Institution - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2009

Pia

Lærke var 11½ måned da hun startede..
Det passede fint.
Selvfølgelig kunne det da sikkert have været mega hyggeligt og have hende haft hjemme længere.
Men sådan fungere verden jo ikke og kan ikke forstille mig og gå hjemme længere end godt et år.
Så jeg syntes det er en passende alder..

Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

fam.4xc

Caroline startede som 2 årige i flexplads - dvs hun var der 3 dage om ugen for jeg arbejdede som aftenvagt og ville jo gerne bruge min hjemme tid sammen med hende Hun startede som 2 årige da vi begge 2 på det tidspunkt havde brug for andet end kun hinanden i dagtimerne... selvom vi var ret opsøgende er der ik mange børn hjemme i den alder så det kneb med legekammeraterne. Og hold fast hvor var hun svær at køre ind... hun var jo så bevidst om det hele i den alder og det gjorde det bestemt ik nemmere for hende.
Catrine startede da hun var 11 mdr - det tog 14 dage at køre hende ind og efter 1 måned var hun tryg og glad ved stedet - og så hjælper det sikkert også en del af storesøster også er der....
Nu elsker de begge deres vuggestue og børnehave, mens moren jo ville elske at ku gå hjemme med dem... ihvertfald det meste af tiden Heldigvis er jeg på 30 timer så vi holder mange tidlige dage og mange fridage sammen stadig Jeg blir aldrig en der vægter mit job højere end mine børn og da slet slet ik når de er så små............

Anmeld

18. marts 2009

Pia.

Eva skriver:

Mine var 15 mdr. 14 mdr og 1½ år...jeg synes det er alt for tidligt at man er tvunget til at sende sine børn ud og blive passet.
Jeg mener det optimale er 2½ år plus/minus...før det er behovet for og glæden ved at være væk fra sin trygge base(mor eller far) nærmest lig nul.
Små børn burde ikke kæmpe for at få dækket de basale behov, men først ud når de faktisk kan få glæde af(lege med) andre børn.
'Nå, det var lige min mening..
Knus Eva..

Gider ikke engang svare selv ... for jeg kunne ikke havde skrevet det bedre selv....

MEGET ENIG

Anmeld

18. marts 2009

Diana...

Eva skriver:

Mine var 15 mdr. 14 mdr og 1½ år...jeg synes det er alt for tidligt at man er tvunget til at sende sine børn ud og blive passet.
Jeg mener det optimale er 2½ år plus/minus...før det er behovet for og glæden ved at være væk fra sin trygge base(mor eller far) nærmest lig nul.
Små børn burde ikke kæmpe for at få dækket de basale behov, men først ud når de faktisk kan få glæde af(lege med) andre børn.
'Nå, det var lige min mening..
Knus Eva..

Så enig.

Anmeld

18. marts 2009

leona82

alle mine børn er startet når de var omkring 8 mdr gammel ...
Snakkede med en dagplejemor om det engang og hun synes også at de 8-9 mdr var det mest perfekte tidspunkt .. Dem der starter når de kun er 6 mdr , er sværre da de simpelthen er så små at de stadig ikke kan særlig meget , og det kan være meget for dem med flere fremmede mennesker ..
dem der starter når de er 1 år eller ældre er også svært , da de er alt for vant til mor og de daglige rutiner , og så er det svært at få dem kørt ind i en vuggestue , dagpleje ... Det var de svar hun gav dengang *S*
Knus

Anmeld

18. marts 2009

lene

begge mine har været lidt over 11 måneder, mathias klarede det uden problemer, men clara havde lidt svært at starte, men børn er jo vidt forskellige *SSS*

Anmeld

18. marts 2009

Heidi B

Mine drenge var 13 mdr, og moderen synes at det var ALT for tidligt....
Jeg ville gerne have haft dem hjemme til de var 3 år, og synes at samfundet er bygget forkert op, at man bliver straffet økonomisk hvis man vil går længe hjemme....
Jeg kunne godt have haft dem hjemme 3 mdr mere, men ved stor overvejelse valgte vi at min mand fik 3 mdr så vi havde 3 mdr sammen....

Og så synes jeg at når man får flerlinge, at man skal have mere barsel... Evt en halv gang mere pr barn...

Knuz Heidi med Jeppe og Mikkel 2½ år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.