Hvornår sut uden at ødeægge amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.358 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

Møn-Mor

Jeg har en 11 dage gammel dreng, som jeg de sidste to dage har haft svært ved at kunne lægge fra mig, selvom jeg har ammet i laaang tid (1 time) og puslet både før og efter amning, så vil han alligevel hænge i babsen igen til en hyggetår (har jeg indtryk af), før jeg kan forsøge at ligge ham fra mig.

Hvornår kan jeg prøve at introducere ham for sutten uden at jeg forstyrrer amningen?

/winnie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Astrid fik sin sut 4 timer efter fødsel og blev ammet indtil hun var 7 mdr og 1 dag. -Så var der ikk mer mælk.

Anmeld

1. februar 2012

S.Maria

Vores SP anbefalede os at vente til hun var 14 dage, men mener vi begyndte et par dage før.

Anmeld

1. februar 2012

AndreasMor84

Vi gav ham den også da han var ca 10-12 dage gammel.. og ammer da endnu uden problemer

Anmeld

1. februar 2012

spj

Min datter fik den dagen efter hun blev født.
Hun havde et enormt suttebehov og jeg kunne ikke holde ud hun konstant skulle hænge i babsen.
Det skal så også lige siges at min mælk løb til om aften hvor jeg havde født om morgen, så her var amningen godt i gang meget hurtigt og jeg ammede til hun var lidt over 1 år.

Hvis aminingen køre godt hos dig ville jeg give ham sutten for at du også kan få noget ro.

Anmeld

6. februar 2012

Wimmie

Her fik hun sutten på 5. dagen og de ødelagde intet 

Anmeld

6. februar 2012

morethanperfect

Møn-Mor skriver:

Jeg har en 11 dage gammel dreng, som jeg de sidste to dage har haft svært ved at kunne lægge fra mig, selvom jeg har ammet i laaang tid (1 time) og puslet både før og efter amning, så vil han alligevel hænge i babsen igen til en hyggetår (har jeg indtryk af), før jeg kan forsøge at ligge ham fra mig.

Hvornår kan jeg prøve at introducere ham for sutten uden at jeg forstyrrer amningen?

/winnie

Oscar fik det dagen efter han blev født ..

Ham kunne jeg fint amme

Anmeld

6. februar 2012

HeidiØ

William fik sutten 5 dage gammel, det ødelagde intet

Anmeld

6. februar 2012

Maise86

Begge mine fik sut fra første dag. Uden problemer. Jeg mener man anbefaler at mælken skal løbe til før man introducere sut. Så jeg ville godt turde give bebs sut nu som 11 dage gammel :-)

Anmeld

6. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Møn-Mor skriver:

/winnie

jeg mener at sundhedsstyrelsen anbefaler at man venter 14dage, men er ikke sikker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.