dårlig og at det ikke bare var en "dårlig dag". 

Men nu har vi prøvet siden oktober 2010 og nu hvor vi ved at der er noget galt, og vi snart kan komme i noget behandling, så går tiden lige pludselig bare såååå langsomt !! Vores læge er faktisk ikke ret god, og hun siger ikke meget/er dårlig til at svare på vores spørgsmål... Vi får ikke mere afvide om det videre forløb, før vi kommer igen med en ny sædprøve.. 

Men tænkte bare på, om der måske er andre i samme situation, hvor mandens sædkvalitet er nedsat, men I selv er helt "normal" og som vil fortælle lidt om jeres videre forløb fra at I fandt ud af, at sædkvalitet var nedsat? Hvordan blev i gravid? Hvad skal man igennem? og hvor længe gik der fra nyheden om nedsat sædkvalitet og til i stod med en positiv G-test? 

Glæder mig til at hører fra jer!

Go lørdag derude 

Synes i skal overveje at skifte læge så. Det koster vidst 375 kr pr person. Men hellere give det, og så få en læge man har det godt med 

Men min fars sædkvalitet er dårlig, og lægen sagde til mine forældre at chancen for at min mor ville blive gravid var virkelig lille. Men efter de havde prøvet i tre år, så var min mor gravid og så kom jeg til verden 

Behandlings forløb osv kender jeg ikke til, men det er også 21 år siden sååå 

Krydser fingrer for at manden bare havde en dårlig dag! 

Anmeld

8. februar 2012

Putomanen

WantingBaby2012 skriver:

Tusind tak for dit svar.
Det hjalp rigtig meget til en bedre forståelse af det hele. 

Men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at hvis/når vi skal i behandling og specielt hvis vi skal have reagensglas metoden - er man så ikke meget væk fra sit arbejde?  Frygter lidt at jeg skal til at opfinde alle mulige undskyldninger for at jeg nu igen skal have fri.. Og det samme med manden.. Vi er jo unge, så jeg forventer ikke at arbejdet vil forstå, at vi skal i behandling fordi vi gerne vil have et barn.. Men hva' dælen gør man lige? 

Åhh, du må ikke bekymre dig så meget på forhånd! Det er slet ikke sikkert, at I skal igennem hele møllen.

Når I får svar på prøverne, vil gynækologen højst sandsynligt fortælle, hvad I skal igang med. Eller henvise jer til et andet sted.

Jo, der er nogle dage, hvos du skal ind og scannes, både ved reagensglas og insemination. Jeg ved ikke hvor ofte det er med insemination, men ved reagensglas er det efter 3 uger, derefter 2 uger, derefter 1 uge og så ca. 2 scanninger afhængig af, hvordan din krop reagerer. Jeg ved at der er mange, der har fortalt det til deres arbejde, mens andre lægger sig syge eller arbejder hjemmefra. Reelt set er det jo en tur til lægen.

Angående din alder, så betyder den vel ikke noget. I ønsker en baby, og har forsøgt længe, så derfor skal I have hjælp

Men prøv ikke at bekymre dig så meget. Du kan undersøge det hele, når du ved, hvad "problemet" er, hvis der er et.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.