en god kageopskrift??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.437 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. februar 2012

bobbles

Hej alle er der nogen der har en god opskrift på nogen kager? bliver nemlig 26 her om 15 dage

har bare ikke rigtig nogen ideer, men vælger selv at bage da jeg er for nærrig til at købe kager hos bagernen hehe, os pga sviger familien kommer lørdag aften og min egen familie kommer søndag, så det bliver en weekend i familiens tegn, og på selve min føds. om fredagen skal jeg til københavn og spise med kæresten og bagefter i bio

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

AndreasMor84

Frøken Christiansen skriver:

Hej alle er der nogen der har en god opskrift på nogen kager? bliver nemlig 26 her om 15 dage

har bare ikke rigtig nogen ideer, men vælger selv at bage da jeg er for nærrig til at købe kager hos bagernen hehe, os pga sviger familien kommer lørdag aften og min egen familie kommer søndag, så det bliver en weekend i familiens tegn, og på selve min føds. om fredagen skal jeg til københavn og spise med kæresten og bagefter i bio

Uhh synes jo altid at en fragilite kage med en lækker creme på og en masse frugt er et STORT hit i min familie

Anmeld

2. februar 2012

bobbles

AndreasMor84 skriver:

Uhh synes jo altid at en fragilite kage med en lækker creme på og en masse frugt er et STORT hit i min familie

spørger nok dumt men hvad er fragilite kage?

Anmeld

2. februar 2012

foto på lærred

Tillykke med den forestående fødselsdag. Hos os har vi mange fødselsdage lige i rap så sidste år til min datters fødselsdag (ikke der hvor vi holdt rigtig fødselsdag- men på selve dagen hvor vi havde den nærmeste familie hjemme) Der lavede jeg en god chokolade kage men en scoop lækker vanilie is ved siden og så et par stykker friske jordbær ved siden. Det smagte rigtig fint. Jeg har desværre ikke opskriften på chokoladekagen, det var bare en jeg googlede.

ps. god kærestedag når I når dertil.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

indbydelser, collager, lærreder, wallsticksers

Anmeld

2. februar 2012

AndreasMor84

Frøken Christiansen skriver:

spørger nok dumt men hvad er fragilite kage?

En hjemmelavet marengsbund med mandler

Anmeld

2. februar 2012

bobbles

foto på lærred skriver:

Tillykke med den forestående fødselsdag. Hos os har vi mange fødselsdage lige i rap så sidste år til min datters fødselsdag (ikke der hvor vi holdt rigtig fødselsdag- men på selve dagen hvor vi havde den nærmeste familie hjemme) Der lavede jeg en god chokolade kage men en scoop lækker vanilie is ved siden og så et par stykker friske jordbær ved siden. Det smagte rigtig fint. Jeg har desværre ikke opskriften på chokoladekagen, det var bare en jeg googlede.

ps. god kærestedag når I når dertil.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

indbydelser, collager, lærreder, wallsticksers

oki tak

fandt selv lige en opskrift på nogen "småkager" med odense ´marcipan, som skal rulles i hakkede hasselnødder, og pyntes med overtræks chokolade, uhh bliver jo helt lækker sulten

Anmeld

2. februar 2012

sne190810

Banankage med chocolate chips og hakkede mandler

170 g. sukker
125g. mel
3 æg
2 ts vaniliesukker
1 ts bagepulver
100 g. margarine/smør
3 bananer

Bland det hele i en skål, undtagen bananerne. De moses først, for derefter at blive blandet i dejen. Hak mandler og chokolade alt efter hvor meget du har lyst til at der skal være i kagen. Jeg plejer bare at bruge en lille håndfuld af hver.

Bages i varmluftovn på 200 g. i 35 min.

Anmeld

2. februar 2012

bobbles

sne190810 skriver:

Banankage med chocolate chips og hakkede mandler

170 g. sukker
125g. mel
3 æg
2 ts vaniliesukker
1 ts bagepulver
100 g. margarine/smør
3 bananer

Bland det hele i en skål, undtagen bananerne. De moses først, for derefter at blive blandet i dejen. Hak mandler og chokolade alt efter hvor meget du har lyst til at der skal være i kagen. Jeg plejer bare at bruge en lille håndfuld af hver.

Bages i varmluftovn på 200 g. i 35 min.

tak

Anmeld

2. februar 2012

Fanny Holbech

En frisk og saftig  gulerodskage plejer at være et hit!

Især god, hvis man samtidig skal have en tung/fed lagkage.

3 æg

3 dl sukker

600 g gulerødder

2 tsk bagepulver

3 dl hvedemel

Æg og sukker piskes godt. Gulerødder skrælles og rives på den fine side af rivejernet (alt saften fra gulerødderne skal også bruges), blandes derefter med æg og sukker. Tilsæt bagepulver og hvedemel og så er den klar til at komme i ovnen.

Du kan bage den i en alm. smurt form. Jeg plejer at bage den i en springform, hvor jeg har klippet et stykke bagepapir ud, som passer i bunden. Så kan jeg bagefter nemt vende den ud, tage bagepapiret af og lægge kagen på et pænt fad i stedet for at den skal serveres i kageformen. Drys evt. med lidt flormelis, når kagen er kølet lidt af.

Bagetid ca. 30 min ved 200 grader (afhængig af hvilken form man vælger/hvor høj kagen bliver) Prøver med en kødnål/strikkepind og se om den hænger fast.

Husk at servere den med creme fraiche (jeg bruger gerne 18 %)

NB. Jeg bager også nogen gange tredobbelt portion i bradepande med bagepapir i formen. Så skærer jeg den ud i passende stykker og fryser ned, så man altid har et stykke kage hvis der pludselig kommer gæster.

Anmeld

2. februar 2012

JulieE

Det her er min ynglings-kage-opskrift 

Gulerods/Squashkage

Ingredienser

2 store æg
225 g (2½ dl) Dansukker Rørsukker
1 ¼ dl olie
150 g (2½ dl) hvedemel
3 tsk bagepulver
¼ tsk salt
1-3 tsk kanel
3 dl revne gulerødder eller squash
2 dl knust, afdryppet ananas eller 2 dl rosiner
50-75 g hakkede valnødder

Til formen
smør eller margarine
1 dl Dansukker Rørsukker

Formen, der skal være ca. 25 cm i diameter, smøres, og rørsukkeret drysses i. Æg, rørsukker og olie piskes sammen. De tørre ingredienser blandes og vendes ned i dejen. Gulerødder/squash samt ananas tilsættes, og dejen røres grundigt sammen. Massen hældes op i formen, og kagen bages midt i ovnen ved 175 °C i ca. 45 minutter. Kagen vendes ud. Bland ingredienserne til glasuren sammen - gerne ved brug af elpisker - og fordel glasuren over kagen.

Hvis du laver dobbeltportion, kan du bage kagen i en lille bradepande.

60 g blødt smør
125 g flormelis
1 tsk vanillesukker
100 g flødeost naturel

Det hele røres sammen til en luftig og blød masse og fordeles på kagen 

Og tillykke med den kommende fødselsdag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.