En forældre i gråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg er lærer. En ganske alm. folkeskolelærer. Men jeg elsker mit arbejde, også selvom vi efterhånden er så udpinte. En del af mit job består også af meget af det ubehagelige, netop at orientere kommunen hvis der er mistanke om vanrøgt. Hvilket jeg gør. Idag ringede så en af disse mødre til mig, hun havde ikke set min bekymringsbeskrivelse men sagsbehandleren havde bare nævnt noget af det jeg havde skrevet og den her mor hulkede i telefonen. Hun var virkelig ked af det. Om hvad hun dog kunne gøre for at være en bedre mor. Og jeg havde virkelig ondt af hende. Jeg var totalt uforberedt da jeg ikke vidste kommunen ville dukke op hos hende. Nu skal lederen og jeg have møde hos hende mandag. Men for pokker hvor hænger hendes gråd mig i ørene. Hun slår ikke sin datter men hun er alkoholiker og hendes datter bærer præg af at passe sig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Jeg er lærer. En ganske alm. folkeskolelærer. Men jeg elsker mit arbejde, også selvom vi efterhånden er så udpinte. En del af mit job består også af meget af det ubehagelige, netop at orientere kommunen hvis der er mistanke om vanrøgt. Hvilket jeg gør. Idag ringede så en af disse mødre til mig, hun havde ikke set min bekymringsbeskrivelse men sagsbehandleren havde bare nævnt noget af det jeg havde skrevet og den her mor hulkede i telefonen. Hun var virkelig ked af det. Om hvad hun dog kunne gøre for at være en bedre mor. Og jeg havde virkelig ondt af hende. Jeg var totalt uforberedt da jeg ikke vidste kommunen ville dukke op hos hende. Nu skal lederen og jeg have møde hos hende mandag. Men for pokker hvor hænger hendes gråd mig i ørene. Hun slår ikke sin datter men hun er alkoholiker og hendes datter bærer præg af at passe sig selv.