Flodkilling skriver:
Jeg synes også det er underligt.
nu du er pædagog må jeg så ikke lige spørger dig om en anden situation (vi skal nemlig snart til samtale og som første gangs mor er jeg lidt i tvivl om hvad der er normalt)
Jeg får tit af vide at jeg skal sige mere fra, vores datter bliver meget ked af det hvis hun ikke må få. Men der er bare nogle situationer som jeg undre mig over.
Her den anden dag henter jeg hende, hun sidder og gnaver i en bolle men er færdig. Jeg tager hende op og hun siger ikke noget til at jeg tager rest bollen fra hende. Hun bliver taget op og inden vi skal ud og have overtøj på, kommer en pædagog og giver hende en frisk bolle i hånden. Denne må jeg jo så tage fra hende, vi skal have flyverdragt på og hun bliver helt vildt ulykkeligt. Og jeg står der og føler mig taget en smule bagi.
De snakker meget om i vuggestuen at jeg SKAL sige fra, jeg har også lavet en anden tråd, hvor de fortæller mig at jeg skal ignorere hende når hun græder eller sige til hende: "hold op med det klynkeri".
Men... i starten fik vi af vide: "Jeres datter skal vide at der er forskel på vuggestuen og hjemme hos Jer", men nu... ja det er bare ret forvirrende. Især når man er første gangs mor og stoler blindt på pædagoger. 
jeg forstår udemærket din frustration og tænker, at der er noget helt galt med den pædagogik der føres dét sted i mit hoved.
Ja du skal lære hende, at der er forskel på hjem og vuggestue og du skal finde nogle metoder der virker for dig, når hun bliver ked af det/sur over ikke at må få. Dén måde de tackler det på i vuggestuen er helt forkert i mine øjne og jeg ville ALDRIG selv gøre det sådan, som professionel.
Jeg synes helt klart, at du til samtalen skal snakke med pædagogen om, at du er frustreret over, at de sender dig forkerte signaler og at du ikke ved hvordan du skal tackle det, når de gør ét og siger noget andet til dig.
De skal IKKE give hende en ny bolle før de har spurgt om det er okay - for så står du der som "bussemanden" og skal tage konflikten med din datter

Synes klart du skal tage en snak med dem om det til samtalen. det er ikke OK