potte træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.909 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

Jennyfer

Min datter er nu 3 år og 3 måneder og hun har endnu ikke smidt bleen. Der har været 2 dage med succes hvor hun har tiiset på potten.

Men der går dage imellem. Børnehaven anbefaler så bare at vi tager bleen af hende og se hvad der sker ved det. Det har vi så gjort nu med det resultat.. at hun holder siger i mange timer.. idag er det fra kl 10 - 16 hvor hun ikke har tisset.. jeg giver hende masser af væske men intet hjælper jeg spørget til om ikke hun skal tisse. Men hun siger pænt nej tak.

Hvad gør jeg lige for at få hende på toilettet eller potten. Hvis jeg giver hende blepå så er der ingen problemer med at tiise så er den fyldt på ingen tid. Hun holder sig gerne helt til 20... men jeg synes det er lidt mishandling og giver til sidst ble på

Hvad ville i gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Pia.

Jennyfer skriver:

Min datter er nu 3 år og 3 måneder og hun har endnu ikke smidt bleen. Der har været 2 dage med succes hvor hun har tiiset på potten.

Men der går dage imellem. Børnehaven anbefaler så bare at vi tager bleen af hende og se hvad der sker ved det. Det har vi så gjort nu med det resultat.. at hun holder siger i mange timer.. idag er det fra kl 10 - 16 hvor hun ikke har tisset.. jeg giver hende masser af væske men intet hjælper jeg spørget til om ikke hun skal tisse. Men hun siger pænt nej tak.

Hvad gør jeg lige for at få hende på toilettet eller potten. Hvis jeg giver hende blepå så er der ingen problemer med at tiise så er den fyldt på ingen tid. Hun holder sig gerne helt til 20... men jeg synes det er lidt mishandling og giver til sidst ble på

Hvad ville i gøre

HUN ER IKKE KLAR.... - så enkelt er det.... - jeg ville vente hvis jeg var dig, ind til hun selv viser interesse... og det gør hun bestemt ikke endnu... lyt ikke til børnehaven, hvis hun holder sig så mange timer, det er og kan slet ikke være rart for hende...

Så på med bleen og vent til hun er klar...

Held og lykke med det, hun skal nok blive renlig en dag.

Anmeld

16. marts 2009

Cris

Jeg tror nok, at hun er klar, men måske er hun ikke helt på ideen endu, måske forstå hun bare ikke hvorfor nogle gange får hun lov til at have ble på og nogle gange pludseligt forsvinder den. Og så er hun meget smart, tror jeg, hun tænker og hun strejker lidt (ligesom når de har amme eller mad strejke...) Jeg tror, at du skal være tålmodig og forklare hende en hel masse. Hun skal se, når du selv tisser (de siger "monkey see monkey does" til børn i den alder) og I skal lave en "star chart" sammen. I tegner sammen noget som hun godt kan lige, det skal være en hyggelig tid for jer. Så køber du nogle stjerne klistermærke. Hver gang hun kan nå i potten så klister hun en stjerne i tegning, der hvor hun synes, det er bedst. Når hun har nået ti, så må hun få en beløning, hendes ydlings slik eller et eller andet småt. Og så begynder I helt forfra igen med at tegne. Når du kan se, at hun spørger hele tiden for potty og at det bliver noget naturligt, så kan du sige, at du ikke længere have flere beløning, men hun må lave et eller andet den dag, som hun synes, at det er sjovt. Da jeg var Au-Pair pige, kan jeg huske at familien (og mange andre familier derovre) har brugt den methode. Den virker ikke med børn ca 2 år, men 3+ børn elsker at kunne få en beløning. Jeg håber, at det også kan hjælpe jer

Anmeld

16. marts 2009

Jennyfer

Cris skriver:

Jeg tror nok, at hun er klar, men måske er hun ikke helt på ideen endu, måske forstå hun bare ikke hvorfor nogle gange får hun lov til at have ble på og nogle gange pludseligt forsvinder den. Og så er hun meget smart, tror jeg, hun tænker og hun strejker lidt (ligesom når de har amme eller mad strejke...) Jeg tror, at du skal være tålmodig og forklare hende en hel masse. Hun skal se, når du selv tisser (de siger "monkey see monkey does" til børn i den alder) og I skal lave en "star chart" sammen. I tegner sammen noget som hun godt kan lige, det skal være en hyggelig tid for jer. Så køber du nogle stjerne klistermærke. Hver gang hun kan nå i potten så klister hun en stjerne i tegning, der hvor hun synes, det er bedst. Når hun har nået ti, så må hun få en beløning, hendes ydlings slik eller et eller andet småt. Og så begynder I helt forfra igen med at tegne. Når du kan se, at hun spørger hele tiden for potty og at det bliver noget naturligt, så kan du sige, at du ikke længere have flere beløning, men hun må lave et eller andet den dag, som hun synes, at det er sjovt. Da jeg var Au-Pair pige, kan jeg huske at familien (og mange andre familier derovre) har brugt den methode. Den virker ikke med børn ca 2 år, men 3+ børn elsker at kunne få en beløning. Jeg håber, at det også kan hjælpe jer

min datter er interesset i potten... og har været det siden hun vAR 2 ÅR.. min datter fik først tisset i potten kl 18 så der kom lidt ud. Men da vi spiste aftensmad vil hun ha ble på. hun blev meget ked af det fordi vi sagde nej og til sidst fandt vi en til hende.

vi har læst mange bøger sammen med hende på potten. og lånt bøger om det .. bla. anna og potten og zaza og potten.. disse bøger er hun rigtig glad for.

Jeg vil da gerne høre hvor man kan købe disse stjerneklistermærker. har forsøgt mig i fætter br og føtex og i vores lokale boghandler... men kan ikke finde nogen på en rulle..

Mvh
'
Inge

Anmeld

17. marts 2009

Cris

Hmmmm ok, kan du ikke finde nogle andre klistermærker? De skal være små, så hun kan kliste flere på tegning. Eller måske kan I klippe nogle og selv kliste dem med lim. Det methode med stjerner har de brugt da jeg var i USA. Der er mange som med vilje venter til de er 3 og kan forstå methoden og så går der ikke mange dage før de begynder at bede hele tiden om potte. Der kan man købe mange slags klistremærke til små børn. Men så må I finde andre slags eller klippe dem. Men det virke så vidt jeg har set dengang. Dem som bliver trænet til potte som er kun 2 år bruger nogle andre mothoder, b.a. tålmodighed og gør rent mange gange efter dem Men hvis din datter gerne vil og er så smart, så tror jeg, at hun mangler bare lidt motivation og så kommer hun i fuld gang med det!

Anmeld

16. april 2009

mettegg

jeg har virkelig brug for jeres hjælp nu.

min søn er lige blevet 3 år, men har den sidste måneds tid gået uden ble hjemme. de har forsøgt i hans børnehave at få ham til at gå på wc, men uden held.
han har nu prøvet i 2 dage at gå uden ble i børnehaven.... men da jeg kommer op til børnehaven i dag, får jeg denne besked:
Nicklas vil altså ikke på wc. vi har prøvet alt, men han vil ikke. når vi går på toilettet med ham spænder han som en flitsbue. jeg vil ikke presse ham til at gå på wc. jeg synes vi skal give ham ble på igen...

hvad skal jeg gøre?
han er blevet så dygtig til at gå på wc her hjemme og jeg vil helst ikke give ham ble på igen, når det går så godt med ham...jeg har prøvet at snakke med ham om hvorfor han ikke vil tisse på børnehavens wc og jeg har også selv været med ham på børnehavens toilet. men han vil ikke og han vil heller ikke fortælle hvorfor.
hvad skal jeg dog gøre?
mvh mettegg

Anmeld

16. april 2009

3rollinger

Hej Mette

Den er lidt svaer. Hvad med om han gik med de andre boern engang imellem naar de skal paa WC, ikke for at han selv skal tisse, men saa han kan se han ikke er den eneste. Eller kunne du gaa paa toilettet med ham nogen gange i boernehaven sammen med paedagogen ogsaa. Dig er han jo vant til at tisse med. Maaske naar du kommer om morgenen eller henter ham senere paa dagen.

Jeg synes ihvertfald ikke at den nemme loesning med bare at give ham ble paa igen er saa god.

Anmeld

8. august 2009

cathrine&Oscar

Hej.
Jeg har en bonus dreng på snart 4 år og han har rent uden ble siden, april måned ca. han tisser fint på toilet alle steder og er rigtigt dygtigt til at sige til, men det er et stort problem når han skal lave pølser. Det genere ham overhoved ikke og han laver det i bukserne gang på gang. Når vi sætter ham på toilet ca. på det Holder han sig og selvom vi gerne kan lave ham side en halvtimes tid holder han sig alligevel og kort tid efter vi fjerner ham og muligvis laver noget andet måske kun i 5 min gør han det. Det er rigtigt fusterende for nogen gange skal han jo virkelig ikke lave pølser og det er jo ondt at lade ham side hvis han virkelig ikke skal.

Vi har virkelig prøvet alt, hvis vi gir ham ble på tager han den bare af igen for han vil ikke gå med den og hvis man spørger ham om hvor man skal lave pølser sir han selv på toilettet men han vil ikke.

Hvad skal vi gøre???

Hilsen Cathrine

Anmeld

9. april 2010

tand_trold

Min datter paa 2 1/2 aar vil ikke sidde paa potten eller toilettet. Vi har haft potten meget laenge saa hun kender den , men har aldrig vist interesse for den. Nu har hun vaeret blefri i 3 dage og tsset overalt og vil stadig ikke sidde. Hun skriger og stritter m kroppen hvis vi paoever at saette hende paa potten. Vi tvinger hende heller ikke. Skal hun have laengere tid uden ble indtil hun finder ud af det, eller skal jeg droppe det helt i noget tid?

Det er ikke 1. gang vi har proevet at traene hende. Vi proevede for nogle mdr siden med samme resultat. Hvis hun har ble paa og tisser i den saa vil hun skiftes og synes at det er ubehageligt. Saa hun siger til naar hun har tisset! Men det er ogsaa for sent saa.

Har forklaret hende at hun faar klistermaerker eller chokolade hvis hun saetter sig paa potten, men hun bliver sur og raaber at det vil hun ikke!! HMM Saa jeg er paa bare bund. Skal jeg fortsaette i flere dage og se om det bliver bedre eller opgive det i noget tid? De sidste 3 dage har hun kun haft ble paa naar hun skal i seng om natten.

Er der nogen som har haft lign problem, og hvad er loesningen? Er meget aaben for forslag lige nu...

Den fortvivlede

Anmeld

9. april 2010

LotteGabriella

En af mine veninder (hun er dagplejemor) købte nogle dejlige små spændende "potte"bøger, som KUN må læses når man sidder på potten og det motiverer hendes dagplejebørn til at vil sidde der

Måske du kunne finde en bog med hello kitty eller en anden figur som hun er vild med og så lave den til "potte"bog....måske hun så alligevel bliver lidt nysgerrig til at sætte sig på potten?!

pøj pøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.