Anonym skriver:
jeg står op kl 6.30, går på arbejde, er hjemme omkring kl 15.30. Vi har været ude og handle på vejen hjem, da vi kommer hjem smider kæresten varene på køkkenbordet, tager rugbrød frem og laver frokost. Da han er færdig, går han ned til naboen og får lige en øl UDEN at rydde noget som helst op fra frokosten, Det måtte jeg gøre + jeg måtte stille varene på plads. Jeg vasker hans tøj altid, laver aftensmad selvom jeg ikke selv kan spise noget, støvsuger, gør rent og rydder op efter ham konstant. Så her til aften laver jeg mad til ham, men får ikke lige skåret kartoflerne i helt små tern så de koger lidt hurtigere, og får ikke timet det helt præcist så grøntsagerne er færdige før det andet.. Så får jeg straks at vide det er forkert og jeg altså skal lære at gøre det ordentligt... Jeg bliver lidt harm og siger, at så kan han da lave det selv så han er sikker på at få det gjort ordentlig. Så flejner han helt vildt fordi jeg ikke kan tage mod kritik... Så bliver jeg sur for er der nogen der ikke kan tage kritik så er det altså ham. Han skal ALTID dreje den over på MIG hver gang jeg siger noget, så han er jo ikke et hak bedre, og nu vil han bare ikke snakke til mig..
Jeg har i tre år, ryddet op efter ham, gjort rent for ham, vasket hans tøj, handlet ind, lavet mad, gået med hunden... Ikke én eneste gang har jeg fået et tak for jeg gør de ting, men jeg skal satme nok få det at vide hvis jeg gør det forkert.. Bliver bare så ked af det, synes det er pisse tarveligt af ham at han ikke kan være glad for det jeg gør istedet for at pointere det jeg gør forkert og bare blive sur...
Skulle bare lige ud med min frustration.. er rigtig glad for han en gang imellem går med hunden, eller laver mad til sig selv så jeg ikke skal gøre det, men bliver altså lidt ked når ejg så gør det og aldrig får et tak altså, men bare får at vide det er forkert det jeg gør... 
Ikke at han altid rakker ned på mig, men sådan en dag som idag, hvor han bare har hygget med ldit småarbejde herhjemme mens jeg har været på arbejde fra tidlig morgen, ville det da være rart han bare var glad for jeg lavede mad istedet for at skulle rakke ned på det...
Uha... Han er da utaknemmelig! 
Jeg vasker også alt tøjet herhjemme og tager opvasken hver dag, men det er nok også fordi jeg ikke har noget imod det! Og så kan jeg jo lige så godt gøre det, når det ikke er et problem for mig.. Min kæreste hjælper så med rengøring og støvsugning, så det er rart - desuden er han kok, og laver derfor næsten ALTID aftensmaden!
Og ja, det er jeg taknemmelig for.. Det er sådan set rimelig fordelt herhjemme, og jeg ville ikke finde mig i, hvis han ikke lavede en skid! Det er sgu begges ansvar...
En anden ting er så, hvis man ikke har samme standaed i renlighed og rod
Min kæreste og mig har vidt forskellige syn på, hvor beskidt eller hvor rent der må være.. Jeg vil have det på én måde, og han er ligeglad, for det meste, og så må det jo være mig, der rydder op, for det er MIG der synes at det skal være sådan.... Der er jo ikke noget der som sådan er mere rigtigt end noget andet, så hvis din kæreste ikke synes det er vigtigt at hans frokost bliver ryddet til side, så er det jo kun fordi, at DU synes det er vigtigt, at du gør det....?
Sådan har jeg valgt at se på det... Det er nok ikke et spørgsmål om, at være doven, eller ikke gide det, men at det for nogens vedkommende bare ikke betyder så meget, at der er rydeligt hele tiden! Min kæreste kan sagtens leve i rod, og det kan jeg slet slet ikke, derfor må det være mig, der rydder op, for det meste..... det er jo mig der vil have det ændret.....