Baby vækkes hver 3. time?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.687 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

Malene76

Hej de damer.

Jeg havde barselvisit af et vennepar, hvor damen er fra Rusland. Hun mente det var super vigtigt at det var mig der bestemte Felix rytme og derfor vækkede ham hver 3. time så han kunne spise. Hun ammede sit barn og Felix er flaskebarn, ved ikke om det gør nogen forskel. Jeg kunne dog aldrig drømme om at vække mit barn for at han skal spise. Det skal han i den grad nok selv gøre os opmærksom på når han er klar til. Hvad med jer? Vækker I jeres børn hver 3. timer eller mere for at give mad?

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Zeus

Malene76 skriver:

Hej de damer.

Jeg havde barselvisit af et vennepar, hvor damen er fra Rusland. Hun mente det var super vigtigt at det var mig der bestemte Felix rytme og derfor vækkede ham hver 3. time så han kunne spise. Hun ammede sit barn og Felix er flaskebarn, ved ikke om det gør nogen forskel. Jeg kunne dog aldrig drømme om at vække mit barn for at han skal spise. Det skal han i den grad nok selv gøre os opmærksom på når han er klar til. Hvad med jer? Vækker I jeres børn hver 3. timer eller mere for at give mad?

KH Malene

Hvis barnet er født til tiden, trives og tager på, så er der ingen grund til at vække.. Men hvis der er andre forhold der tæller, så er det vist ganske normalt

Anmeld

1. februar 2012

Mor til Frederic og Freya

Malene76 skriver:

Hej de damer.

KH Malene

frederic sov igennem allerede da han var 2 dage gammel og da vi på barsels afd spurgte hvad vi skulle gøre ved det, svared den ene; væk ham hver 3. time og den anden sagde; lad ham sove... Og put evt de tabte måltider ind i dagtimerne...

Frederic var amme barn...

Hvis et barn trives - tager på og sover igennem, ville jeg lade barnet sove...

Anmeld

1. februar 2012

Skønne Jønne

Her ammer vi og fordi han havde tabt sig hurtigt i starten skulle vi være opmærksomme på at han fik mad hver 3. Time.. Men altså jeg tog ikke tid på det så der gik måske 3,5 time, men tror faktisk at han er vågnet af sig selv hver gang...
Han fik ikke nok mad i starten og sov derfor også meget fordi han jo var helt afkræftet så det skal du bare være opmærksom på, det gør sq ondt i mit hjerte når jeg tænker tilbage på det - selvom det jo desværre er helt normalt i starten når man ammer

Nu er han 4uger i morgen og spiser faktisk ca hver 3. Time, men det er kun fordi han selv vågner!!! De få fange hvor han har sovet lige over de 4timer har vi bare nydt det

Så hvis Felix ellers virker tilfreds( han får jo lissom mad gennem flasken, så du kan holde helt styr på hvor meget han får) så ville jeg ikke vække hver 3., men ville nu nok vække ham hvis han sov mere end de 5 timer... De kloge siger jo at bebserne skal spise ve hver 3.-5. Time...

Anmeld

1. februar 2012

MyLittleBaby

Malene76 skriver:

Hej de damer.

KH Malene

I de første to måneder af min datters liv skulle hun vækkes hver 3 time for at spise. Hendes blodsukker var for lavt da hun blev født, hvilket gjorde at hun skulle have noget andet mælk end mit inden hun blev ammet, og når hun havde drukket det, så fik hun mit 

Hendes vægt lå også lidt lavt i forhold til hendes længde, men den kom med efter de to måneder. Men efterfølgende kunne jeg ikke drømme om at vække hende da hun sov.

Anmeld

1. februar 2012

Fenja09

Jeg vækkede Alberte hver 2-3 time de første to måneder af hendes liv. Hun vejede 2810 g, men blev født til tiden. For at være sikker på, at hun tog ordentlig på skulle jeg sørge for at hun fik mad senest hver 3 time.

Nu er hun 5 måneder og jeg vækker hende ikke mere - men jeg lader hende ikke sove mere end 8 timer i træk ( nu vågner hun altid for at spise), men sover hun mere end de 8 timer, så bliver hun vækket, bliver puslet og får tilbudt mad. Så kan hun altid sove videre bagefter.

/Fenja

Anmeld

1. februar 2012

Janni.

Vækkede ham kun imens vi var på sygehuset. Da vi kom hjem fik han lov til at sove det, han ville.
Jeg havde det så dårligt med at vække ham. Han gav selv lyd når han var sulten.

Skal lige siges at han trives fint, og var født til tiden. Han blev dengang ammet.

Anmeld

1. februar 2012

Kløver

Jeg tror da ikke man skal vække baby hvis SP ikke har nævnt noget om det, vi skulle vække hver time i starten, efter et par døgn hver 2 time, og først senere måtte han sove 4 timer i stræk 1 gang om natten før han skulle vækkes, derefter sat op til 6 timer a 1 gang i døgnet, men han er også født for tidligt og var meget lille af vægt, så det er jo noget andet.

Anmeld

1. februar 2012

Silas&Mille

Som de andre skriver hvis barnet trives og tager på som det skal, så er der slet ikke nogen grund til at vække ham/hende.

H*n skal nok give besked når sulten melder sig

Personligt kunne jeg ikke drømme om at vække mit barn, bare for at spise, med mindre der er særlige omstændigheder. Fx hvis barnet ikke tager ordentligt på.

Anmeld

1. februar 2012

Moar2011

Malene76 skriver:

Hej de damer.

KH Malene

neeej det kunne jeg aldrig drømme om, uden nogen grund som sådan .. her vågner storm når han er sulten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.