WantingBaby2012 skriver:
Tusind tak for dit svar.
Ja, jeg skrev læge, men det er en gynækolog vi går hos efter vi blev henvist af vores læger. Men ja, hun (gynækologen) er bare ikke nem at snakke med, og hun forklarer ikke noget. Men nu er vi vel ligesom "bundet" til hende? Det ville nok også være lidt underligt for hende, hvis vi lige pludselig bare smuttede igen....
Altså, bare så jeg forstår jeg korrekt, insemination det er med mandens sæd ik? Er reagensglas også det? Eller hvad er forskellen? Vi er jo helt nye i det her, så har ikke så meget indblik i, hvilke muligheder der er, og hvad de betyder 
Hvor længe har i været igang med reagensglas? Hvordan foregår det? Jeg synes bare, at jeg et sted har læst, at man i realiteten kun behøver 1 god sædcelle for at opnå graviditet (altså hvor sædcellerne bliver udvalgt og sat op ved ægløsning) Er det mon sandt? 

Jeg glemte jo helt at svare dig indlæg 
Næste gang I skal til samtale med gynækologen synes jeg, at du skal skrive alle dine sprgsmål ned på et papir inden. Så kan du tage det frem, og så er du sikker på, at få stillet alle de spørgsmål, som du er i tvivl om.
Både insemination og reagensglasbefrugtning kan være både med min mands sæd eller en donor.
Ved insemination får du hormoner til at producere lidt flere æg. Ved din ægløsning afleverer din mand en sædprøve, som bliver renset og "lagt op" i dig. Jeg har dog aldrig selv prøvet det, så jeg kender ikke så meget til det. Ved reagensglasbefrugtning tager de æggene ud og befrugter dem med sæd, og så lægger lægerne et eller flere befrugtede æg op i livmoderen. Reagensgals er en noget mere omfattende behandling, både tidsmæssigt og med henblik på medicinen.
Ved reagensglasbefrugtning er det rigtigt, at man reelt set kun har brug for 1 sædcelle, dette er ved ICSI-metoden, som vi er igang med. Så du skal ikke frygte det. Lægerne kan rigtig meget i dag..
Vi er i gang med vores andet ICSI-forsøg på Riget.
Jeg synes du skal spørge jeres gynækolog, når I har svarene på prøverne, om hvilken behandling I skal have. Så kan du søge på den specifikke behandling. For hvis du "kun" skal insemineres, er det en meget mildere behandling end reagensglas.
Held og lykke