Hjælp til udslæt under munden/læben (billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
LunaLykke skriver:

Hun bruger primært sutten til at falde i søvn på. Men når hun ligger i barnevognen når vi er ude, har hun den i munden. Hun har godt nok en stofble henover for at holde på sutten, men derfor er det nok stadig koldt .

Syntes i hvert fald det er det, det ligner. Ville bare købe en fed barriere creme og smøre med også holde lidt igen med sutten. Ka jo så også håbe at vejret snart bliver lidt milder igen 

Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Janni.

LunaLykke skriver:

Ja, det kunne godt være jeg slukke få lægen til at se på det. Det skader i hvert fald ikke

Hvis det bliver forkert behandlet, kan det jo gå hen og blive smertefuldt. Så var det mig, så tog jeg omkring lægen.

Håber det snart bliver bedre

Anmeld

3. februar 2012

gonefishing

LunaLykke skriver:

Hvad er det her ? I starten tænkte jeg at det kan være fordi hun savler. Men alle børn savler, men synes bare ikke at jeg har set at andre børn har det her.
Nogen gange ser det slemmere ud end nu her på billedet.

Kan det være fordi det er koldt? min datter har noget lign. på kinderne, men det er grundet kulden

Anmeld

3. februar 2012

_-Kathrine-_

Savl, sut og frost - min søn ser nøjagtig sådan ud! Sørg for at holde det tørt og smør med en fed creme, som helst ikke må indeholde vand som fx Ceridal

Anmeld

3. februar 2012

Mor Til Oktober Børn

LunaLykke skriver:

Ja, det har jeg også tænkt på, det jo ligesom når vi slikker os om læberne når det er frostvejr. Har en god fed creme, må prøve at smøre det på

Det tager ihvertfald Milles det værste ..  Hun har det nogle gange op på kinder og sådan, men det kommer an på hvor koldt det er ..    Men som sagt en god fed creme, den må selvfølgelig ikk indeholde vand, da det jo fryser endnu mere ..

Anmeld

3. februar 2012

Fanny Holbech

Det kan sagtens bare være irritation over fugtig hud, hvis hun savler meget, især kombineret med det kolde vejr.

I så fald vil en fed creme eller zinksalve måske kunne hjælpe.

Det kan også være en svampeinfektion, som nemt kan komme, hvis huden er fugtig af savl det mest af tiden. Det kan jeg huske at min store søn havde flere gange, fordi han savlede meget.

I så fald skal der smøres med noget svampedræbende creme, men jeg ville helt sikkert få lægen til at se på det inden jeg startede en behandling.

Anmeld

3. februar 2012

Clisolka

LunaLykke skriver:

Hvad er det her ? I starten tænkte jeg at det kan være fordi hun savler. Men alle børn savler, men synes bare ikke at jeg har set at andre børn har det her.

Det havde Isabella også en del af sidste år ved denne tid - pga. at hun savlede 

Anmeld

3. februar 2012

K&S

LunaLykke skriver:

Det er højst sandsynligt en kombi af savl og frost - vi smører Antons med Pantothenol salve, da den er fed og ikke indeholder vand :-) 

Anmeld

3. februar 2012

FrkLarsen

Min datter får eksem i forbindelse med tænder, min læge kaldte det for tandeksem, og det ligner meget det din datter har. Har hun tænder på vej? 

Anmeld

3. februar 2012

Gaia

Kulde/savle eksem. Min datter havde det i en periode sidste år under munden. Det ligner det. Nogle gange kan eksem blive inficeret pga de små revner som opstårmi huden. Derfor kan det nogle tilfælde være fucidin der skal bruge, locobase eller anden fed cream. Ellers kan pencillin også virke. Men indtil videre tror jeg bare det er alm. Eksem som kræver noget smørelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.