Hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2012

norenberg

Måske han kan have halsbetændelse det havde min datter da hun var lille og fik høj feber....og fik feber vildelse....vi kunne hverken høre eller se det på hende, det var tilfældigt at vagtlægen lige podede hende i halsen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

Fenja09

morethanperfect skriver:

Hmm .. Prøv og se tiden an , og hold øje med ham , og måske ring igen om en time .. Hvis de stadig ikke vil se ham , og hans feber stiger , syns jeg du skal give ham noget panodil ... 

Håber han får det bedre 

Har lige fået af vide af min SP at man helst skal undgå at give små børn panodil, da de har meget svært ved at regulere deres kropsvarme. Dvs. at når man så giver dem panodil ( ved feber) så falder deres temperatur, men når panodilen så ikke virker længere, så kan deres krop ikke finde ud af selv at regulere varmen og kan derfor ende i feberkramper.

Jeg ville ringe til vagtlægen igen og sige, at jeg kom ind med mit barn og så må vagtlægen sige hvad han vil. De skal da se på ham, hvis han ikke drikker eller spiser noget.

/Fenja

Anmeld

31. januar 2012

morethanperfect

Fenja09 skriver:

Har lige fået af vide af min SP at man helst skal undgå at give små børn panodil, da de har meget svært ved at regulere deres kropsvarme. Dvs. at når man så giver dem panodil ( ved feber) så falder deres temperatur, men når panodilen så ikke virker længere, så kan deres krop ikke finde ud af selv at regulere varmen og kan derfor ende i feberkramper.

Jeg ville ringe til vagtlægen igen og sige, at jeg kom ind med mit barn og så må vagtlægen sige hvad han vil. De skal da se på ham, hvis han ikke drikker eller spiser noget.

/Fenja

Jeg ville gøre det hvis vagtlægen ikke gad og se på ham , men hvad er det da også for en skod læge :/

Anmeld

31. januar 2012

Fenja09

morethanperfect skriver:

Jeg ville gøre det hvis vagtlægen ikke gad og se på ham , men hvad er det da også for en skod læge :/

Jeg tror ikke jeg ville turde give det uden at lægen havde sagt "ok" - men ja, vi kan sagtens blive enige om at det er en skod - vagtlæge der sidder på posten...jeg havde helt ærligt bare ringet og sagt at jeg kom ind med et sygt barn og så måtte de jo gøre noget når man står derinde.

/Fenja

Anmeld

31. januar 2012

morethanperfect

Fenja09 skriver:

Jeg tror ikke jeg ville turde give det uden at lægen havde sagt "ok" - men ja, vi kan sagtens blive enige om at det er en skod - vagtlæge der sidder på posten...jeg havde helt ærligt bare ringet og sagt at jeg kom ind med et sygt barn og så måtte de jo gøre noget når man står derinde.

/Fenja

Ja .. Men min veninde blev engang sendt hjem , med sin søn der ikke kunne få luft , og jeg mener virkelig , ikke kunne få luft .. De kunne i hvert fald ikke bare kommer brasende . 

Dagen efter er de ved egen læge og får af vide han har astmatisk bronkitis , og det kan være livsfarligt hvis ikke det bliver behandlet 

Hvad tænker de dog på !? 

Anmeld

31. januar 2012

--BabyMus--

http://www.sygeborn.dk/frame.cfm?id=401&sprog= 1&grp=2&menu=9

fandt denne side, det var den vagtlægen rådede mig til at gøre brug af sidste gang jeg var i tvivl om noget ang. feber :-)

Håber snart han får det bedre

Anmeld

31. januar 2012

TaAsJu

Stéphanie skriver:

Det lyder som en ganske god idé! Har heller ikke lyst til at gå på kompromis, er bare lidt svært når lægen ikke samarbejder

Tak

Synge jeg tit der er rigtig mange læge der ikke lige gider bruge tid på!! Men det er det de får deres højt betalte vagt tillæg for!!

Anmeld

31. januar 2012

Fenja09

morethanperfect skriver:

Ja .. Men min veninde blev engang sendt hjem , med sin søn der ikke kunne få luft , og jeg mener virkelig , ikke kunne få luft .. De kunne i hvert fald ikke bare kommer brasende . 

Dagen efter er de ved egen læge og får af vide han har astmatisk bronkitis , og det kan være livsfarligt hvis ikke det bliver behandlet 

Hvad tænker de dog på !? 

Nogle læger er simpelthen bare så inkompetente!

Vi har heldigvis "blå ryg" på sygehuset, så vi kan bare ringe så kan vi komme til og skal ikke igennem vagtlægen. Men synes sgu det er trist at de ikke vil se på så lille et barn. Især når det har så høj feber - ja eller som du nævner, vejrtrækningsproblemer!

Anmeld

31. januar 2012

foto på lærred

Synes at have læst at der er statet et nyt tlf nr op som man kan ringe på 1813, hvor de evt også kan komme med gode råd. 

Jeg ville heller ikke give panodil før han er blevet tilsendt af en læge.

Håber han snart har det bedre.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

31. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Stéphanie skriver:

Xander på lige knap 8 måneder er rigtig vag, hans temperatur ligger konstant et sted mellem 39,5 og 40,1. 

Han er super pyldret og vil ikke rigtig hverken spise eller drikke. Og heller ikke sove eller være vågen 

Ved helt ærligt ikke lige hvordan jeg skal reagere, hvad jeg skal/ikke skal gøre, så som overskiften lyder: Hvad ville du gøre hvis dit barn havde det sådan?

fra Stéphanie

sådan var min dreng også. Min læge gav ham noget medicin da han mente han havde noget mellemørsbetændelse og måske også ondt i halsen...så gør det ondt at sluge maden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.