kan børn få for mange vindruer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2012

Barbamama

Flodkilling skriver:

Jeg er glad for det ikke kun er mig, troede lidt jeg måske bare var ekstrem sart eller forkert på den. Men kan godt se at den samtale SKAL jeg have med dem. 

Jeg føler nemlig at jeg bliver pisset lidt på... Jeg har også tit afleveret tøj og bamser til vuggestuen hvor jeg får af vide en af dem tager bamserne med hjem til sin hund!! øhhh og så et par dage efter kommer den: "du sagde du havde flere bamser du ville af med"...- ja.. til børnene...

Ej seriøst??!? Det lyder da helt hen i vejret! Der er IKKE noget i vejen med dig! Tværtimod! De lyder da helt ude i hampen! Men jeg synes i hvert fald det er et MEGET forkert signal at sende med at proppe mad i munden på hende når hun er ked af det eller vred, for hun lærer at gemme sine følelser med mad. Og det kan føre til overspisning senere i livet og problemer med at genkende og tackle følelser! (Og jeg er SELV pædagog)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

gonefishing

Barbamama skriver:

Ej seriøst??!? Det lyder da helt hen i vejret! Der er IKKE noget i vejen med dig! Tværtimod! De lyder da helt ude i hampen! Men jeg synes i hvert fald det er et MEGET forkert signal at sende med at proppe mad i munden på hende når hun er ked af det eller vred, for hun lærer at gemme sine følelser med mad. Og det kan føre til overspisning senere i livet og problemer med at genkende og tackle følelser! (Og jeg er SELV pædagog)

den notere jeg lige til samtalen... mange tak.

Anmeld

31. januar 2012

AndreasMor84

Flodkilling skriver:

tusind tak! jeg er normal konfliktsky og vil helst ikke lave "ugler i mosen", med mindre jeg havde noget i det. så det er rigtig rart at vide, det ikke er mig der er vildt sippet. Jeg vil tage og skrive ned hvad jeg skal tale med dem om.

tak igen

Nej og man vil jo helst ikke skabe flere problemer, men det er slet ikke ok det der foregår
Har du brug for yderligere "hjælp" siger du bare til

Anmeld

31. januar 2012

gonefishing

AndreasMor84 skriver:

Nej og man vil jo helst ikke skabe flere problemer, men det er slet ikke ok det der foregår
Har du brug for yderligere "hjælp" siger du bare til

tusind tak det er dejligt at vide

Anmeld

31. januar 2012

Barbamama

Flodkilling skriver:

den notere jeg lige til samtalen... mange tak.

Ja god ide! Så kan de lige få lidt teori at høre! Ha ha. Så må de tygge lidt på den!

Anmeld

31. januar 2012

Chevro

Specielt sådan noget som druer, er også en utrolig dum ting af pædagogerne at trøste hende med, hvis man kan sige det sådan. - en voksen person må faktisk kun få 10 druer om dagen, da det er en af de frugter og grønt med mest druesukker i. At et lille barn så får så mange, vil bestemt ikke være godt. Det kan give barnet humørsvingninger, give dårlig mave - som det jo også gør, osv. Det kan faktisk gøre barnet en smule afhængig af sukker.

Håber for jer at i kan få det stoppet :-)

Kærligst Chevro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.