Jeg tror nok, at hun er klar, men måske er hun ikke helt på ideen endu, måske  forstå hun bare ikke hvorfor nogle gange får hun lov til at have ble på og nogle gange pludseligt forsvinder den. Og så er hun meget smart, tror jeg, hun tænker og hun strejker lidt (ligesom når de har amme eller mad strejke...) Jeg tror, at du skal være tålmodig og forklare hende en hel masse. Hun skal se, når du selv tisser (de siger "monkey see monkey does" til børn i den alder) og I skal lave en "star chart" sammen. I tegner sammen noget som hun godt kan lige, det skal være en hyggelig tid for jer. Så køber du nogle stjerne klistermærke. Hver gang hun kan nå i potten så klister hun en stjerne i tegning, der hvor hun synes, det er bedst. Når hun har nået ti, så må hun få en beløning, hendes ydlings slik eller et eller andet småt. Og så begynder I helt forfra igen med at tegne. Når du kan se, at hun spørger hele tiden for potty og at det bliver noget naturligt, så kan du sige, at du ikke længere have flere beløning, men hun må lave et eller andet den dag, som hun synes, at det er sjovt. Da jeg var Au-Pair pige, kan jeg huske at familien (og mange andre familier derovre) har brugt den methode. Den virker ikke med børn ca 2 år, men 3+ børn elsker at kunne få en beløning. Jeg håber, at det også kan hjælpe jer 

Anmeld