potte træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2010

Honningblomst

tand_trold skriver:

Min datter paa 2 1/2 aar vil ikke sidde paa potten eller toilettet. Vi har haft potten meget laenge saa hun kender den , men har aldrig vist interesse for den. Nu har hun vaeret blefri i 3 dage og tsset overalt og vil stadig ikke sidde. Hun skriger og stritter m kroppen hvis vi paoever at saette hende paa potten. Vi tvinger hende heller ikke. Skal hun have laengere tid uden ble indtil hun finder ud af det, eller skal jeg droppe det helt i noget tid?

Det er ikke 1. gang vi har proevet at traene hende. Vi proevede for nogle mdr siden med samme resultat. Hvis hun har ble paa og tisser i den saa vil hun skiftes og synes at det er ubehageligt. Saa hun siger til naar hun har tisset! Men det er ogsaa for sent saa.

Har forklaret hende at hun faar klistermaerker eller chokolade hvis hun saetter sig paa potten, men hun bliver sur og raaber at det vil hun ikke!! HMM Saa jeg er paa bare bund. Skal jeg fortsaette i flere dage og se om det bliver bedre eller opgive det i noget tid? De sidste 3 dage har hun kun haft ble paa naar hun skal i seng om natten.

Er der nogen som har haft lign problem, og hvad er loesningen? Er meget aaben for forslag lige nu...

Den fortvivlede

Er det for hendes eller jeres skyld at I tager bleen...du kan ikke presse, træne, lokke, øve, eller på anden måde påvirke renligheden. Du kan se når hun virker klar og så tage bleen og sige at nu skal hun tisse på wc. Er hun ikke klar, så skal bleen ikke af.

Vent til det rette tidspunt...kan slet ikke forstå hvorfor I presser på, på den måde?

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

LinLin

At hun holder sig i 6 timer, fortæller da at hun ikke er klar endnu!...

Vent til hun er det

Anmeld

9. april 2010

LinLin

tand_trold skriver:

Min datter paa 2 1/2 aar vil ikke sidde paa potten eller toilettet. Vi har haft potten meget laenge saa hun kender den , men har aldrig vist interesse for den. Nu har hun vaeret blefri i 3 dage og tsset overalt og vil stadig ikke sidde. Hun skriger og stritter m kroppen hvis vi paoever at saette hende paa potten. Vi tvinger hende heller ikke. Skal hun have laengere tid uden ble indtil hun finder ud af det, eller skal jeg droppe det helt i noget tid?

Det er ikke 1. gang vi har proevet at traene hende. Vi proevede for nogle mdr siden med samme resultat. Hvis hun har ble paa og tisser i den saa vil hun skiftes og synes at det er ubehageligt. Saa hun siger til naar hun har tisset! Men det er ogsaa for sent saa.

Har forklaret hende at hun faar klistermaerker eller chokolade hvis hun saetter sig paa potten, men hun bliver sur og raaber at det vil hun ikke!! HMM Saa jeg er paa bare bund. Skal jeg fortsaette i flere dage og se om det bliver bedre eller opgive det i noget tid? De sidste 3 dage har hun kun haft ble paa naar hun skal i seng om natten.

Er der nogen som har haft lign problem, og hvad er loesningen? Er meget aaben for forslag lige nu...

Den fortvivlede

Jeg ville droppe det for nu! 2½ år er da heller ikke særligt gammel (og så skrvier du overi købet i har prøvet for nogle mdr siden...) Hvis hun tisser "over alt" er hun da slet ikke klar endnu!!!

Anmeld

19. maj 2010

uduak

mettegg skriver:

jeg har virkelig brug for jeres hjælp nu.

min søn er lige blevet 3 år, men har den sidste måneds tid gået uden ble hjemme. de har forsøgt i hans børnehave at få ham til at gå på wc, men uden held.
han har nu prøvet i 2 dage at gå uden ble i børnehaven.... men da jeg kommer op til børnehaven i dag, får jeg denne besked:
Nicklas vil altså ikke på wc. vi har prøvet alt, men han vil ikke. når vi går på toilettet med ham spænder han som en flitsbue. jeg vil ikke presse ham til at gå på wc. jeg synes vi skal give ham ble på igen...

hvad skal jeg gøre?
han er blevet så dygtig til at gå på wc her hjemme og jeg vil helst ikke give ham ble på igen, når det går så godt med ham...jeg har prøvet at snakke med ham om hvorfor han ikke vil tisse på børnehavens wc og jeg har også selv været med ham på børnehavens toilet. men han vil ikke og han vil heller ikke fortælle hvorfor.
hvad skal jeg dog gøre?
mvh mettegg

min søn på 4 år er blevet helt renlig for ikke så længe siden. Han havde en overgang hvor han bare ikke ville gå på wc herhjemme, men fra børnehaven hørte vi kun hvor dygtig han var til at gå på wcmen så snart han kom hjem gjorde han ikke andet end at lave i bukserne og nægte at gå på wc.(vi blev bare ved med ikke at gie ham ble på) Tror det kørte sådan i lidt over en månede. Nu går han stolt på wc hver gang, og har ingen uheld mere overhovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.