Baby vækkes hver 3. time?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2012

Angelspot

Malene76 skriver:

Hej de damer.

Jeg havde barselvisit af et vennepar, hvor damen er fra Rusland. Hun mente det var super vigtigt at det var mig der bestemte Felix rytme og derfor vækkede ham hver 3. time så han kunne spise. Hun ammede sit barn og Felix er flaskebarn, ved ikke om det gør nogen forskel. Jeg kunne dog aldrig drømme om at vække mit barn for at han skal spise. Det skal han i den grad nok selv gøre os opmærksom på når han er klar til. Hvad med jer? Vækker I jeres børn hver 3. timer eller mere for at give mad?

KH Malene

Hvor er det sjovt at se de forskellige kulturers måder at gøre tingene på  

Jeg går i mødregruppe med en pige fra Bulgarien, hendes og mit udgangspunkt i børnepasning er vidt forskellige, men vi kommer fint ud af det med hinanden. Hendes bulgarske mor, sagde til hende, at hendes baby var lidt buttet i det (baby på 6 mdr), så hun syntes hun skulle give det fedtfattige produkter, såsom cheasy og minimælk, så barnet kunne tabe sig lidt. Så det gjorde hun, indtil vi snakkede med hende om det. Men man lytter jo til sine forbilleder, i den kultur man nu engang kommer fra

Tror man som hovedregel skal gøre det der er mest naturligt i ens egen verden, selvfølgelig under forudsætning af at barnet trivet og har det godt med det. Hvis man gør sit bedste, så er der ikke så meget mere man kan gøre

Jeg vil alligevel gerne fortælle, at herhjemme vækkede vi aldig Oliver for at spise, det kom helt af sig selv hvornår han skulle have mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

-Sigrid-

Malene76 skriver:

Hej de damer.

Jeg havde barselvisit af et vennepar, hvor damen er fra Rusland. Hun mente det var super vigtigt at det var mig der bestemte Felix rytme og derfor vækkede ham hver 3. time så han kunne spise. Hun ammede sit barn og Felix er flaskebarn, ved ikke om det gør nogen forskel. Jeg kunne dog aldrig drømme om at vække mit barn for at han skal spise. Det skal han i den grad nok selv gøre os opmærksom på når han er klar til. Hvad med jer? Vækker I jeres børn hver 3. timer eller mere for at give mad?

KH Malene

Jeg gjorde det et døgn på hospitalet, men det var fordi hun havde tabt sig 450 g, siden da har jeg ikke gjort det. Felix skal nok give lyd - det gør Nethe i hvert fald

Anmeld

1. februar 2012

4kløver

Jeg har gjort om natten men han gad ikke spise. Men ja om dagen gør jeg men han spiser heller nok. Men ville ikke gøre det vis han var godt med..

Anmeld

3. februar 2012

AnneH

Malene76 skriver:

Hej de damer.

KH Malene

Vi skulle vække Ina hver 3. time, men det var hun havde tabt sig for meget efter fødslen, og på samme tid, så meldte hun sig ikke selv til at begynde med. Da hun så var over sin fødselsvægt og meldte sig selv, så måtte vi gerne stoppe igen.

Bare de få de måltider de skal have er det ikke nødvendigt. De skal vel bare have mellem 6 og 12 måltider i døgnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.