At sove udenfor i sådan en kulde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

twinboys

BabyDec2010 skriver:

Hej alle sammen..

jeg er i tvivl om om det er ok at ligge min søn på 13 mdr. udenfor at sove når det er så koldt som idag! Må han det?

Nej nej nej man må ikke sove udenfor når temp. er -10 grader

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

twinboys

Maja88 skriver:

men det er jo ikke på grund af de eventuelt kommer til at fryse...

er grundet luften er så kold at de ikke kan nå at omdanne den kolde luft til varm... hvilket i værste tilfælde kan gi vejrtrækningsstop

nemlig... så ingen børn ude at sove idag... selv de små fugle i haven dør pga. af kulden...

Anmeld

4. februar 2012

Palaja

Maja88 skriver:

men det er jo ikke på grund af de eventuelt kommer til at fryse...

er grundet luften er så kold at de ikke kan nå at omdanne den kolde luft til varm... hvilket i værste tilfælde kan gi vejrtrækningsstop

Ja det ved jeg. Men luften inde i barnevognen er slet ikke så kold som uden for. Og jeg ville aldrig lægge hende ud hvis der var koldere end de -10 grader som er grænsen... Og luften er ikke kold "inde i" VOKSIen. Så som sagt, er jeg ikke nervøs for det . Hun er ude i dag fordi der er lige præcis -10 grader. Havde det været koldere var hun ikke kommet ud.

Anmeld

4. februar 2012

twinboys

Palaja skriver:

Ja det ved jeg. Men luften inde i barnevognen er slet ikke så kold som uden for. Og jeg ville aldrig lægge hende ud hvis der var koldere end de -10 grader som er grænsen... Og luften er ikke kold "inde i" VOKSIen. Så som sagt, er jeg ikke nervøs for det . Hun er ude i dag fordi der er lige præcis -10 grader. Havde det været koldere var hun ikke kommet ud.

Der er regler for børn i dagpleje og vuggestuer og jeg anbefaler bestemt at hun ikke sover ude når de alle steder gør opmærksom på at børn ikke må sove ude disse dage...

Anmeld

4. februar 2012

Maja88

Palaja skriver:

jeg har også min ude i dag for her er kun -9 nåede den at stige til inden hun skulle ud..

men er luften jo medmindre du har dækket til... der kommer jo luft hele tiden ind i barnevognen

Anmeld

4. februar 2012

Palaja

twinboys skriver:

Der er regler for børn i dagpleje og vuggestuer og jeg anbefaler bestemt at hun ikke sover ude når de alle steder gør opmærksom på at børn ikke må sove ude disse dage...

Altså nu er hun jo ude. Hun er fin varm, der er varm luft omkring hendes hoved nede i voksien. Barnevognen står i læ, og den er pakket ind i et fleecetæppe. Så jeg er altså ikke nervøs. Men jeg holder selvfølgelig øje med hende! Og som sagt så ved at det er lige på grænsen, havde det været kolde var hun ikke kommet ud, men som hun har det nu er jeg altså helt tryg ved det.

Anmeld

4. februar 2012

twinboys

Palaja skriver:

Altså nu er hun jo ude. Hun er fin varm, der er varm luft omkring hendes hoved nede i voksien. Barnevognen står i læ, og den er pakket ind i et fleecetæppe. Så jeg er altså ikke nervøs. Men jeg holder selvfølgelig øje med hende! Og som sagt så ved at det er lige på grænsen, havde det været kolde var hun ikke kommet ud, men som hun har det nu er jeg altså helt tryg ved det.

Ved du er en god mor og holder øje med hende...

Jeg havde bare ikke valgt at gøre det...

Majbritt

Anmeld

4. februar 2012

Palaja

Maja88 skriver:

jeg har også min ude i dag for her er kun -9 nåede den at stige til inden hun skulle ud..

men er luften jo medmindre du har dækket til... der kommer jo luft hele tiden ind i barnevognen

Der er et fleecetæppe over barnevognen, og den står i læ. Den er selvfølgelig ikke helt lukket af, der er "åbent" ind mod muren. Men der kan ikke blæse luft ind. Men selvfølgelig holder jeg øje med hende 

Anmeld

4. februar 2012

hautecouture

BabyDec2010 skriver:

Hej alle sammen..

jeg er i tvivl om om det er ok at ligge min søn på 13 mdr. udenfor at sove når det er så koldt som idag! Må han det?

Jeg ville heller ikke gøre det - mest pga blæsten der river og skærer helt ind til benet - føles jo som minues 20 grader

Ude i vores bryggers fyrer vi ikke, så der er koldt (dog ikke minusgrader - nok 5 grader) - der har jeg lige sat hende ud i barnevognen med hue på og en dejlig stor, varm dyne. Hun har ellers været virkelig pyller siden igår (pga tænder) og har ikke ville sove, men 2 minutter ude i det friske og hun sov som en sten

Så hvis I har et rum der er køligere end andre, så sæt ham derind

Anmeld

4. februar 2012

Palaja

twinboys skriver:

Ved du er en god mor og holder øje med hende...

Jeg havde bare ikke valgt at gøre det...

Majbritt

TAK  Jeg er som sagt ikke nervøs. Jeg synes voksiposen er fantastisk til at holde luften varm omkring hendes hoved. Men jeg er ude at mærke på hende ofte, det gør jeg jo ikke hvis der ikke er frost.  Og det blæser overhovedet ikke her. Og hun står i læ. Og solen skinner på hende ... OSV

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.